יום שבת , 17 אוגוסט 2019
ראשי » מגזין » מיצובישי טרייטון – עובד קשה משחק חזק
טנדר מיצובישי טרייטון. כלי קשוח לעבודה אבל גם יודע להיות בטיחותי ולפנק. צילום: שטח
טנדר מיצובישי טרייטון. כלי קשוח לעבודה אבל גם יודע להיות בטיחותי ולפנק. צילום: שטח

מיצובישי טרייטון – עובד קשה משחק חזק

שטח

מיצובישי הייתה חלוצת מותגי הרכב היפניים אשר הגיעו לישראל עם הסרת החרם הערבי בסוף שנות ה-90'. והצלחתה העצומה הגיעה בזכות איכות כלי הרכב שלה ומהפכת האבזור שהביאו דגמים כמו לאנסר בשעתם. "מיצובישי ויש בה הכל" אמר הסלוגן ולא טעה – כמו מאות האלפים שבחרו – ועדיין בוחרים במיצובישי עד היום. וכבר על ההתחלה הגיע לישראל טנדר עבודה עם תא כפול – L200 – אשר יצר בעצמו קבוצת רכב חדשה בישראל. ואז הגיעה שנת 2000 ובישרה את MAGNUM – טנדר ה-4X4 האוטומטי הראשון בישראל – והוא סחף את השוק.

טנדר מיצובישי טרייטון. כלי קשוח לעבודה אבל גם יודע להיות בטיחותי ולפנק. צילום: שטח
טנדר מיצובישי טרייטון. יודע גם להגיע למרכז השדה כדי לסיוע טכני לטרקטור מדסקס. צילום: שטח

DNA של קשיחות

עם כל כך הרבה ניסיון ביצור של טנדרים קשוחים לעבודה ולשטח, לגרירה והעמסה בתנאים הקשים ביותר – מיצובישי המשיכה לפתח את הטנדר שלה ויצרה דור חדש ומלהיב – טרייטון. המגלם בתוכו עשרות שנים של התגלחות על השטח אבל לא מוותר גם על הנוחות של הנוסעים בו. ולשנות הניסיון יש ערך עצום. כך יודעים המפתחים, אילו חלקים יש לעבות ולחזק, כמה חזקה צריכה להיות מערכת ההנעה ובאילו עומסים היא צפויה לעבוד. מה קורה למערכת הקירור בחום של 45 מעלות ועומס מלא וכמה מ"מ כדאי שיהיה עובי ארגז המטען כדי שיחזיק מעמד שנים ארוכות. וכל הניסיון הזה מתנקז למיצובישי טרייטון החדש.

טנדר מיצובישי טרייטון. כלי קשוח לעבודה אבל גם יודע להיות בטיחותי ולפנק. צילום: שטח
טנדר מיצובישי טרייטון. 181 כ"ס ו-43.8 קג"מ ותיבה אוטומטית עם 5 הילוכים. צילום: שטח

הלב של מיצובישי טרייטון הוא מנוע טורבו דיזל מתקדם בנפח 2.4ל' המפיק 181 כ"ס ו-43.8 קג"מ כאשר המומנט הזה זמין כבר מ-2,500 סל"ד – זהו המנוע החזק ביותר בין שלושת הטנדרים המובילים את הסגמנט. בכל העוצמה הזו מטפלת תיבת הילוכים אוטומטית עם 5 הילוכים ואפשרות לבחירה ידנית באיזה הילוך להתנהל.

טנדר מיצובישי טרייטון. כלי קשוח לעבודה אבל גם יודע להיות בטיחותי ולפנק. צילום: שטח
טנדר מיצובישי טרייטון. תיבת העברה עם פיקוד אלקטרוני, דיפרנציאל מרכזי המאפשר 4X4 על הכביש עם יתרונות בגרירה ובטיחות ויש גם LOW לשטח. צילום: שטח

במורד שרשרת ההנעה תמצאו את אחד היתרונות היחסיים החשובים ביותר של הטרייטון. תיבת ההעברה המתקדמת ביותר שיש בטנדרים מהסוג הזה. בעזרתה יכול נהג הטרייטון לבחור האם לנסוע עם הנעה אחורית בלבד, הנעה כפולה 4X4 עם דיפרנציאל מרכזי פתוח (מתאים לכביש ולגרירה), 4X4 עם דיפרנציאל מרכזי נעול (מתאים לנהיגה בשטח וגרירה בשטח) או 4X4 ביחס LOW קצר אשר מכפילה את המומנט היורד לגלגלים ומתאים להתמודדות עם שטח קשה, וגרירה בתנאים תובעניים. בנוסף – יש גם נעילת דיפרנציאל אחורית. שהיא בונוס יקר לכל מי שמתכנן עבודת שטח רצינית.

