שבת , 27 אפריל 2024
טויוטה C-HR החדשה בישראל החל ב-170 אלף שקלים. צילום: טויוטה

טויוטה C-HR החדשה בישראל. החל ב-170 אלף שקל

רוני נאק

כמעט במקביל לנהיגה הראשונה בחו"ל, מודיעה היום יוניון מוטורס יבואנית טויוטה לישראל, על תחילת השיווק של הדור השני של רכב הפנאי הקטן טויוטה C-HR. עוד אחד מדגמי "הלוואי והיו לי עוד 5,000 יחידות מאלה" של טויוטה.

בהיצע שלוש רמות אבזור בטווח מחירים שבין 170 ל-220 אלפי שקלים.

דור חדש של מערכות ההנעה ההיברידיות של טויוטה ושימוש נרחב בחומרים ממוחזרים. אקוסיסטם דיגיטלי בהתאמה אישית.

להלן לשון ההודעה כפי שנמסרה באופן סביבתי למערכת "שטח":

יוניון מוטורס, יבואנית TOYOTA בישראל, מודיעה על השקת  C-HR TOYOTA החדש בארץ ועל פתיחת המכירות בחודש דצמבר הקרב. הקרוסאובר הפופולרי משיק דור חדש שפותח באירופה תוך מענה ממוקד ומיוחד לציפיות הקהל האירופאי ובכך זוכה בגרסתו החדשה לשילוב מנצח של עיצוב יוצא דופן בסגנון שפונה לכל החושים, נוכחות מרשימה ביותר, חוויית נהיגה מלהיבה, מותאמת אישית וחסכונית, התנהגות כביש מהוקצעת ודינמית , מערכות הבטיחות המתקדמות ביותר של טויוטה וקיימות פורצת דרך.

טויוטה C-HR החדשה בישראל אבולוציה של קונספט הקופה-המורמת של קודמתה. צילום: טויוטה

 C-HR TOYOTA הנו דגם פורץ דרך של החברה ומאז השקתו בשנת 2017 נמסרו בישראל יותר מ- 28 אלף מכוניות מהדגם. ה C-HR חיבר את המותג לקהל לקוחות שמייחס חשיבות לסגנון ולייפסטייל, הודות לעיצוב חיצוני ופנימי לא קונבנציונליים, נהיגה מהנה ואיכות יוצאת דופן.

צורת הקופה פורצת הדרך שהושקה בדור הקודם מודגשת עוד יותר בדגם החדש באמצעות נוכחות רחבה ובטוחה יותר של הקרוסאובר המתאפיין עם הדור החדש בקווים חדים ועיצוב מתוחכם. בהשראת החזון של "רכב קונספט המיועד לכביש", הוא נשאר נאמן למורשתו, אך עושה צעד נועז נוסף קדימה.

טויוטה C-HR החדש מציע חוויית נהיגה מרגשת, בטוחה ושקטה הודות לטכנולוגיות חדשניות ושדרוג מקיף של דינמיקת הרכב. מערכת ההנעה ההיברידית עושה שימוש בטכנולוגיה ההיברידית דור 5, המתקדמת ביותר של טויוטה, כדי להעניק יותר כוח באמצעות חווית נהיגה סוחפת ויעילה. לראשונה בטויוטה, מאפייני פרימיום כגון ידיות דלתות הנמצאות בקו אחד עם המרכב ותאורת אווירה דינמית עם 64 צבעים בתא הנוסעים והן חלק מחוויית משתמש הוליסטית ומותאמת אישית שמציבה את הלקוח במרכז.

מעבר להיותו היברידי ובעל צריכת הדלק מהמובילות בקטגוריה, טויוטה C-HR החדש מפחית את טביעת הרגל האקולוגית שלו באמצעות שימוש בחומרים ממוחזרים חדשים שאינם מן החי וטכנולוגיות מתקדמות להפחתת משקל ולצמצום פליטות הפחמן במהלך הייצור. 

