יום חמישי , 28 מרץ 2024
בעוד שלרוב נחיתה בשטח אינה דבר רצוי - מטוס המנהלים החדש של פילאטוס ה-PC-24 מתוכנן לחיות על מסלולים לא מוכשרים. יכולת המאפשרת לו גישה לאלפי מנחתים ברחבי העולם בהם מטוסי מנהלים בעלי ביצועים דומים לא יכולים לנחות או להמריא מהם. צילום: פילאטוס
בעוד שלרוב נחיתה בשטח אינה דבר רצוי - מטוס המנהלים החדש של פילאטוס ה-PC-24 מתוכנן לחיות על מסלולים לא מוכשרים. יכולת המאפשרת לו גישה לאלפי מנחתים ברחבי העולם בהם מטוסי מנהלים בעלי ביצועים דומים לא יכולים לנחות או להמריא מהם. צילום: פילאטוס

SUV מעופף

רוני נאק

פילאטוס השווצרית החלה לאחרונה לשווק את מטוס המנהלים הראשון שלה. כלי טיס מאד מעניין שמעטפת הביצועים שלו מאפשרת המראה ונחיתה קצרים מאד וכן מבנה מחוזק לנחיתה על מסלולי עפר. 820 מטרים ידרשו להמראה במשקל מירבי ו-770 מטרים לעצירה מלאה בנחיתה. לפי פילאטוס בארה"ב לבדה יהיה הפילאטוס הסילוני מסוגל לנחות (לפי פילאטוס) במעל 20 אלף מנחתים מאולתרים ברחבי העולם. לא צריך הרבה דמיון כדי להבין מי יכולים להיות הלקוחות של מטוס עם יכולות כאלה.

• בינתיים…קבלו הצעה פרטית לסובארו XV החדש!

גם חיל האוויר שלנו השתמש במטוסים של פילאטוס בשנות ה-60'. אז זה היה  PC-6A טורבו-פורטר שהפגין כישורים מדהימים בתנאי שדה – יכולת לנחות ולהמריא במרחק מאד קצר ולהעמיס כ-1,000 ק"ג של מטען. האם הוא המקור ל-DNA של ה-PC 24 המודרני? אגב, ה-PC-6 עדיין מיוצר לצד דגמי טורבו-פרופ נוספים.

זה פילאטוס PC-6 עדיין ביצור מזה עשרות שנים ונחשב לאחד ממטוסי הבוש הטובים ביותר. כאן ביערות הגשם של פרו. צילום: פילאטוס
זה פילאטוס PC-6 עדיין ביצור מזה עשרות שנים ונחשב לאחד ממטוסי הבוש הטובים ביותר. כאן ביערות הגשם של פרו. צילום: פילאטוס

שני מנועי סילון-מניפה עם דחף משותף של כ-4 טונות. מהירות השיוט עומדת על 425 קשרים והטווח הוא קצת מעל ל-3,000 ק"מ. נתון מרשים לא פחות הוא מהירות ההזדקרות – רק 81 קשרים בתצורת נחיתה במשקל נחיתה מירבי! כמו של כלי טיס קלים וקטנים הרבה יותר. יכולת השטח נובעת מפרופיל כנף מיוחד, כני נחיתה מחוזקים בעלי מהלך ארוך ויכולת ספיגת מהמורות.

בעוד שלרוב נחיתה בשטח אינה דבר רצוי - מטוס המנהלים החדש של פילאטוס ה-PC-24 מתוכנן לחיות על מסלולים לא מוכשרים. יכולת המאפשרת לו גישה לאלפי מנחתים ברחבי העולם בהם מטוסי מנהלים בעלי ביצועים דומים לא יכולים לנחות או להמריא מהם. צילום: פילאטוס
בעוד שלרוב נחיתה בשטח אינה דבר רצוי – מטוס המנהלים החדש של פילאטוס ה-PC-24 מתוכנן לחיות על מסלולים לא מוכשרים. יכולת המאפשרת לו גישה לאלפי מנחתים ברחבי העולם בהם מטוסי מנהלים בעלי ביצועים דומים לא יכולים לנחות או להמריא מהם. צילום: פילאטוס

ה-PC-24 ניתן להטסה על ידי טייס יחיד – וזה נחמד אם אתה גם הבעלים של המטוס – ואותו טייס יחיד אחרי שיסיים את ענייני העפר שלו יוכל לשייט ברום של 45,000 רגל – הרבה מעל לנתיבי האוויר המסחריים בהם כולנו טסים לבודרוס.

