שבת , 27 אפריל 2024
יש ברכב החשמלי שלך חומרי גלם מסין? לא תהיה זכאי לתמריץ של עד 7,500 דולר. צילום: ריוויאן

ארה"ב מגבילה תמריצים ליצרני רכב חשמלי

רוני נאק

במהלך הסופ"ש התברר המהלך של משרד האוצר האמריקני אשר הציב מגבלות על מעורבותן של חברות סיניות בשרשרת אספקת הסוללות במדינה. המהלך שעשוי (ואולי מיועד) להגביל את הגישה למינרלים קריטיים שמקורם בסין וכן לטכנולוגיה סינית.

מלחמת ארה"ב-סין ממשיכה עם כוונה לבטל תמריצים לרכבים חשמליים המכילים מחצבים או טכנולוגיות סיניות. צילום: שברולט

יצרני רכב (חשמלי מן הסתם) שירצו להינות מהטבת המס המשמעותית של עד 7,500 דולר (לרכב) על פי חוק הפחתת האינפלציה שהעביר ממשל ביידן, יצטרכו להוכיח שהסוללות ברכב החשמלי שלהם אינן מכילות מינרלים או רכיבים מחברה שלפחות 25% היא בבעלות ישות הקשורה לסין.

מנגד המהלך מיועד להאיץ השקעות בפרויקטים של שרשרת אספקת מחצבים וחומרי גלם ליצור סוללות בארה"ב ובמדינות הסכם סחר חופשי. התהליך דומה לזה שעברה ארה"ב בתחום הפקת הנפט. תהליך שהפך אותה למפיקת הנפט הגולמי הגדולה ביותר בעולם.

הממשל האמריקאי מבטל תמריצים ליצרני רכב שישתמשו בחומרי גלם מסין. צילום: GLCR

ההודעה על הכוונה לבטל את הטבת המס מגיעה על רקע ירידה חדה במחירי חומרי הגלם השונים הדרושים בשרשרת האספקה ליצור הסוללות. בסין, מחירי הליתיום האיכותי המתאים ליצור סוללות ירדו השנה ביותר מ-70%, כאשר מחירי הליתיום הידרוקסיד ירדו לממוצע של 17,350 דולר לטון בהערכת גורמים בענף הכרייה. בין הגורמים לירידה במחיר חומרי הגלם הם היצע עקבי וביקוש חלש. מגמות דומות מתרחשות בקובלט, שם מחירי CIF Asia ירדו ב-38% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

מחיר הקובלט עלול לרדת עוד יותר כאשר ענקית הכרייה הסינית CMOC ממשיכה להגדיל את התפוקה מהמכרות שבבעלותה בקונגו.

Check Also

קיה אוסטרליה: טנדר חשמלי זה לא פתרון

הראשון מתוך תעשיית הרכב שיוצא פומבית נגד דגם חשמלי חדש שחברתו עתידה לשווק. מנכ"ל קיה אוסטרליה מעז להצביע על המלך העירום האם זה יהיה סוף הקריירה שלו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

20 − sixteen =