רוני נאק
לכולם יש דעה על ניסאן ג'וק. או שמאד אוהבים אותו או שמאד שונאים אותו. מי שכן מאד אוהבות אותו הן נשים רבות – שבישראל מעדיפות לבחור בג'וק על פני משהו עם יותר…שם של מכונית.
ובכן ניסאן החליטה סופסוף על הכיוון עם הדור החדש של רכב הפנאי הזעיר הזה – ובחרה בנתיב המודרניזציה מבלי לפגוע או לרכך את ערכי הליבה של הדגם. וזה אומר שהמראה עדיין יהיה ווירדי-חביב והמחיר הגיוני ונגיש. צללית המרכב תישאר דמויית קופה עם 4 דלתות, לחזית יהיה עיצוב יוצא דופן אבל תיאלצו להיפרד מפנסי החזית העגולים לטובת משהו יותר דיגיטאלי למראה ופחות אורגני. בחו"ל מספרים כי המראה יהיה דומה לקונספט GRIPZ שהוצג ב-2015.
• רכב חדש רק 549 שקלים בחודש!
אחת הסיבות אשר מאפשרת את קיומו של דור חדש לניסאן ג'וק היא הפלטפורמה – שלדה – החדשה כפי שכבר הוצגה בדור החדש של רנו קליאו. בהמשך אנו נראה אותה גם ב (קחו אוויר): רנו קפצ'ור, דאצ'יה לוגאן ו-דאצ'יה סנדרו וככל הנראה גם בדגמי מיצובישי עתידיים.
היצע המנועים כבר די פרוש לפנינו עם גרסה כניסה של טורבו-ליטר עם 3-צילינדרים, טורבו-דיזל 1.5ל' וגרסאות היברדיות קלות ו-PHEV עם טווח אוטונומי של 30 קילומטרים חשמליים. עם הצמיחה הצפויה בבסיס הגלגלים יעלמו גם התלונות על הצפיפות לנוסעים בניסאן ג'וק. עוד אנו צפויים לראות שילוב של מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות – אשר הפלטפורמה החדשה מאפשרת אותן וכמובן גם ממשקי נהג ומולטימדיה חדשים.
התחרות של ניסאן ג'וק רחוקה מלהיות קלה. לכשיגיע לישראל הוא צפוי לפגוש כאן דגמים נהדרים כמו סיאט ארונה, סיטרואן C3 איירקרוס, דור חדש של פיג'ו 2008 וגם רבי מכר כמו סוזוקי ויטארה ואולי אפילו סקודה קאמיק.
החשיפה הגלובלית צפויה אם כן בתחילת 2020 ודי בטוח שנראה את הדגם החשוב הזה גם אצלנו. הרבה בנות מחכות לג'וק החדש שלהן.