בעוד שלרוב נחיתה בשטח אינה דבר רצוי - מטוס המנהלים החדש של פילאטוס ה-PC-24 מתוכנן לחיות על מסלולים לא מוכשרים. יכולת המאפשרת לו גישה לאלפי מנחתים ברחבי העולם בהם מטוסי מנהלים בעלי ביצועים דומים לא יכולים לנחות או להמריא מהם. צילום: פילאטוס
בעוד שלרוב נחיתה בשטח אינה דבר רצוי – מטוס המנהלים החדש של פילאטוס ה-PC-24 מתוכנן לחיות על מסלולים לא מוכשרים. יכולת המאפשרת לו גישה לאלפי מנחתים ברחבי העולם בהם מטוסי מנהלים בעלי ביצועים דומים לא יכולים לנחות או להמריא מהם. צילום: פילאטוס

כזו יכולת בידי טייס יחיד אפשרות בזכות רמה גבוהה של אוטומציה ומערכות סיוע ובטיחות אקטיביות לנהג – סליחה טייס. כמו למשל מערכת אקטיבית למניעת התנגשות (נשמע מוכר לא?). מערכת ניווט אינרציאלית מהווה גיבוי לנווטי ה-GPS אם יכשלו וארבעה מסכי LCD בגודל 12 אינץ' יספקו את המידע הרב באופן הנהיר ביותר לטייס. 

בעוד שלרוב נחיתה בשטח אינה דבר רצוי - מטוס המנהלים החדש של פילאטוס ה-PC-24 מתוכנן לחיות על מסלולים לא מוכשרים. יכולת המאפשרת לו גישה לאלפי מנחתים ברחבי העולם בהם מטוסי מנהלים בעלי ביצועים דומים לא יכולים לנחות או להמריא מהם. צילום: פילאטוס
בעוד שלרוב נחיתה בשטח אינה דבר רצוי – מטוס המנהלים החדש של פילאטוס ה-PC-24 מתוכנן לחיות על מסלולים לא מוכשרים. יכולת המאפשרת לו גישה לאלפי מנחתים ברחבי העולם בהם מטוסי מנהלים בעלי ביצועים דומים לא יכולים לנחות או להמריא מהם. צילום: פילאטוס

המטוס קטן יחסית עם מוטת כנפיים של 17 מ', ואורך כולל של 16.8 מ' סידור המושבים מאפשר הטסה של 6 או 8 נוסעים ומטען כולל (יחד עם דלק) של 415 ק"ג. כך תוכלו למשל להטיס את המשפחה מישראל עד לרוב בירות אירופה – למעט לונדון. כדי להגיע לפיש אנד צ'יפס שלצד נהר התמזה יהיה עליכם להשאיר את הילדים בבית – לא נורא. מסירות ראשונות ללקוחות החלו ברבע הראשון של 2018. המחיר? רק 9.0 מיליון דולרים. טיפה בים.

בעוד שלרוב נחיתה בשטח אינה דבר רצוי - מטוס המנהלים החדש של פילאטוס ה-PC-24 מתוכנן לחיות על מסלולים לא מוכשרים. יכולת המאפשרת לו גישה לאלפי מנחתים ברחבי העולם בהם מטוסי מנהלים בעלי ביצועים דומים לא יכולים לנחות או להמריא מהם. צילום: פילאטוס

בעוד שלרוב נחיתה בשטח אינה דבר רצוי – מטוס המנהלים החדש של פילאטוס ה-PC-24 מתוכנן לחיות על מסלולים לא מוכשרים. יכולת המאפשרת לו גישה לאלפי מנחתים ברחבי העולם בהם מטוסי מנהלים בעלי ביצועים דומים לא יכולים לנחות או להמריא מהם. צילום: פילאטוס

Check Also

שברולט מחזירה ללקוחות כסף

בשוק תנודתי של מחירי רכב חשמלי, לקוחות רבים - אולי אפילו אתם – מרגישים מרומים שמחיר הכרכרה יורד באופן מפתיע. שברולט שולחת צ'קים בדואר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

5 × one =