שבת , 20 אפריל 2024
מבחן דרכים DS7 Crossback E-Tense. מיוחד ונדיר. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים DS7 Crossback E-Tense

רוני נאק

חישמול עושה טוב למכוניות רבות. בכל מיני דרכים מוזרות וחדשות. במקרה של DS7 מערכת ההנעה הפלאג-אינית סוגרת את המעגל ויוצרת, לטעמו של כותב שורות אלה, מוצר מהודק מאד ומעודן שמתכתב במדויק עם החזון של DS. יצאנו לכבישים. בשקט.

  • מחיר רכב מבחן: כ-340,000 שקלים
  • הנעה 4WD עם ברירת מחדל חשמלית
  • דרגת בטיחות 8 המירבית
מבחן דרכים DS7 Crossback E-Tense. עד 62 ק"מ חשמליים. צילום: רוני נאק

אז מה יש לנו כאן?

את DS7 Crossback אני מקווה שלא צריך בשלב הזה להציג בהרחבה. עבור אלו מכם שלא היו מחוברים בבידוד אספר כי מדובר ברכב פנאי מבית מותג הפרימיום DS, של קבוצת PSA. הקונספט הוא "צרפתיות מובהקת" עם מוטיבים רבים, חומרים, עיצוב וביצוע, המזוהים עם עולם מותגי העילית הצרפתיים. בנוסף, DS כמו אותה DS ההיסטורית, מוסיפה לבלנדר טכנולוגיה רבה. די ייחודית למען האמת כמו למשל מערכת מתלים אקטיבית הסורקת את פני הכביש ומכינה בשבריר שניה את פעולת המתלים. ויש עוד. רשימת מכולת מלאה של חבילת האבזור וציוד הבטיחות הנרחב (כולל סריקת פני הנהגת ומצלמת לילה תרמית שהחזירה אותי ללילות מארבי הארטישוק בלבנון).

מבחן דרכים DS7 Crossback E-Tense. עיצוב ייחודי וביצוע מרשים. שעון BRM למבינים. צילום: רוני נאק

הסיבה למפגש הזה היא כמובן מערכת ההנעה. זו מרתקת לא פחות. מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6ל' מפיק 200 כ"ס ו-30.6 קג"מ ועוד שני מנועים חשמליים. מנוע קדמי עם 110 כ"ס ו-32.6 קג"מ וגם מנוע אחורי עם 113 כ"ס ו-16.9 קג"מ. התפוקה המשולבת עומדת על 300 כ"ס ו-53 קג"מ. נתון שרק לפני כמה שנים היינו רואים במנועי V8 אטמוספריים. סוללת ליתיום עם קיבולת של 13.2 קוט"ש מסוגלת לספק טווח חשמלי של עד 62 ק"מ (נתוני יצרן WLTP) ונותנת את המיץ לשיוט חשמלי במהירות של עד 135 קמ"ש. הביצועים מלמדים על 5.9 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות סופית של 240 קמ"ש גם בזכות תיבת הילוכים רב-מצמדית עם 8 הילוכים.

מבחן דרכים DS7 Crossback E-Tense. מצלמת לילה תרמית מעניינת. צילום: רוני נאק

כדי לקבל את התועלת המירבית ממערכת ההנעה הזו יהיה עליכם לטעון את הסוללה משקע חשמל. המערכת מסוגלת לקבל עוצמת טעינה של עד 3.2 קילוואט מעמדת טעינה AC ייעודית או 1.8 קילוואט משקע כוח רגיל. זמני הטעינה נעים בין 7 ל-4 שעות תלוי במקור הכוח. בנוסף יש למערכת יכולת רגנרציה של חשמל בעת בלימה ובמורדות ארוכים בסיוע בורר הילוכים שקובע את רמת הבלימה.

מבחן דרכים DS7 Crossback E-Tense. מנעד יכולות רחב באופן מפתיע. צילום: רוני נאק

נהיגה

מסלול המבחן לקחת אותנו בספרינט אחרי צהריים ארוך ללוקיישן הצילומים בדרום ואחריו עוד נסיעות נוספות בעיר ובפקקים. אפילו גיחת שטח קלילה שדי הפתיעה אותנו (על כך בהמשך). בעיר היתרון של הנעה חשמלית שהיא שקטה, חזקה ובעיקר מאד חלקה מורגש ביותר. E-Tense ספק זורמת ספק מרחפת מעל לכביש עם בידוד נהדר של הנוסעים משיבושים וללא רעשי הנעה כלל. הממדים של הרכב (אורך של 459 ס"מ ורוחב של 190 ס"מ), מתאימים בהחלט לממדי הערים בישראל. יש מצלמת 360 שימושית לחניה ופנסי LED חכמים שמוסיפים די הרבה גם לאפקט ההגעה הכה חשוב בעולם הפרימיום. בחירה במצב נוחות של המתלים האקטיביים מורגשת בהחלט ונותר רק ליהנות ממערכת השמע המעולה וגווני תאורת האווירה שבדלתות.

