רוני נאק
הבוקר פרסם איגוד הבטיחות ENCAP את תוצאות מבחני הריסוק האחרונים שלו. אלו בגרסתם המעודכנת גם כוללים בדיקה של תפקוד מערכות הבטיחות האקטיביות – המתערבות בנהיגה – לצד המאפיינים הרגילים של ספיגת אנרגיה, איזורי מעיכה, כריות אוויר ועוד.

מרצדס EQC
רכב הפנאי פאר החשמלי של מרצדס – צריך לעמוד ברף גבוה שהציב אאודי ETRON בסבב הריסוקים הקודם. ובכן רכב הפנאי החשמלי של מרצדס קיבל 5 כוכבים וציוני משנה גבוהים בכל הפרמטרים. הדו"ח מציין כי: "תא הנוסעים נוצר יציב בפגיעה חזיתית והקריאה של החיישנים מבובות הריסוק מגלה כי ההגנה על הנוסעים טובה. באופן דומה גם הנוסעים מאחור מוגנים. תוצאה טובה הושגה גם בפגיעה צידית עם נתוני פגיעה המלמדים על הגנה על הנוסעים מאחור. בנוסף התפקוד של מערכות הבטיחות האקטיביות היה כמצופה עם המנעות מפגיעה בכל התרחישים".

סקודה קאמיק
רכב הפנאי הקטן של סקודה – שרק הושק גלובאלית ועוד לא הגיע לישראל – נבחן עם מנוע 1.0ל' טורבו ורמת איבזור "אמבישן". גם סקודה קאמיק השיג ציון בטיחות מירבי של 5 כוכבים וציוני משנה גבוהים בתחומים של הגנה על הנוסעים, הגנת ילדים, הגנה על משתמשי דרך פגיעים ועל אופן תפקוד מערכות הבטיחות האקטיביות. בהחלט המלצת קניה מבחינתנו בתלות כמובן כמה יהיה התמחור בישראל ואילו מערכות בטיחות תגענה לבסוף.

DS3 קרוסבק
הדגם הזה של מותג הפרימיום של PSA כבר משווק אצלנו (החל ב-180 אלפי שקלים) – היחיד מבין השלוש כאן – ונבחן על ידי NCAP עם ובלי חבילת הבטיחות האקטיבית. ללא המערך האקטיבי קבלה DS3 רק 4 כוכבים בטיחות כאשר הכוכב החמישי הצטרף לבטיחות של הגרסה עם מערך הבטיחות האקטיבי.
הדו"ח ציין בעדינות הראויה כי ההגנה על איזורים קריטיים בגוף הייתה טובה. אולם מבט בתרשימים מגלה כי הגפיים קבלו חיווי צהוב (ולא ירוק) בפגיעות חזית וצד. ההגנה על ילדים טובה, וגם התפקוד של מערכות הבטיחות האקטיביות היו כמצופה ומנעו תאונות או צמצם נזקים. בישראל משווקות רק הגרסאות הכוללות את מערך הבטיחות המלא.