יום רביעי , 19 פברואר 2025
מאזדה ICONIC SP - רכב התצוגה היפיפה הזה מתקדם ליצור לאחר רישום סדרת פטנטים למערכת ההנעה שלו. צילום: מאזדה

מאזדה מטילה פצצה

רוני נאק

בתערוכת הניידות האחרונה שהתקיימה בסוף 2023 מאזדה חשפה רכב קונספט יפיפה בשם ICONIC SP. קופה 2 דלתות קומפקטית שלפי מאזדה יבטא את הלך הרוח בעתיד הקרוב ויפנה לליבם של לקוחות שאוהבים מכוניות וחושקים בכלי המבטא את התשוקה לנהיגה. הכוונה היא לנהיגה אנאטומית של בן אנוש ולא אוטונומית כמובן.

בעת התערוכה מאזדה הציגה את ה-ICONIC SP כרכב חשמלי שהסוללה שבו נטענת ממנוע רוטורי עם שני רוטורים. המנועים האלה לא מחוברים מכאנית להנעה אלא רק בתפקיד של יצור חשמל כאשר ההנעה היא ממנוע חשמלי עם תפוקה של 370 כ"ס. 

מאזדה ICONIC SP – יבשיל ל-RX-7 הבאה? מנוע קדמי מרכזי, הנעה אחורית וכ-370 כ"ס. צילום: מאזדה

 

הממדים צנועים עם אורך של 4.2מ', בסיס גלגלים של 259 ס"מ ומשקל עצמי של 1,450 ק"ג – נמוך במיוחד לאור יחידת ההנעה הזו. 

אלא שמאז הדברים השתנו. ויש טוויסט בעלילה – כך לפי הדיווחים שמגיעים בעיתונות היפנית. כי בינתיים נראה שמאזדה התקדמה יפה עם פיתוח הרכב – הנחשב למחליף של ה-RX-7 המיתולוגית – ובחודש שעבר אף רשמה שורה של פטנטים שמהם אפשר ללמוד שהמנוע הרוטורי (שני רוטורים בני 830 סמ"ק כל אחד) אכן יניע ישירות את הגלגלים האחוריים של הרכב. זה סוגר מעגל עם מה שמאזדה הציגה באותה מסיבת עיתונאים מוזרה-אך-חשובה יחד עם טויוטה וסובארו.

מאזדה ICONIC SP – רכב התצוגה היפיפה הזה מתקדם ליצור וגם אם לא ייראה בדיוק 1:1 כמו בצילום – אנחנו מרוצים. צילום: מאזדה

 

המנוע יהיה קדמי ואורכי וצמוד לרוטורים יהיה מנוע חשמלי שיתן את הדחיפה בסל"ד נמוך היכן שהמנוע הרוטורי מתקשה. המנוע יותקן מאחרי קו הגלגלים הקדמיים – מה שהלכה למעשה הופך את המאזדה הזו לבעלת מנוע מרכזי-קדמי ויוצר חלוקת משקל שווה ונפלאה לנהיגה. הסוללה, מיכל הדלק ותיבת ההילוכים יהיו מאחרי הנהג ולפני ציר הגלגלים האחוריים. נייס!

המראה הסופי כנראה שיהיה דומה לרכב הקונספט אם כי לא 1:1 כמו מה שאנו רואים בצילומים. יהיה מעניין ולא רק במאזדה – גם טויוטה עומדת להחזיר לחיים שניים מהדגמים הספורטיביים-עממיים החשובים ביותר שהיו לה. האם אחרי שמאזדה, טויוטה וסובארו הפנו את הגב לחשמל אנו בפתחו של רנסאנס יפני?

מאזדה מייצרת מכונית לאנשים שאוהבים לנהוג. רק זה ראוי לשבחים. צילום: מאזדה

 

Check Also

טעינה אולטרה מהירה: מהפכת ה-800V וה-1000V

בפשטות יותר מתח שווה פחות זרם, טעינה מהירה יותר, קרירה יותר ופחות אבדן אנרגיה המתפזרת לחום. איזה מכוניות חשמליות משתמשות ב-800 וולט?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *