שבת , 27 אפריל 2024
רנו מגאן היברידית-נטענת. עם טווח חשמלי של 65 ק"מ והפחתה בעלויות הדלק והמיסוי לעובדים עשויה להפך לחביבת ציי הרכב. צילום: רנו

דגמי ליבה של רנו הופכים להיברידיים – בינואר בישראל


רוני נאק

בחודש ספטמבר הקרוב יחל השיווק באירופה של הגרסאות ההיברידיות וההיברידיות-נטענות (PHEV) של שלושה דגמים מרכזיים בתיק המוצרים של רנו: קליאו,קפצ'ור ו-מגאן. כאשר שני הראשונים הם ממש עתה בתחילת המחזור חיים של דור חדש שלהם.

לפי ההודעה של רנו העולמית – הקליאו E-TECH היברידית מסוגלת לספק עד 80% מנסיעה עירונית על חשמל ועל הדרך להשיג שיפור של 40% בצריכת הדלק וכמובן צמצום משמעותי של פליטת המזהמים. רכב הפנאי הקטן – קפצ'ור והמגאן – שניהם PHEV, ייהנו מהנעה חשמלית לטווח של עד 65 קילומטרים ומהירות של 135 קמ"ש.

רק הקליאו (משמאל) היא היברידית רגילה. קפצ'ור ומגאן הן PHEV נטענות. צילום: רנו

הנתונים המרשימים האלה מגיעים ממערכות הנעה היברידיות המספקות 140 כ"ס לקליאו ו-160 כ"ס לקפצ'ור ולמגאן. מנוע בנזין בנפח 1.6ל' (90 כ"ס), שני מנועים חשמליים, מתנע שהוא גם גנרטור ותיבת הילוכים חסרת מצמדים חדשה. רנו טוענת לרישום של 150 פטנטים בפיתוח של המערכת הזו. בצד החשמלי של הדברים הרנו קליאו היברידית תקבל סוללה עם קיבולת של 1.2 קוט"ש ואילו קפצ'ור ו-מגאן המסוגלות להיטען מרשת החשמל נהנות מסוללה של 9.8 קוט"ש המסוגלת לתת להן טווח חשמלי של עד 65 ק"מ (WLTP).

קליאו וקפצ'ור הן אחיות לפטפורמה אבל משתמשות במערכות הנעה היברידיות שונות. צילום: רנו

נתוני צריכת הדלק והזיהום שמפרסמת רנו בהחלט מרשימים: קליאו היברידית עם צריכה של 22.2 קמ"ל ופליטה של 69 גק"מ. רנו קפצ'ור PHEV יצרוך רק 66.7 קמ"ל ויפלוט 32 גק"מ והרנו מגאן עוד יותר חסכונית עם צריכה של 77 קמ"ל ופליטה של 28 גק"מ (נתוני רנו).

רנו קליאו היברידית ורנו מגאן PHEV תגענה אלינו בינואר 2021. רנו קפצ'ור PHEV תגיע במרץ 2021 – כך נמסר מקבוצת קרסו יבואנית רנו.

Check Also

קיה אוסטרליה: טנדר חשמלי זה לא פתרון

הראשון מתוך תעשיית הרכב שיוצא פומבית נגד דגם חשמלי חדש שחברתו עתידה לשווק. מנכ"ל קיה אוסטרליה מעז להצביע על המלך העירום האם זה יהיה סוף הקריירה שלו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

17 + thirteen =