יום חמישי , 18 אפריל 2024
איגוד עובדי הפלדה בגרמניה יציל ספקים מתקשים כדי להבטיח המשכיות בעשור הקרוב. צילום: AMG Mercedes-AMG Production M139 2019

העובדים מצילים את התעשייה

רוני נאק

קרן השקעות חדשה בשם Best Owner Group מטרגטת חברות פעילות ביצור רכיבים למנועי בעירה פנימית. החברות האלה נמצאות מזה זמן בקשיים בשל הסטת משאבי הפיתוח והיצור של יצרניות הרכב (הלקוחות היחידים שלהן) לעבר מערכות הנעה חשמליות. אבולוציה אשר מותירה את כל הטכנולוגיות של מנועי בנזין ודיזל ובמידה רבה גם של תיבות הילוכים בצל וללא משאבי פיתוח.

הקרן, כך דווח בגרמניה, אמורה לתמוך ב-100 אלף מקומות עבודה ולהשאיר בחיים עסקים שהם קריטיים להמשך היצור של מנועי בעירה פנימית. מנועים שימשיכו עמנו לפחות עד שנת 2030. היוזמה להקמת הקרן מגיעה מאיגוד עובדי המתכת הענקי IG Metall (עם מעל ל-2 ורבע מיליון חברים) אשר שואף ליצור תקציב של כחצי מיליארד אירו כדי לרכוש את אותן חברות וללוות אותן עד לסיום המוחלט של היצור.

איגוד עובדי הפלדה בגרמניה יציל ספקים מתקשים כדי להבטיח המשכיות בעשור הקרוב. צילום: AMG production philosophy "one man one engine"

חשוב לציין כי נכון להיום החדירה של מכוניות חשמליות לשוק האירופאית איטית יותר מהצפוי ורק כ-4% מנתח השוק הכולל (הצלחת החדירה תלויה בעיקר ברגולציה ותמריצים מהמדינות השונות). יחד עם זאת ב-1 לינואר 2021 יכנסו לתוקף תקנות CAFE אשר מעודדות את יצרניות הרכב ("מעודדות" עם איומי קנסות במיליוני אירו) להשאיר על אדמות אירופה כמה שיותר מכוניות עם פליטת מזהמים נמוכה. כך שייתכן שנראה ב-2021 צמיחה של הנתח החשמלי בשוק. זו בדיוק הסיבה שהנושא הזה מעניין גם אותנו בישראל. מכיוון שאספקת המכוניות החשמליות אלינו (שכידוע נמצאים מחוץ לאירופה) לא נמצאת בראש סדרי העדיפויות של היצרניות באירופה. 

כך או אחרת מכוניות חדשות עם מנועי בעירה פנימית יישארו עמנו לפחות בעשור הקרוב ויש אנליסטים המעריכים כי אפילו יותר מכך עם נתח שוק צפוי של 60% חשמליות בשנת 2030.

Check Also

אגרת הרישוי לרכב חשמלי מתייקרת מאד

מדינת ישראל מכניסה את נהגי הרכב החשמלי מתחת לאלונקת המיסים. החל מה-1 לינואר 2025 הטבת אגרת הרישוי תבוטל ותיישר קו לפי 7 קבוצות הרישוי הנהוגות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ten + eight =