טויוטה C-HR החדשה בישראל קונספט פנימי חדש. צילום: טויוטה

סגנון שפונה לכל החושים

  • עיצוב מהודק עם ממדים רחבים ב-37 מ"מ וגלגלים גדולים יותר, עד 19 אינץ'.
  • חזית רכב מעוצבת בצורת דג פטיש כוללת פנסי LED מלאים, קדמיים ואחוריים, שם הדגם משולב בפנס האחורי; תאורה חדשה המקבלת את פניהם של הנכנסים לרכב.
  • מרחב פנימי מעוצב והרמוני משודרג עם חומרים איכותיים ומקום רב יותר לאחסון.
  • אלמנטים מעולמות הפרימיום כגון ידיות דלתות בקו אחד עם המרכב עולות בקנה אחד עם עיצוב בעל נוכחות, כולל קווים מלוטשים בחדות כמו יהלום.

חישוקי סגסוגת חדשים – עד 19 אינץ' משלימים את הממדים הרחבים ב-37 מ"מ והשלוחה הקדמית שקצרה ב-24 מ"מ היא חלק מהעיצוב המהודק שבאמצעותו הרכב נראה מוכן לנסיעה ודינמי מכל זווית.

תשומת הלב הרבה לפרטים מודגשת על ידי חדשנות בייצור המאפשרת חיבור של קצה הדלת האחורית ישירות עם יחידת הפנסים האחוריים, ללא כל מסגרת, להשגת עיצוב חיצוני חד ומתקדם יותר. המשכיות הרמונית בין חלקים צמודים ושילוב מושלם של טכנולוגיות כגון מצלמות.

המראה הנועז מודגש על ידי עיצוב חדש דו-גווני. גג שחור יוצר מראה מתוחכם ומודרני, ואילו עיצוב אופציונלי "דו-גווני+" מרחיב את השחור המנוגד לכל האורך עד אחורי הרכב. ניתן לבחור בין מגוון צבעים חיצוניים המשתנים בין שלוש רמות הגימור.

טויוטה C-HR החדשה בישראל החל ב-170 אלף שקלים. צילום: טויוטה

בתוך תא הנוסעים, האיכות החושית המפורסמת של טיוטה C-HR נוסקת לגבהים חדשים הודות לשדרוג מקיף של חומרים לצד פרטים איכותיים היוצרים חוויה הרמונית יוצאת דופן בפנים הרכב. קונספט פנימי הכולל מסך מולטימדיה אנכי דק, המשתלב באופן מושלם עם פאנלי הדלתות והקונסולה המרכזית, עוטף את הנוסעים ויוצר מרחב חמים ומזמין. לוח המחוונים הניתן להתאמה אישית אף הוא משתלב באופן מושלם.

סביבה ממוקדת נהג מבטיחה שכל אלמנטי הבקרה והמידע של הרכב ממוקמים בצורה חכמה ואינטואיטיבית, כדי שהידיים יישארו על ההגה והעיניים על הכביש, לרבות צג עילי, בהתאם לרמת הגימור של הרכב.

חווית משתמש מותאמת אישית[1]

תלוי רמת גימור

  • תאורת קבלת הפנים יוצרת חוויה מתוחכמת ומותאמת אישית.
  • תאורת אווירה חדשה בעלת 64 צבעים ליצירת מצב הרוח ושיפור תחושת הבטיחות.
  • לוח שעונים דיגיטלי 12.3 אינץ' חדש מציג מידע ברור, בהתאם להעדפות הנהג.
  • חווית מולטימדיה משודרגת כוללת קישוריות אלחוטית לסמארטפון.

החוויה הייחודית של לקוחות טויוטה HR-C מתחילה עוד לפני הכניסה לרכב, עם קבלת פנים מרשימה של תאורה מסוגננת כולל הקרנת אור על הרצפה, כאשר הנהג מתקרב או מתרחק מהרכב .

