רוני נאק
ל-X2 החדש ממדים גדולים משמעותית וצללית קופה מובחנת אשר משדרים דרך העיצוב החיצוני את אבולוציית הפיתוח של BMW X2 החדש.
"האופי הפרוגרסיבי" (לדברי BMW) של הדגם החדש ניכר גם בצירוף להיצע של גרסה חשמלית מלאה שתסומן iX2 , כמו גם במגוון גדול של מערכות סיוע ובטיחות אקטיביות המאפשרות נהיגה וחניה אוטומטיות. כפי שכתבנו בעבר BMW מרחיבה את המוצרים הדיגיטליים שהיא מוכרת ללקוחותיה וכאן כבר משולבת בממשק iDrive החדש עם QuickSelect בעלת מערכת הפעלה 9.
ההשקה העולמית תצא לדרך במרץ 2024 עם גרסה iX2 xDrive30 החשמלית (313 כ"ס ו-49 קג"מ) בעלת טווח של עד 450 ק"מ.
ב.מ.וו X2 החדש וב.מ.וו iX2 החדש ייוצרו על פס ייצור יחיד במפעל BMW Group Regensburg. סוללות המתח הגבוה עבור גרסת הדגם החשמלי המלא מיוצרות גם באתר רגנסבורג. ב.מ.וו iX2 החדש בעיני BMW הוא שלב נוסף במגמת עיבוי הדגמים החשמליים של היצרנית. בנוסף על כך, BMW מצהירה על גישת קיימות המקיפה את מחזור חיי הרכב השלם – מייצור "משמר משאבים" דרך שלב השימוש ועד למיחזור המלא שלאחר מכן.
יחד עם זאת ש-BMW בחרה לפתוח את השיווק של X2 עם גרסה חשמלית, היא לא מוותרת על גרסאות בעירה פנימית. טורבו בנזין 1.5ל' עם 170 כ"ס ו-3 ציל, לצד 2.0ל' טורבו עם כ-300 כ"ס וגם טורבו-דיזל עם 150 כ"ס. תיבות הילוכים כפולות מצמדים בעלות 7 הילוכים והנעה כפולה בגרסת השרירים.
מבחינת הממדים ה-BMW X2 החדש גדל בכל מימד וגם עם תא מטען בעל נפח גדול יותר.