יום חמישי , 25 יולי 2024
פולסטאר 2 בישראל. החל ב-254,900 שקלים. צילום: רונן טופלברג

פולסטאר 2 החל ב-254,900 שקלים


רוני נאק

השבוע נוסף מותג רכב חדש בישראל, עם השקת מותג הפרמיום החשמלי POLESTAR על ידי קבוצת מאיר יבואנית וולוו והונדה. פולסטאר "המקורית" נוסדה בשנת 1996 והוא שם מוכר לוותיקי ענף הרכב וידוע כחטיבה הספורטיבית של וולוו.

POLESTAR כמותג עצמאי הושק מחדש בסתיו 2017 כ-JV של וולוו ו-ג'ילי כמותג פרימיום חשמלי 100% וספורטיבי באופיו. המותג שומר על הזהות השוודית שלו, תוך שהוא משלב את איכויות העיצוב של וולוו, בתוספות מומנט חשמלי ועוצמת היצור של ג'ילי. בהתאם מטה החברה נמצא סמוך לגוטבורג (עירה של וולוו) ועם מרכז פיתוח דינאמי בבריטניה. היצור מתבצע בשני מפעלים בסין ובמפעל שלישי בארה"ב אשר יפיק את כלי הרכב המיועדים לשוק בצפון אמריקה.

פולסטאר 2 בישראל. טעינה מהירה של עד 150 קו"ט. טווח דינאמי של עד 540 קילומטרים. צילום: רונן טופלברג

ארבע גרסאות לישראל

פולסטאר 2 עם מנוע יחיד המפיק 231 כ"ס וכ-34 קג"מ הניזון מסוללה סטנדרטית של 69 קוט"ש. לפי מחזור WLTP הטווח עומד על 470 קילומטרים.

פולסטאר 2 עם מנוע יחיד וסוללה מוגדלת (לונג ריינג') עם קיבולת של 78 קוט"ש ולטווח של עד 540 ק"מ.

פולסטאר 2 עם שני מנועים לתפוקה משותפת של 404 כ"ס ו-67 קג"מ עם סוללה של 78 קוט"ש וטווח של 480 ק"מ

טווח דומה יהיה גם לגרסת הפרפורמנס שמקבלת ניהול מנוע אגרסיבי יותר לתפוקה של 476 כ"ס ו-69 קג"מ לצד פריטי חומרה ייחודיים כמו מתלים מעולית מבית אוהלינס, מעצורי BREMBO ועוד.

פולסטאר 2 בישראל. לוח מחוונים דיגיטלי שקל לקנפג כאן עם תצוגת מפות גוגל. צילום: רונן טופלברג

חבילת אבזור הבטיחות כוללת 7 כריות אוויר, בלימה אוטונומית, ניטור שטח מת, בקרת שיוט אדפטיבית, מצלמת חניה, חיישני חניה וחגורות בטיחות, תיקון סטיה מנתיב ועוד (דירוג בטיחות 7 אצלנו). זאת לצד ציון של 5 כוכבי בטיחות במבחני NCAP אירופאיים.

נתוני צריכת הזרם מלמדים על משרעת של 16.8 קו"ט/100 ק"מ לגרסה הסטנדרטית ועד 19.2 קו"ט/100 ק"מ לגרסאות כפולות המנועים.

פולסטאר 2 בישראל. שימוש נרחב בחומרים מתחדשים, מסך 11 אינץ' וממשק גוגל מהיר ואינטואיטיבי. צילום: רונן טופלברג

הפנים

פולסטאר 2 לוקחת את הפלטפורמה של XC40 ומגבירה עם בסיס גלגלים של 273 וחצי ס"מ ועם מרכב ומרכז כובד נמוך הרבה יותר. כל זה במטרה לקבל חווית נהיגה דינאמית, מחודדת ומערבת יותר. כי בכל זאת לא מדובר ב-SUV אלא בסדאן ספורטיבית. בתוף תא הנהג וסביבת הנוסעים נעשה שימוש נרחב בחומרים ממקורות מתחדשים (עם כוונה להגיע גם ליצור 100% סביבתי בעתיד) החל מפסולת פלסטיק מהאוקיאנוסים ועד שעם לרכיבים מסויימים. בתא הנהג תמצאו לוח מחוונים דיגיטלי מלא עתיר קונפוגים ולצידו ממשק גוגל על מסך 11 אינץ'. לממשק כל הפונקציות המוכרות לבעלי טלפון אנדרואיד ואלו גם יהנו מכל הפיצ'רים של הטלפון האישי שלהם ברגע שיתחברו לפרופיל גוגל שלהם. זה כולל את כל האפליקציות שניתן להשתמש בהן בנהיגה וכמובן את ההפעלה הקולית המצויינת של גוגל.

פולסטאר 2 בישראל. מינימליזם עיצובי למסר של עוצמה ותחכום. בתוך החישוקים: מעצורי BREMBO של גרסת הפרפורמנס על 476 הכ"ס שלה. צילום: רונן טופלברג

פולסטאר מביאה משהו חדש לשוק הרכב החשמלי בישראל. מעבר לעצם היותה כאן, היא יוצרת ערך במקומות שדגמים חשמליים אחרים מוותרים עליהם. זה מאד בולט ביחד לדגמים עממיים וגם מול דגמי הפרמיום החשמליים מבית אאודי, ב.מ.וו ואחרים.

המחירים

  • פולסטאר 2 סטנדרט ריינג' – 254,900 שקלים
  • פולסטאר 2 לונג ריינג' – 274,900 שקלים
  • פולסטאר 2 לונג ריינג' דואל מוטור – 294,900 שקלים
  • פולסטאר 2 לונג ריינג' דואל מוטור פרפורמנס – 334,900 שקלים

 

Check Also

מבחן דרכים ריינג' רובר איווק P200

רענון מעודן מן הפנים ומן החוץ ויחידת הנעה טורבו-בנזין מעניינת החזירה אותנו לחיקו של הריינג' הקטן המעודן והרלוונטי יותר מתמיד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

10 + eighteen =