ברמת גימור GR SPORT, מערכת תאורת אווירה עם 64 צבעים, לראשונה בטויוטה, בתוך תא הנוסעים תורמת למצב רוח רגוע בקרב הנוסעים ומגבירה את תחושת הבטיחות. במהלך היום, תאורה ישירה ועקיפה, כולל על לוח המחוונים, משתנה בהתאם לשעה ביום, מגווני בוקר בהירים לגווני ערב מרגיעים. בנוסף, ניתן לבחור נושא מבין 14 נושאים מוגדרים מראש שיבטא את מצב הרוח של כל נסיעה. התאורה מסונכרנת גם עם מערכת מיזוג האוויר. כאשר בתא הנוסעים מופעל החימום נעשה שימוש בצבעים חמים, כאשר הטמפרטורה יורדת מופיעים צבעים קרים יותר. הביטחון משופר גם באמצעות תאורת אווירה, שמדגישה באופן ויזואלי התראות של מערכת יציאה בטוחה מהרכב (Safe Exit Assist) ומערכת סיוע אקטיבי בפניות (Proactive Driving Assist).

טויוטה C-HR החדשה בישראל איכות אוויר משופרת. צילום: טויוטה

בנוסף לאווירה משודרגת, ברמת גימור GR, תא הנוסעים נהנה גם מאיכות אוויר משופרת הודות לטכנולוגיית ™nanoeX שמפיצה טיפות מים מיקרוסקופיות שמנקות את האוויר, מסירות אלרגנים, מפחיתות ריחות רעים ומסייעת לשמור על עור לח יותר.

רוב רמות הגימור של טויוטה C-HR כוללות לוח מחוונים דיגיטלי מלא 12.3 אינץ' חדש (בגרסה הבסיסית – צג צבעוני 7 אינץ'). הסידור נותן עדיפות לנראות ברורה של מידע קריטי, כגון מהירות והגדרות סיוע לנהג, וניתן להתאים אותו אישית על פי העדפות הנהג. ניתן לשנות את התצוגה ולבחור מתוך 4 נושאים – Casual, Smart, Tough או Sporty – ושלושה סידורי חוגה אינטואיטיביים ניתנים להתאמה אישית בנגיעת כפתור אחת על מתגי גלגל ההגה.

חווית המולטימדיה הופכת מחוברת יותר הודות ל-Toyota Smart Connect, הכולל חיבור אלחוטי של הסמארטפון באמצעות Apple CarPlay, וכן מסך מגע 12.3 אינץ' בהתאם לרמת הגימור. לדעתי קיים ממשק אלחוטי גם בפורמט Android Auto

ביצועים זריזים ותגובתיים

  • שתי מערכות הנעה מחושמלות – Hybrid 140, Hybrid 200 – מותאמות לחוויית נהיגה יוצאת דופן.
  • דור חמישי לטכנולוגיה ההיברידית של טויוטה מעניק כוח מוגבר ופליטות מזהמים נמוכות.
  • האצה משופרת, התנהגות כביש מצוינת וביצועי בלימה משופרים באמצעות שדרוגים של רכיבים ומערכות בקרה.
  • אקוסטיקה משופרת הודות לאווירודינמיקה אופטימלית והפחתת רעשי רוח, וכן הפחתת מהירות סיבוב מנוע (סל"ד) במהירויות שיוט.
  • מערכת Hybrid 140 כוללת מנוע 1.8 ליטר יעיל עם 140 כוח סוס. לחוויית נהיגה מרגשת אף יותר, ה-Hybrid 200 מעניקה כוח ויעילות עם 197 כוח סוס ומומנט של 190 ניוטון מטר.

