רוני נאק
סטלנטיס, קונצרן הגג שמאחד את PSA עם FCA, חשף אתמול את הטנדר RAM 1500 המעודכן. לצד הריגוש שמגיע עם חשיפת דגם חדש של טנדר 4X4 שאינו מיובא לישראל, עבורנו החדשות החשובות-יותר הן הופעה של מנוע ה"הוריקן" (מנוע שציפינו לראות כבר בג'יפ רנגלר המעודכן…).

• מבחן דרכים ג'יפ גלדיאטור רוביקון
מדובר במנוע טורבו-בנזין, 6 ציל' טורי בנפח 3.0ל'. למנוע שתי רמות תפוקה: 420 כ"ס ו-65 קג"מ או גרסת SST מחוזקת וכפולת מגדשי-טורבו המפיקה 540 כ"ס ו-72 קג"מ. זהו מנוע שמצפים מאד לראות אותו בדגמי ג'יפ עתידיים כתחליף מודרני וחזק הרבה יותר מה-פנטסטאר 3.6ל' הוותיק או ה-V8 HEMI הנפלא-אך-כבד של גרסאות 426.

בחזרה לענייני ה-RAM, מספרת סטלנטיס על קוקפיט דיגיטלי מלא כולל מסך נוסף מול הנוסע בחזית, מערכת בקרת שיוט סמי-אוטונומית וגם על תחילת השיווק של הגרסה החשמלית של ה-RAM ברבעון האחרון של שנת 2024.

אותנו מעניין מתי נראה את מנוע ההוריקן בדגמי JEEP נוספים ל-גרנד וואגוניר שבו הוא כבר מוצע.