רוני נאק
יצרניות הרכב המערביות כבר הבינו מזמן שכדי לשרוד עליהן להתנתק מהכבלים של תעשיית הרכב הסינית. זה החל בהודעה דרמטית של סטלנטיס על צמצום פעילות בסין והקמת תשתיות יצור על אדמת אירופה, והודעה של קבוצת VW כי תייצר על אדמת ארה"ב מכוניות ממותגי אאודי ותחזיר לשוק את מותג השטח SCOUT. עתה VW מזרימה סכום עתק של 10 מיליארד אירו בהקמת מפעל סוללות אדיר בוולנסיה – ספרד.
• כל הרכבים החדשים באספקה מהירה, 0 ש"ח מקדמה
החל משנת 2026 – השנה בה המפעל יחל לעבוד – הוא עתיד להעסיק כ-3000 עובדים ויהיה מסוגל לייצר, בשלב הראשון 40 גיגה-וואט של סוללות המספיקות ליצור של כחצי מיליון מכוניות חשמליות. לכשיגיע לשיא התפוקה, מפעל הסוללות של VW אמור להגיע לתפוקה של 60 גיגה-וואט בשנה. כך לדברי ה-CTO של הקבוצה תומאס שמל. לפי VW היצור עתיד להיות "ירוק" עם אנרגיה שתיגע מחווה סולארית צמודה.
מפעל הסוללות החדש של VW ממוקם רק 300 ק"מ מהעיר מרטורל. בה נמצא המטה של SEAT – בעצמה חטיבה של VW כמובן. אין להקל ראש בחשיבות של הקמת מפעל בספרד – שכן ספרד היא יצרנית הרכב השניה בגודלה באירופה ומדורגת תשיעית בעולם בנפח כלי הרכב החדשים המיוצרים על אדמתה.