מבחן דרכים DS7 Crossback E-Tense. מתלה רב חיבורי מאחור וגם דלת תא מטען חשמלית. צילום: רוני נאק

מחוץ לעיר, שלא במפתיע, ה- E-Tense מסתמכת יותר על מנוע הבנזין. העברת הכוח בין יחידות ההנעה השונות מהיר וחלק מאד, כמעט ולא מורגש (אלא אם אתה עיתונאי במשימה). כדי להשאיר לי "מיץ" חשמלי ליעד הצילומים יכולתי לנעול את הסוללה. לא לפני שראיתי כיצד המערכת החכמה הזו מסתייעת מדי פעם ב-BOOST חשמלי כדי לענות על צרכי הכוח של עבדכם. השיוט דרומה היה מהיר ונעים מאד. ה"רייד" הוא מהטובים שפגשתי בכלי רכב ללא קפיצי אוויר. וזה לומר הרבה. בידוד הקבינה מרעשי הסביבה וההידוק הכללי של הפנים עומדים בשורה אחת עם המיטב שיש בסגמנט הזה.

קטע כביש דינאמי אפשר לי לתת מעט יותר דרור בפיתולים. המתלים במצב ספורט והכלי הופך למוצק ומהודק יותר. אפשר לקבוע עם E-Tense קצב נאה ולא יהיו פאולים בהתנהגות לא מעט בזכות מתלה רב-חיבורי מאחור ולמרות תוספת של כמעט 400 ק"ג ביחס לגרסת הבנזין 180 כ"ס.

מבחן דרכים DS7 Crossback E-Tense. לא דובאי. אי כאן כשעה וחצי מהיכן שאתה יושב כרגע. צילום: רוני נאק

שטח בקטנה

ידעתי שיש מצב 4WD והאמת שלא היו לי כוונות לנסות לאתגר את הרכב הזה בשטח. בכל זאת אין ספייר (רק ערכת ניפוח) או יומרה. אבל היצר גבר עליי ולא רחוק מהלוקיישן מצאתי דרך עפר רחבה ונוחה. מצאתי שה- E-Tense במצב 4WD ברירת המחדל של ההנעה היא חשמלית. כך שבהינתן רמת הטעינה אפשר לשוטט בשטח בשקט מוחלט ורק החצץ המפצפץ מתחת לצמיגי נשמע מהחלון הפתוח. בהחלט חוויה חדשה עבורי. אהבתי.

מבחן דרכים DS7 Crossback E-Tense. תפוקה נאה של 300 כ"ס ו-53 קג"מ. חזק. צילום: רוני נאק

כמה מאות מטרים ושתי גבעות אחר כך אני מגיע לשביל חולי ועמוק (מסוג השבילים שכל מי שהיה אי פעם בצאלים מכיר היטב). יצרי גבר עליי ונכנסתי לראות מה העסק הזה יכול לעשות. הצלחתי להתקדם די הרבה, נזהר בעיקר שלא לפגוע בפגוש הקדמי וממרווח הגחון של 19 ס"מ שהוא די גבולי לעבודת השטח. לבסוף דיונה תלולה ניצבה מולי ועליה גדודיות של ניסיונות טיפוס כושלים של כלי רכב שהיו כאן לפניי. ניסיתי לעלות בכוונה לאט מדי, לראות מתי היא תיעצר. והצלחתי להגיע לחצי הדרך עד שהחול הרך הכריע את מערכת ההנעה – הרבה יותר רחוק משציפיתי. עצרתי את הניסיון לפני שה- E-Tense שקעה עד גחונה, חילצתי לאחור והרמתי אנטנות. ניסיון שני, מעט יותר תנופה ועם סיוע (בפעם הראשונה) של מנוע הטורבו החזק, והדיונה נשארה מאחורי. חזרתי מנצח לדרך העפר המהודקת ומשם חזרה לביטחון של הכביש. שוס.

מבחן דרכים DS7 Crossback E-Tense. הורדת כוח יעילה ומתלים נהדרים. צילום: רוני נאק

סיכום

בעיניי אין ספק ש- E-Tense הגרסה הטובה ביותר של הדגם. העוצמה של מערכת ההנעה ממכרת וצריכת הדלק מאד חסכונית גם כשהסוללה כבר מרוקנת ואתם למעשה נוסעים ברכב היברידי (כ-17 ק"מ לליטר אצלי). עם טעינה בסוללה, וניהול חכם של האנרגיה תוכלו באמת להתקרב הרבה יותר לנתוני היצרן של 1.3 ל'/100 ק"מ. האיכות הכללית של המוצר גבוהה מאד וכך גם רמת הביצוע. היא בנוסף מציעה גם שימושיות של תא מטען גדול עם דלת חשמלית וחבילת אבזור נדיבה מאד. המחיר שעומד על כ-340 אלפי שקלים לרכב המבחן הוא לא פשוט כלל. מצד שני בהיעדר מענה הולם ממותגי הפרימיום האחרים ה- E-Tense שומרת על ייחוד וכוח משיכה יוצא דופן.

מבחן דרכים DS7 Crossback E-Tense. חמוקים, קימורים וקווים זורמים. בטבע כמו ב-DS. צילום: רוני נאק

Check Also

אדיוס סאנגיונג שלום KGM

החל ב-260 אלפי שקלים לרקסטון שמקבל לא רק מתיחת פנים אלא גם שם חדש על הגריל: KGM. אז שכחו מסאנגיונג יש עכשיו מותג חדש בישראל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

fifteen − six =