בכבישים מפותלים, מערכת שליטה בטיפוס בעלייה Adaptive Hill Control Logic חדשה משנה את ההאצה בהתאם לשיפוע, לחוויית נהיגה טבעית וקלה יותר. לנסיעה שקטה, מהירות המנוע בנסיעה בכביש מהיר הופחתה עד 500 סל"ד כדי לסייע לרכב להשיג נוחות אקוסטית מובילה בקטגוריה, לצד אווירודינמיקה משופרת, עמעום רטט ובידוד רעשים.

טויוטה C-HR החדש נהנה מיעילות משופרת ומשקל מופחת. סוללת ליתיום-יון חדשה עם הספק גבוה המותקנת מתחת למושב האחורי קומפקטית יותר ושוקלת 1.5 ק"ג פחות מקודמתה, ועם זאת מעניקה 14% יותר הספק. יחידת בקרת הספק חדשה תורמת לחיסכון בדלק באמצעות קירור משופר והפסד חשמלי נמוך יותר. תיבת העברה היברידית חדשה קלה ב-15% הודות לשימוש בחומרים חדשים, ובמקביל מעניקה הספק של עד 33 כוח סוס יותר, בהתאם למערכת ההנעה.

בנוסף להספק משודרג ותגובת האצה, הונהגו גם שיפורים בביצועי הבלימה. קאליפר בלמים חדש המצויד בשתי בוכנות, המותקן על צלחות בילום מאווררות 16 אינץ' עם בלם חניה חשמלי מובנה הוכנסו למערכת Hybrid 140 ו-Hybrid 200. מערכות בקרה על יציבות הרכב המתקדמות ביותר ודוושת בלם בעיצוב חדש מגבירות את השליטה לתחושת בלימה טבעית יותר.

ארכיטקטורת (Toyota New Global Architecture (TNGA מעודכנת מעניקה קשיחות פיתול גבוהה יותר לאורך כל המרכב, שהפך קל יותר בשל שימוש חכם בחומרים. טויוטה C-HR החדש בנוי על התנהגות כביש סוחפת של הדגם המקורי לצד מערכת מתלים בעיצוב חדש קשיחה יותר וקלת משקל. מערכת מתלים קידמית מסוג MacPherson שופרה ועברה שינוי צורה ליותר קשיחות וחוזק, ומערכת מתלים אחורית, רב-חיבורית כוללת רכיבי TNGA חזקים יותר.

אווירודינמיקה משופרת המשיגה מקדם גרר של 0.318, בעזרת אזור קדמי מופחת ועידון של צורת המרכב לזרימת אוויר מיטבית. תשומת לב הוקדשה לכל פרט, כגון הסרת המגב האחורי לשיפור ביצועי האווירודינמיקה והפחתת רעשי רוח, מבלי להתפשר על הנראות הודות להטיית החלון האחורי בזווית המאפשרת לטיפות מים להחליק מטה.

תאוצה מ 0- 100 קמ"ש 8.1-9.9 שניות

צריכת דלק 20.8-21.3 ק"מ/ל', ציון ירוק 3

מערכות הבטיחות ומערכות העזר לנהג של TOYOTA T-MATE

  • Toyota T-Mate מספקת סט יכולות מקיפות של בטיחות וסיוע לנהג.
  • הדור המתקדם ביותר של Toyota Safety Sense עם מערכות בטיחות אוטונומיות מונעות להגנה גדולה אף יותר.
  • מערכות בטיחות נוספות- מערכת המתריעה על שכחת ילדים במושב האחורי (Rear Seat Reminder System), מערכת לזיהוי עצמים בשטח מת (Blind Spot Monitor) ויציאה בטוחה מהרכב (Safe Exit Assist) המגיעות כסטנדרט.

טויוטה C-HR החדש נהנה ממערכת Toyota T-Mate הכוללת את מגוון התכונות של בטיחות אקטיבית וסיוע לנהג של Toyota Safety Sense 3.0, המגיעות כסטנדרט.

