יום ראשון , 28 אפריל 2024
אאודי יוצאת לראלי דקאר עם גרסה משופרת של Audi RS Q e-tron ונבחרת חלומות של נהגים מהשורה הראשונה. צילום: אאודי

אאודי חוזרת לדיונות

רוני נאק

זה יהיה הדקאר השלישי של אאודי איטרון החשמלית למחצה – תיכף ההסבר – בו ענקית הרכב הגרמנית יחד עם נבחרת של כוכבי-על (יש יאמרו אלים) בו ינסה שר הטבעות לטפס לראש הפודיום של מירוץ השטח הקשוח ביותר שיש. בתוך שלושה רכבי אאודי RS ETRON – תמצאו נהגים שהפכו לאגדות: סטפן פטרהנסל, קארלוס סיינס ו-מטיאס אקסטרום השוודי ונהג ראלי, DTM תחת דגל אאודי.

אאודי יוצאת לראלי דקאר עם גרסה משופרת של Audi RS Q e-tron ונבחרת חלומות של נהגים מהשורה הראשונה. צילום: אאודי

• טויוטה היילקס יוצאת לראלי דקאר

הרכב עצמו הוא בעל הנעה חשמלית עם שני מנועים (אחד לכל צמד גלגלים לקבלת הנעה כפולה) אשר יחד יפיקו (לאור שינוי התקנות ב-2024) 388 כ"ס. המנועים אגב לקוחים ממנועי הפורמולה E של קבוצת אאודי. המנועים מוזנים מסוללת ליתיום-יון עם קיבולת של 52 קוט"ש השוקלת 370 ק"ג. היום שאנו כבר מכירים יותר רכבים חשמליים ואת התיאבון שלהם לאלקטרונים – זה די ברור שהסוללה הזו לא תספיק לעשות הרבה, בטח שלא לאורך מאות קילומטרים במדבר. לכן האאודי איטרון של דקאר מצוידת בגנרטור פנימי המסוגלת ליצור טעינה של עד 220 קו"ט ומה שמסובב שם את הסלילים זה מנוע מירוצים 2.0ל' טורבו-הזרקה ישירה המפיק 300 כ"ס – משהו בדרך כלל אאודי שותלת בין הכנפיים של רכב DTM (ראשי תיבות של דויטשה טורנוואגן מאייסטרשאפט). יש שני מחשבי ניהול מנוע (למען היתירות) ומיכל דלק של 340 ליטרים (למען הטווח).

אאודי יוצאת לראלי דקאר עם גרסה משופרת של Audi RS Q e-tron מנועים חשמליים של פורמולה E וניהול טעינה חכם. צילום: אאודי

אאודי הצליחה לרדת עם הרכב המורכב הזה למשקל המינימאלי המותר של 2,100 ק"ג (ללא נהג+נווט) ודפי הביצועים מלמדים על 4.5 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מירבית המוגבלת על ידי תקנות הדקאר ל-170 קמ"ש (בלבד…).

אאודי יוצאת לראלי דקאר עם גרסה משופרת של Audi RS Q e-tron מהירות מוגבלת ל-170 קמ"ש ומיכל דלק של 340 ליטרים.. צילום: אאודי

הרכב עצמו בנוי משלדת מסבך צינורות בה משולבים חלקים מחומרים מרוכבים כמו קרבון. המתלים נפרדים בכל פינה והם בתצורת עצמות עצה כפולות ועם בולמי זעזועים משולבי קפיץ הניתנים לכיוון. מערכת הבלימה על חוט, כמו ברכב החשמלי שלך, גם מאחזרת אנרגיה. צלחות בלימה מאווררות וקליפרים מסגסוגלת קלת משקל. חישוקי הגלגל הם 17 אינץ' מחוזקים ועליהם צמיגי גודריץ' בקוטר בריא של 37 אינץ'.

אאודי יוצאת לראלי דקאר עם גרסה משופרת של Audi RS Q e-tron מנוע אחד קדמי ואחד אחורי. הנעה כפולה. צילום: אאודי

Check Also

קיה אוסטרליה: טנדר חשמלי זה לא פתרון

הראשון מתוך תעשיית הרכב שיוצא פומבית נגד דגם חשמלי חדש שחברתו עתידה לשווק. מנכ"ל קיה אוסטרליה מעז להצביע על המלך העירום האם זה יהיה סוף הקריירה שלו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

seven + eight =