• טורבו דיזל 180 כ"ס/40.8 קג"מ
• דרגות זיהום/בטיחות – 8/8
• מבחן ריסוק NCAP 5 כוכבים
• צריכת דלק (יצרן) 20.0 ק"מ/ל'
• מחיר: החל מ-240,000 שקלים
רוני נאק
התפרסם במקור בממון ידיעות אחרונות
רבים לוטשים עיניים לקבוצת הפרימיום – מהסיבה הכי נראית לעין – רווחיות. אולם זו "קליקה" שקשה מאד לשבור ולהיכנס לתוכה. שלושת מותגי הפרימיום המרכזיים הם גרמנים – ואתם מכירים את שלושתם: מרצדס, אאודי ו-ב.מ.וו – וסביבם חגים כמו כרישים רעבים יצרני רכב שמנסים לפצח את הקסם הגרמני (ללא ניסויים בבעלי חיים).
DS הוא מותג היוקרה החדש של פיג'ו/סיטרואן – באותה המתכונת כמו של טויטה ולקסוס, אינפיניטי וניסאן – וזה אומר שימוש בפלטפורמות וחלקים קיימים שבהם עושים שימוש רוחבי בכמה דגמים ועליהם לבנות משהו מעניין יותר, מצויד יותר, מעודן יותר. חשוב לבנות את הנרטיב הנכון ולסיום לתלות תג מחיר ראוי על מראת הצד. ורכב הפנאי הראשון של DS ה-DS7 קרוסבאק, הוא הראשון בדור חדש ומאד מעניין של מכוניות שאנו עתידים לראות מהמותג.
DS7 CROSSBACK
הבסיס של DS7 הוא הפלטפורמה המודולארית החדשה של PSA – פלטפורמה גמישה בתצורתה עם תמוכות מקפרסון בחזית ומתלה רב-חיבורי מאחור. מערכת ההנעה היחידה (כרגע) שבהיצע היא מנוע טורבו דיזל חזק בנפח 2.0ל' המפיק 180 כ"ס ו-כמעט 41 קג"מ ב-2,000 סל"ד. הכוח עובר לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים אוט' פלנטארית עם 8 הילוכים. נתוני היצרן מלמדים על 9.4 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 215 קמ"ש.
למרכב עיצוב מאד יוצא דופן – ומאד לטעמי. "ערכת הנושא" בנרטיב הוא מותגי העילית הצרפתיים: לואי ויטון, שאנל, הרמס – ויוצרי ה-DS שאבו השראה מהמוצרים הנ"ל יחד עם אתרים חשובים בפריז – כמו למשל בניין האופרה שהיה ההשראה לרכב המבחן בו נהגתי. מן החוץ קל להבחין ביחידות התאורה המיוחדות בחזית ומאחור – לא רק רצף של LED מרצדים אלא גופי תאורה מתוחכמים ואקטיביים. הדלתות מכסות את הספים ושומרים שמכנסי המעצבים שלך לא יתלכלכו ומאחור המראה נקי – במסר פרימיום נקי.
תא הנהג וחלל הנוסעים מרשימים ביותר באיכויות ובמקוריות של הביצוע והרעיון. לוח המחוונים ווירטואלי גדול ועשיר במידע ויכולת להתאמה אישית. מסך המולטימדיה גם הוא גדול ומכיל את כל הקישוריות שצריך לסמארטפון מתקדם. ומערכת השמע המעולה של FOCAL – היא משהו מאולם האופרה. עם בסיס גלגלים של 273.8 ס"מ יש מרווח מצוין ליושבים מאחור – ורמת האיכות הכללית נשמרת שם. מאחור יש תא מטען בנפח 555ל' עם רצפה כפולה, קיפול משענות מאחור, ופתיחה חשמלית בהינף רגל.