בין המערכות הקיימות ברכב:

מערכת קדם התנגשות (Pre-Collision System) העדכנית ביותר וסיוע אקטיבי בפניות (Proactive Driving Assist) מגינים מפני מגוון סיכונים כגון נוכחות רכב מאט או עומד בנתיב שלפנים, והולכי רגל או רוכבי אופניים שחוצים את הכביש, גם בכביש שאליו פונה הרכב.

מערכת שמירה על מרכז נתיב (Lane Trace Assist) שומרת על הרכב בנתיב הנסיעה ומונחה על ידי סימוני הכביש, שולי הדרך או הרכב מלפנים, וכך מגבירה את הבטיחות על ידי הפחתת נטל הנהיגה בנסיעות ארוכות בכביש מהיר. המערכת פועלת עם בקרת שיוט אדפטיבית בכל המהירויות (Full-Range Adaptive Cruise Control) שמתאימה את המהירות בעקומת כביש מהיר ומנטרת את השימוש בגלגל ההגה והדוושות. אם לא נעשה בהם שימוש במשך משך זמן מסוים, היא יכולה להפעיל את מערכת עצירת נהיגה בחירום (Emergency Driving Stop System).

בקרת שיוט אדפטיבית בכל המהירויות כוללת מערכת סיוע חדשה למניעת עקיפה לא מתוכננת מימין (Overtake Prevention Support) שמונעת עקיפה לא מכוונת בצד הלא נכון של רכב אחר וקישור של בקרת השיוט לאיתות (Turn Signal Linked Control) העוזרת לנהג להשתלב מחדש בבטחה בתנועה במהירות ובמרחק בטוחים מכלי רכב אחרים.

בכבישים ראשיים ומהירים, מערכת זיהוי והתרעה על תמרורי דרך (Road Sign Assist) מעניקה תזכורת ויזואלית למידע חשוב כגון תמרורי אזהרה ומגבלת מהירות. הגרסה העדכנית משופרת עם כוונון בנגיעה אחת של הגבלת המהירות כדי שתתאים למידע המוצג בתמרורים.

בנוף, לשם הנוחות, עדכוני תוכנה ושדרוגים רצופים נעשים מהאוויר (OTA) על ידי יחידת תקשורת הנתונים של הרכב. עדכונים אלו מאפשרים עדכוני איכות, ביצועים ונוחות משתמש הזמינים עבור כלל מערכות הרכב השונות כגון מולטימדיה, בטיחות והמערכת ההיברידית ומשאירות את הרכב "עדכני תמיד".

קיימות פורצת דרך – הטויוטה HRC החדש, ממצב עצמו כמנהיג סביבתי

  • דגש על קיימות וטכנולוגיות חדשות משלימים את מערכת ההנעה החשמלית היעילה במיוחד.
  • שימוש רב בחומרים ממוחזרים, כולל גידול של 100% בשימוש בפלסטיק ממוחזר.
  • חידושים בתהליך הצביעה מפחיתים עוד יותר את פליטות הפחמן הדו חמצני.
  • לראשונה, טויוטה עושה שימוש בפלדה בעלת חוזק מתיחה גבוה שמגבירה את הקשיחות ומפחיתה את הפליטות.

מבין היצע הדגמים של טויוטה, טויוטה C-HR החדש פורץ דרך מבחינה אקולוגית ומציב סטנדרטים חדשים לקיימות, הפחתת פליטות ושימוש בחומרים ממוחזרים. בהשוואה לדור הקודם, הדור החדש של טויוטהC-HR  מכיל פי שניים יותר פלסטיק ממוחזר, המשולב ביותר מ-100 חלקים, ביניהם 19 חלקים הכוללים 80% לפחות חומרים ממוחזרים. בנוסף לראשונה בטויוטה, חלקי פלסטיק בחלל הפנימי ושטיחים עשויים חומר ממוחזר, כיסוי מושבים סינתטי חדש עשוי בקבוקי פלסטיק ממוחזרים, כל זאת ללא פשרה על האיכות. בדיקות נרחבות הבטיחו כי המראה, התחושה והעמידות של החומרים הממוחזרים בטויוטה C-HR החדש דומים או טובים יותר מהחלופות הלא ממוחזרות.

