תומר הדר
לאחר תקופת המתנה ארוכה, סובארו חושפת גרסת פלאג אין הייבריד של הקרוסטרק – המוכרת בישראל בשם XV. הקרוסטרק היא בפועל הסובארו הראשונה שמקבלת מערכת פלאג אין הייבריד, המאפשרת טעינה משקע חשמל ונסיעה של עשרות קילומטרים לפני שמנוע הבנזין נכנס לפעולה.
• להצעות מדהימות לכל דגמי סובארו!
לפי נתוני סובארו, החושפת את הקרוסטרק לפני תערוכת לוס אנג'לס, המערכת מבוססת על מנוע הבוקסר המוכר של סובארו, שלצידו פועלים צמד מנועים חשמליים ביחד עם תיבת CVT – וכמובן גם מערכת הנעה כפולה. לפי הנתונים הרשמיים, המנועים מפיקים ביחד 148 כוחות סוס, הספק כמעט זהה להספק הקרוסטרק ה"רגיל" (כלומר הגרסה שאנו מכירים בישראל) המאפשר לקרוסטרק הייבריד להאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש בשניה אחת פחות מן הקרוסטרק הרגיל, הודות לזמינות המומנט המיידית.
מעבר לכך, בל נשכח שמדובר ברכב פלאג אין הייבריד. יכול לנסוע על חשמל וכיוצא בזאת. אז הנה הנתונים: לפי סובארו ניתן לנסוע עד 27 קילומטרים בלי לשרוף טיפה של דלק. מדובר בטווח מעט צנוע ביחד ליצרנים יפנים וקוריאנים אחרים, אך למי שמעוניין להגיע מקצה אחד של לוס אנג'לס לשני, זה יספיק. המהירות המרבית על חשמל היא 105 קמ"ש והטווח הכולל, תחזיקו חזק, הוא 770 קילומטרים. חיצונית, הקרוסטרק פלאג אין הייבריד נבדל מאחיו הרגיל בחישוקי 18 אינץ' וכמובן: בשקע.