יום שישי , 27 מאי 2022
ראשי » חדשות » טויוטה: "סיימנו פיתוח מערכת 800V"
טויוטה BZ4x בקרוב בישראל עם מערכת 400 וולט. צילום: טויוטה

טויוטה: "סיימנו פיתוח מערכת 800V"

רוני נאק

טויוטה לא קופאת על השמרים והיא בפוש משמעותי מאד לסגור את הפער מול ההזנקים החשמליים ויצרניות רכב מסורתיות אחרות במירוץ לרכב חשמלי בין אם זה מונע על ידי סוללות או תאי דלק מימניים. מי שהייתה צפויה להיות הראשונה בתחום החשמלי, אחרי שהובילה את השוק עם קו דגמים מלא של מכוניות היברידיות, עתידה להתחיל לשווק (גם בישראל) את הרכב החשמלי הראשון שלה: BZ4X שנהנה לא רק משם שלא מתגלגל על הלשון אלא גם מלא מעט יתרונות אובייקטיביים כמו למשל פלטפורמה חשמלי ייעודית שפותחה מדף נייר חלק כרכב חשמלי ומצליחה למקסם את מה שניתן להפיק מהיתרונות ההנדסיים הנובעים מהעדרות יחידת הנעה תרמית מסורתית.

בין היתרונות של הפלטפורמה החשמלית של טויוטה היא היכולת להשתמש בה במגוון דגמים ומותגים (ראו ערך "שיתוף פלטפורמות" בקבוצת VW למשל) כך שגם דגמים כמו סובארו סולטרה ו-לקסוס RZ משתמשים באותו הבסיס המכאני דומה-עד-זהה לזה של ה-BZ4x. חוט השני המחבר בין הכל זו מערכת הסוללות שעובדת על 400 וולט.

הפלטפורמה החשמלית של לקסוס RZ. עדיין תהיה על 400 וולט. צילום: טויוטה

אלא שהשבוע התקיימה בברצלונה הפרזנטציה האירופאית של הלקסוס RZ ושם, בראיון למדיה, צוטט טקאשי וואטאנבה, מנהל חטיבת ההנדסה של לקסוס כי הם (זה טויוטה), סיימו את הפיתוח של סוללות 800V ולמה אלו חדשות חשובות?

• חשמלית פרימיום באספקה מהירה!

מכיוון שהטויוטה החשמלית הראשונה, שעתידה להתחיל להיות משווקת אצלנו עוד השנה, עשויה להיות בצל של מערכת חשמלית עדיפה. אבל עדיפה במה? טוב שאתם שואלים! מהירות הטעינה המהירה וכמות האנרגיה שניתן לאגור בסוללה. לדברי מנהל חטיבת ההנדסה של לקסוס החברה מה שחשוב יהיה היחס בין קיבולת הסוללה לטעינה. ההגיון שלהם טוען שכלל שנפח הסוללה יהיה גדול יותר, כך יהיה צורך (או נכון יותר ציפיה בקרב הלקוחות – שזה אתם) בטעינה מהירה יותר. טויוטה ציינה קו שרירותי, בשלב הזה, של דגמי בעלי סוללה של 100 קוט"ש ומעלה שייהנו מהיתרונות של מערכת 800V אשר מסוגלת להתמודד עם טעינה של מעל ל-150 קו"ט ועד 350 קו"ט מה גם שטויוטה צופה שטעינה של 150 קו"ט תהיה הנפוצה ביותר בשנים הקרובות ברשתות הטעינה באירופה וארה"ב ומערכת של 800 וולט תוכל ליהנות ממלא היתרונות של טעינה כה חזקה מבלי לערער את היציבות הכימית של הסוללה או לעבור את מגבלות הטמפ' של המערכות ברכב או בעמדות הטעינה היקרות.

יונדאי איוניק 5. 800 וולט כבר עכשיו וכבר משווקת אצלנו. צילום: תומר פדר

• הם אמרו: מה הרכב החשמלי הטוב בעולם?

אגב, אצלנו, כאן בישראל תוכלו לרכוש שני דגמים של מכוניות חשמליות בעלות מערכות חשמל של 800 וולט. הראשונה היא פורשה טייקן היקרה והשניה היא יונדאי איוניק 5 המצוינת שכבר היום מאפשרת למצות את מה שיש לעמדות הטעינה לתת.

צפו גם בזה

אל העיר האבודה שבמדבר

בין הרים לדיונות, נמצאים שרידים מרהיבים של עיר עצומה, אתר מורשת עולמית מרהיב ושיעור מרתק של חיים במדבר וסובלנות דתית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.