פליטות הפחמן הדו חמצני הופחתו אף יותר בייצור הודות לתהליך צביעה חדש של חלקי הפגושים, עם שימוש בצבע על בסיס מים לטביעת רגל אקולוגית קטנה יותר בתהליך אוטומטי שבו משתמשים בפחות חומר באופן כללי. על ידי מעבר מכיסוי הגה מעור לכיסוי סינתטי שאינו מן החי, הופחתה גם פליטת הפחמן של חלק זה. חומר חדש זה מעניק מראה ותחושה דומים או טובים יותר מעור מן החי והוא נכלל כסטנדרט בכל רמות הגימור.

באמצעות עיצוב חדשני וטכנולוגיה ננקטו צעדים נוספים להפחתת משקל של חלקים ספציפיים, וכך שופר החיסכון בדלק והופחתה ההשפעה הסביבתית.

טויוטה C-HR החדש עושה שימוש בפלדה בעלת חוזק מתיחה גבוה של 2000 מגה פסקל בקורות ה-B ושומר על קשיחות פיתול גבוהה מאוד תוך צמצום משקל הרכיב ב-3.5 ק"ג והסרת ריתוך נקודות. שיטה זו מביאה להפחתה של 10% בפליטות הפחמן בתהליך הייצור.

רמות גימור ומחירים

טויוטה C-HR החדש מגיע לישראל בשלוש רמות גימור:

  • ICONהרכב מגיע בצבע אחיד, תאורה ראשית LED, מולטימדיה "8 ולוח מחוונים דיגיטלי "7, חישוקי סגסוגת קלה "17 וכולל את כל מאפייני הבטיחות של TSS 3.0, תזכורת למניעת שכחת ילדים ואף מערכת לזיהוי שטחים מתים. החל מ 169,990 שקלים

 

  • VISION – כולל מולטימדיה "12.3 ולוח מחוונים "12.3, צבע גג שחור, חישוקי סגסוגת קלה "18, חיישני חניה קדמיים ואחוריים כולל בלימה, ריפודי בד בעיצוב ייחודי, תאורת אווירה, משטח טעינה אלחוטי ועוד. החל מ 184,990 שקלים.

 

  • GR SPORTרמת האבזור והעיצוב הגבוהה ביותר, מבוסס מנוע 2 ליטר עוצמתי בהספק משולב של 197 כ"ס, כולל אבזור פרימיום, כולל טכנולוגיית מתלים חדשה, גלגלי 19 אינץ', תאורת אווירה ייחודית, צג עילי, פנסי פרוז'קטור LED בעיצוב ייחודי ודלת תא מטען חשמלית. ברמה גימור זו הרכב מגיע בצבע דו-גווני ייחודי, כולל אלמנט שחור נועז בסיפי הצד והגג שיוצרים רושם מתוחכם של קו גג נמוך יותר. אלמנטים אלה משולבים כחלק ממראה אחורי עוצמתי המדגיש את נורות ה-LED המלאות ולוגו הרכב המואר. לצד צבעי לבן דינאמי וכסוף יוקרתי המוכרים נמצאים גם פרטי עיצוב GR מושכי עין, גריל בעיצוב ייחודי עם סמל GR, מושבי ספורט קדמיים עם לוגו GR מוטבע עליהם, וכן קישוטים נוספים בקונסולה המרכזית. החל מ 219,990 שקלים.

[1] כתלות ברמת הגימור

Check Also

קיה אוסטרליה: טנדר חשמלי זה לא פתרון

הראשון מתוך תעשיית הרכב שיוצא פומבית נגד דגם חשמלי חדש שחברתו עתידה לשווק. מנכ"ל קיה אוסטרליה מעז להצביע על המלך העירום האם זה יהיה סוף הקריירה שלו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

20 + 4 =