רוני נאק
זה מצחיק איך גרסת ה-V8 המטורפת והמקסימה הזו של ג'יפ רנגלר רוביקון הוספדה כל כך הרבה פעמים – מאז הוצגה ב-2021 – עד שכמעט אנו מתקשים להאמין לחדשות שסטלנטיס – בעלת הבית של JEEP – מחסלת סופית את המפלץ בעל 470 הכ"ס והצליל הכי ממכר לכלים עם מרווח גחון כזה ושתי נעילות.
אבל..כנראה שהפעם זה סופי לא רק בגלל ה-PC הפושה גם על JEEP שהיא במגמת חישמול מלאה של דגמיה, אלא מכיוון שגם מותגי RAM ו-דודג' בארה"ב – מוציאים בהדרגה מההיצע את מנועי ה-HEMI שמונה ציל' שבהם לטובת דברים אחרים – שאינם HEMI – ומוותרים בכך על אחד מערכי הליבה של אמריקאנה מוטורית. לסטלנטיס – כקונצרן – אין שום עניין להשאיר את ההמי הצמא רק עבור גרסה אחת של רנגלר הנמכרת במספרים זעומים.
העניין מקבל חיזוק נוסף משקופית שהופיע באתר JEEP עצמו של לוחית המציינת את ה-FINAL EDITION של הרוביקון 392 – וגם מתכתובות עם הדילרים של ג'יפ ברחבי ארה"ב בה היצרן מכריז על אתגר של מי שיעמוד ביעדי המכירות שלו הסוכנות תקבל בחינם יחידה אחת של פיינל אדישן.
אז…מה אנו עשויים לראות במקומו? את מה שאנו מצפים לוכבר זמן רב! את מנוע ההוריקן החדש (שם היסטורי לכעצמו עבור JEEP) – זהו 6 ציל' טורי בנפח 3.0ל' בשתי רמות תפוקה: 420 כ"ס ו-510 כ"ס כפול מגדשי טורבו. מנוע שכבר מצא את דרכו לשירות בין כנפיו של ג'יפ גראנד וואגוניר. בהחלט שנצפה לו ברנגלר וגם בגלדיאטור. בינתיים כדאי למהר כי המי V8 לא יהיה יותר.