נהיגה DS7
40.8 קג"מ זה המון כוח. וזה נותן כיסוי דינאמי למראה ולטעמי תנאי סף לכל רכב פרימיום ("פרימיום" שנוסע כמו עגלה זה די פתטי). ותיבת ההילוכים הזו עובדת, ומותאמת מעולה לאופי הפקת הכוח של המנוע – היא כמעט כל הזמן מחזיקה את המנוע באזור שיא המומנט – 2,000 סל"ד – וזה אומר שתמיד יש הרבה מאד כוח זמין בכל טווחי המהירות שאתם יכולים דמיין. פרופיל נהיגה משתנה בין אקו, נורמל לספורט וקל מאד להרגיש את ההבדלים. זה ניכר בעיקר בין נורמל ומצב קומפורט של המתלים האקטיביים לבין מצב ספורט שבו ה-DS מהדקת מתליה, מקשיחה את ההגה, ומשנה את נקודות העברת ההילוכים ואת ניהול המנוע שהופך לעצבני. הרכות הבסיסית נעלמת ואפשר לנהוג את ה-DS בקצב ראוי מאד, על כביש מפותל מאד – וזה מפיק חיוך רחב מאד.
איכות הניהוג, תגובות השלדה, ועוצמת הבלימה – כולם נהדרים ובהחלט בשורה אחת עם מה שמגיע מגרמניה בסגמנט הזה. החוויה אבל היא שונה – יותר מעודנת ועם תפרים וחומרים שלא רואים אצל האחרים. ויש גם טכנולוגיה והרבה ממנה: מתלים אקטיב סקאן – אשר סורקים את הכביש לפנים ומתאימים את המתלים לשיבושים שיגיעו (גם לרוחב אם יש בור בצד אחד). ניסיתי בנהיגה להרגיש את המערכת עובדת ובכוונה נכנסתי בקצב שונה לשיבושי פעם מימין פעם משמאל, פעם תוך כדי פנה או סתם בקו ישר. ובכל המקרים המכונית פשוט נותרה נייטראלית, השיבוש הורגש אבל הקו נותר אחיד ולא נרשמה סטיה.
דרגת הבטיחות היא 8 – הכי גבוהה שיש עם שמירת נתיב אקטיבית (ורזולוציה שלה), בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור עייפות נהג די אגרסיבי ובלימה אקטיבית עד 140 קמ"ש.
• להורדת מפרט טכני DS7
במהירות איטית מנוע הדיזל מעט נוכח – ואני הייתי צריך קצת זמן כדי להתאקלם בתא הנהג עמוס האלקנטרה והעור מכיוון שהוא מאד שונה מכל מה שאנו רגילים לו. שדה הראיה לאחור מוגבל למדי דרך השמשה האחורית וצריך להסתמך על מצלמת חניה (ומצלמות 360 מעלות) המפיקה תמונה די מגורענת ומעט מעוותת. אנקדוטה מעניינת קשורה דווקא למחירון הרכב הלאומי של לוי יצחק. בו, בניגוד לנוסחה הקבועה שלכל דגם יש גרסה או תת-דגם לפי חבילת האיבזור שבו (עם אחוזי הוספה או הפחתה בהתאם) – לוי יצחק מזהה כל DS7 כדגם בפני עצמו – דבר שיכול בהחלט לעזור בהמשך הדרך בסבב יד 2.
סיכום
אם אתם בשוק לרכב פנאי פרימיום – וההיצע היום רב ומבלבל – הייתי בהחלט שם את ה-DS7 אי שם ברשימת המשאלות. וזה רלוונטי בעיקר למי שמחפש ייחוד, להיות שונה ומסוגל להתחבר לנרטיב השונה ולאופי הצרפתי. לצד זאת יש אובייקטיבית גם הצעת מכר טובה מאד החל מ-240 אלפי שקלים ועד 300,000 לרכב המבחן המאובזר ביותר. במחיר הזה תקבלו עושר של אבזור וסוויטה מלאה של מערכות בטיחות שלא תמצאו בשילוש ברירת המחדל מגרמניה. וגם את הסיפור המיוחד של DS – ובפרימיום הסיפור הוא חשוב לא פחות מהזמן בין 0 ל-100.
אחלה כתבה פירסומית לסיטרואן.
א. תודה שהגבת והראית מעורבות
ב. זה לא
ג. לא חייב לקרא
סופ"ש נעים בוא לבקר שוב
כתבה מעולה. מאוד עזרת לי.
בדיוק זו ההתלבטות, האם לשים עוד 80,000 ₪ ולקבל אודי Q5 עם 20% מהאבזור שיש באופרה או להתפשר על המנוע החלש יחסית של הds7.
נמתין לנסיעת המבחן.
בכל מקרה, הכתבה מאוד ממקדת ועוזרת
וזה מחזיר לשאלה של ‘שוברי התבנית׳ – אם מחפשים פרימיום suv אז DS7 או Stelvio?