רוני נאק
בדו'ח הכספי של סובארו, המסכם את הרבעון שהסתיים ב-31 בדצמבר, דיווח היצרן על עליה ברווח התפעולי ל-655 מיליון דולרים ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. עיקר ההכנסות הגיעו, כצפוי, מגל המכירות המתגבר בצפון אמריקה עם עליה הקרובה ל-7%. זאת בזמן שהמכירות הגלובליות, לרבעון, עלו רק ב-6,000 יחידות לסכום כולל של 267,800 כלי רכב.
• מבחן משווה סובארו פורסטר מול מאזדה CX-5
בנוסף לעליה העקבית במכירות עובתה שורת הרווח בזכות ירידה בהנחות ללקוחות (בשל העלייה בביקושים) ובעיקר בשל צמצום משמעותי בעלויות של טיפול בתביעות אחריות. תביעות האחריות שהיו בעבר לגורם משמעותי שהכביד על שורת הרווח. ירידה במספר תביעות האחריות משמעותו שפחות חלקי חילוף, ועבודה היו צריכים להיות מוחלפים "על חשבון" היצרן. בעולם הרכב, ליצרניות הרכב, ונציגיהן היבואנים במדינות השונות, יש שני בסיסי רווח מרכזיים: מכירות ושירות כאשר במקרים מסוימים המשקל בין השניים יכול להיות קרוב מאד.