יום חמישי , 18 אפריל 2024
פולקסווגן חשמלית
פולקסווגן מתחילה להיום לייצר את הרכב החשמלי הראשון שלה. היסטוריה. צילום: VW

אבן דרך: VW מתחילה יצור סדרתי של מכונית חשמלית

רוני נאק

היום אפשר לסמן אבן דרך במהפכה שעוברת על תעשיית הרכב. יצרנית הרכב הגדולה בעולם – VW (זה פולקסווגן כן?) – מתחילה היום בשעה 11:15 בדיוק לפי שעון גרמניה, ביצור סדרתי רב-נפח של מכונית חשמלית. זו תהיה המכונית החשמלית הראשונה של קבוצת VW והיא סופר-חשובה לעתיד של VW ובמידה רבה לתעשיית הרכב כולה.

פולקסווגן חשמלית יצור
פולקסווגן מתחילה להיום לייצר את הרכב החשמלי הראשון שלה. היסטוריה. צילום: VW

ה-ID.3 היא מכונית משפחתי קומפקטית – פחות או יותר במידות של פולקסווגן גולף אותה כולם מכירים. חובת ההוכחה יושבת בכבדות על הכנפיים החשמליות של המכונית הזו. היא צריכה להוכיח שאכן יש שוק נפחי לרכב מהסוג הזה וגם – אולי חשוב יותר – זה להניח את התשתית לסדרה ארוכה של דגמים חשמליים שיגיעו בהמשך.

פולקסווגן חשמלי תא נהג
פולקסווגן מתחילה להיום לייצר את הרכב החשמלי הראשון שלה. היסטוריה. צילום: VW

לפי VW מתוכנן היצור במפעלה בעיר זויקאו (מרכז גרמניה לא רחוק מדרזדן) להגיע לכדי 100,000 יחידות בשנה כבר מ-2020. הרכב בתצורת MEB המודולארית בטכנולוגיה המאפשרת שימוש ברכיבים זהים על פני שורה ארוכה של דגמים. בדרך המסורתית שלמדנו להכיר מקבוצת VW, אפשר כך להגיע לחסכון ניכר בעלויות הפיתוח והיצור ולעשות "יישור קו" תקני וטכנולוגי. לפי VW אותו קיט חשמלי יהיה הבסיס ללא פחות מ-33 דגמים בין ארבעת המותגים של הקבוצה (VW, אאודי, סיאט, סקודה) וככל הנראה גם בפורד עימה יש ל-VW הסכם.

פולקסווגן חשמלית יצור
פולקסווגן מתחילה להיום לייצר את הרכב החשמלי הראשון שלה. היסטוריה. צילום: VW

בקרוב מאד נראה דגם חשמלי נוסף. ID.4 שיהיה קרוסאובר חשמלי קומפקטי (חישבו טיגואן בממדים). VW השקיעה מיליארדים בחישמול קו המוצרים העתידי שלה ועוד כמיליארד אירו בהתאמת המפעל בגרמניה והכשרת כ-8,000 עובדיו לתהליכי היצור החדשים. תהליך שלא היה נולד אלמלא פרשת דיזלגייט בה להזכירכם VW העלתה לכבישים 11 מיליון מכוניות דיזל שבאופן מכוון זייפו את פליטת המזהמים בעת בדיקות העשן. עד היום VW שילמה כ-38 מיליארד דולר בפיצויים ובכיריה שהיו מעורבים בקנוניה הפלילית כלואים.

Check Also

תיראו מופתעים: גם BYD מבטיחה 1,000 ק"מ

המירוץ ל-1,000 ק"מ מתעצם וגם BYD טוענת כי סוללות הדור השני מתוצרתה יספקו את הצפיפות האנרגטית הדרושה כדי להניע רכב חשמלי על פני 1,000 קילומטרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

14 + nine =