רוני נאק
עוד לפני שהגענו לדגום את הגרסה ההיברידית של רכב הכביש שטח הקטן של וולוו – XC40, מודיעה היצרנית כי תחל כבר בתחילת 2020 לשווק את הגרסה ה-100% חשמלית של XC40 – רכב כביש שטח קומפקטי שכבר משווק גם אצלנו.
באופן טרנדי ומתאים לתקופתנו בחרה וולוו להציג את הרכב החשמלי הסדרתי הראשן בהיסטוריה שלה בתצורה של רכב כביש שטח קומקפטי. ועכשיו קצת נתונים: הנעה חשמלית קבועה לכל ארבעת הגלגלים – טווח WLTP של 400 קילומטרים (מצבר של 78 קווט"ש) ותפוקה של 408 כ"ס שמביאה של רכב הפנאי ל-100 קמ"ש מתחת ל-5.0 שניות. עם קירור מים למצברים יש לוולוו החשמלית יכולת טעינה מהירה של עד 80% ב-40 דקות.
עוד בחידושים מערכת מולטימדיה עדכנית עם מערכת הפעלה מבוססת אנדרואיד וקישוריות משופרת ביחס למערכות הסנסוס שאנו מכירים כיום. בנוסף יש למערכת יכולת לקבל עידכונים "מהאוויר" וזיהוי קולי משופר בזכות המערכת של גוגל.
• מבחן דרכים וולוו XC40 T5
ברמה האוטומוטיבית, וולוו XC40 החשמלית – RECHARGE – משתמשת באותה פלטפורמת CMA הנוכחית של הכלים המשווקים גם אצלנו. זו פלטפורמה שתוכננה מתחילתה לאפשר יישום של מנועי בעירה פנימית, שילוב היברידי של שניהם וכמובן גם הנעה חשמלית. כפי שנהוג בתעשייה גם כאן המצבר מכסה את רוב שטח הרצפה אשר חוזקה כדי לעמוד בעומסים ולספק את ההגנה המכאנית החיונית למצברים במקרי תאונה (בעיקר סכנת שריפות במצברים).
חיצונית – כמו בקבינה – השינויים מינוריים. מדובר בשני חישוקי גלגלים עם עיצובים ייחודיים לגרסה, מכסה מנוע מונמך ושבכת חזית אטומה (יש תא מטען קדמית קטן) ומאחור בולט העדרם של המפלטים.
עבור וולוו רכב הכביש שטח החשמלי הזה הוא רק יריית הפתיחה בתכנית חומש בה תציג מדי שנה דגם חשמלי או גרסה חשמלית של דגם קיים. בנוסף, וולוו מצפה שכ-20% ממכירות ה-XC40 בשנים הקרובות יהיו של הגרסה החשמלית. חשוב בהקשר הזה להזכיר את הקשר הסיני של היצרנית – שם הרב הפוטנציאל של הדגם הזה כמו גם יישום של גרסאות עם מיתוג מקומי.
וולוו XC40 משווקת בישראל החל ב-248,255 שקלים.