רוני נאק
ארקטיק טראקס עשו זאת שוב. האמת שהפעם חיכינו לזה – החברה האיסלנדית שיצרה לעצמה שם כמי שיכולה להפוך כל רכב 4X4 (או 6X6 או 8X8) תמים לזחלן קרחונים חסר מעצורים – מציינת 40 שנות פעילות ברוכה על ידי טיפול שורש מוקפד במיוחד המיועד לטויוטה לנד קרוזר החדש – כלומר לנד קרוזר 250 – כלומר לנד קרוזר פראדו החדש.

הפעם נוותר על סיפורי המורשת, על תחילת הדרך ועל הקשיים של השגת חלקים באיסלנד. אז קבלו את רשימת הקניות והעבודות הארוכה ש-AT זרקה על הלנד קרוזר החדש. לא פשוט:
• שינויים בסדנה לשלדה, מרכב ומתלים
• התקנה של בודי קיט בן 10 חלקים מבית AT המוסיף למימד הרוחב ומכסה את הצמיגים
• חישוקי סגסוגת שחורים בעיצוב חדש ומידה 17X10
• צמיגי גודריץ' 37 אינץ' (KO3 לשימוש כללי או KM3 לבוץ לפי הצורך)
• הגבהה של 40 מ"מ ושינוי מערכת המתלים עם קפיצים, בולמים זרועות כדי לקבל גיאומטריה טובה יותר ומהלך ארוך יותר

• החלפתם צמיגים ברישיון? אכלתם אותה
• מפשק גלגלים רחב יותר ובסיס גלגלים ארוך יותר על ידי הזזה לאחור של הסרן האחורי.
• כיול מחדש של מד המהירות, חיישני לחץ האוויר ומערכות הבטיחות (TSS3 החדשה) לתצורה יוצאת הדופן
• מדרגות צד מאלומיניום עם משטח דריכה מחוספס
• וו גרירה מוסתר מאחור
• מגיני בוץ קדמיים ואחוריים משולבים במרכב המורחב
• שטיחונים עמידים בבוץ, שלג וקרח
• חבילת אבזור חיצונית AT (סמלים, כנפונים וכד…)
• ברגי גלגל ננעלים + מפתח מומנט תואם
• תעודה המאשרת כי מדובר בטויוטה לנד קרוזר 250 AT37 אותנטי
בהודעה של AT לא צויין באיזה מנוע מצויד הלנד קרוזר שמופיע בצילומים האלה. בכל מקרה החברה מציינת כי עוד הרבה מהחבילה נתון לשיקול דעתו של הלקוח שיזמין את הבונבון הזה.

טויוטה לנד קרוזר 250 כבר משווק בישראל על ידי יוניון מוטורס במחיר המתחיל ב-410 אלפי שקלים. עוד חשוב לציין שמדינת ישראל לא "פתוחה" רעיונית לשיפורים ברמה כה אינטנסיבית לרכב המיועד לנסיעה גם בכביש הציבורי.