גרירה ומשקלים

ואם כבר מדברים על גרירה נתוני היצרן מדברים על נתון גרירה ריאלי של 3,100 ק"ג (לנגרר עם בלמים ולדגמי 4X4). ומדוע ריאלי? מכיוון שנתון אופטימי של 3,500 ק"ג (כפי שאנו רואים אצל האחרים) יגרום לשילוב הגורר + הנגרר לחרוג מהמשקל המרבי המשותף המותר – וזה נתון שרבים לא מודעים לו כלל. מספיק שבנוסף לנגרר יש גם נוסעים בטנדר ואולי ארגז כלי עבודה כבד – ואתם עלולים להיקלע לפינה בטיחותית מסוכנת.

טנדר מיצובישי טרייטון. כלי קשוח לעבודה אבל גם יודע להיות בטיחותי ולפנק. צילום: שטח
טנדר מיצובישי טרייטון. ארגז גדל מידות ועם דפנות גבוהות מאפשר גם נשאית תפזורת. צילום: שטח

להורדת המפרט המלא מיצובישי טרייטון

כדי לעמוד בדרישות העבודה המחמירות של משתמשי מיצובישי טרייטון – מצויד הטנדר בשלדת סולם מחוזקת. לשלדה תפקיד כפול – לתת לטרייטון התנהגות כביש בטוחה בכל רמות ההעמסה ובקצב תנועה מהיר על הכביש וגם שאפשר יהיה להעמיס מעל לטונה – 1,035 ק"ג בדיוק – בארגז המטען. היכולת המרשימה הזו לנוע עם מטען מושגת על ידי שימוש של מתלים נפרדים עם קפיצי סליל בחזית – מבנה של עצמות עצה כפולות איתן וחזק. ומאחור סרן חי וקפיצי עלה ארוכים אשר מאפשרים התמודדות בטוחה עם כאלה משקלים כבירים.

טנדר מיצובישי טרייטון. כלי קשוח לעבודה אבל גם יודע להיות בטיחותי ולפנק. צילום: שטח
טנדר מיצובישי טרייטון. קצת מעל טונה של מטען יכול להגיע לשטח. צילום: שטח

לארגז המטען מידות נדיבות המאפשרות לעבוד. הרוחב 147 ס"מ, האורך עומד על 152 ס"מ והעומק על 47.5 ס"מ – עמוקים במיוחד כדי להבטיח שהכל יישאר במקום. לארגז המטען המקורי יש גם דופן פנימית, אוזני קשירה ואפשר להוסיף לו "אמבטיה" להגנה נוספת.

 

תנאי שירות מעולים

אם תכנסו לקבינה של מיצובישי טרייטון – תפגשו שם מיצובישי מודרנית ומתקדמת. תא הנוסעים מיוצר בטכנולוגיה מתקדמת המקשיחה את המבנה והופכת אותו לבטוח בעת תאונה. בנוסף יש 7 כריות אוויר, בקרת יציבות, בקרת יציבות לנגרר, סיוע לזינוק בעליה ומערכת מקומית המתריעה על סטייה מנתיב, אי שמירת מרחק ועוד.

טנדר מיצובישי טרייטון. כלי קשוח לעבודה אבל גם יודע להיות בטיחותי ולפנק. צילום: שטח
טנדר מיצובישי טרייטון. קבינה ותא נהג ברמה של פרייבט – כולל מולטימדיה מתקדמת ו-WIFI בתוך התא. צילום: שטח

עיצוב והחומרים בתא הנהג וסביבת הנוסעים יכל להיות בכל מיצובישי פרטית מתקדמת. העיצוב זורם ונעים לעין, החומרים נעימים למגע אך עשויים באופן מוצק ועמיד – כמו שמיצובישי יודעת לעשות ולמדה כמה חזק צריך להיות כלי עבודה. לתא הנוסעים שכבות בידוד אקוסטיות ומושבים מפנקים כדי לתת חווית נסיעה שקעה ונעימה. הביטו מהצד על הקבינה ותראו שהצללית שלה מאד לא שגרתית. החזית מחודדת ואווירודינמית ואילו לחלקה האחורי יש קו מאד מובחן בצורת האות J. זה מאפשר להגדיל את חלל הקבינה ולתת לנוסעים שמאחור יותר ספייס ונוחות בדרך לאתר העבודה וממנו.

טנדר מיצובישי טרייטון. כלי קשוח לעבודה אבל גם יודע להיות בטיחותי ולפנק. צילום: שטח
טנדר מיצובישי טרייטון. מפנק עם חימום מושבים וגם נעילת דיפרנציאל אחורית מקורית. צילום: שטח

רשימת איבזור הנוחות יכולה לככב בכל קטלוג של פרייבט מפנק: בקרת אקלים דיגיטאלית, ריפודי עור, מושבים עם חימום וכיוון חשמלי למושב הנהג בגרסת Dakar SE. יש פקדים רבים על גלגל ההגה השולטים במערכת השמע כמו גם בבקרת השיוט/מגביל מהירות. למראות הצד יש קיפול חשמלי ופנסי החזית עם תאורת יום LED בולטת – אפילו כניסה והתנעה ללא מפתח בגרסה הבכירה. במרכז הדשבורד תמצאו מערכת קונקטד המתקדמת של כלמוביל. זו מכילה WAZE, אפליקציות ניווט, חניה ובידור נוספות כמו גם גישה מהירה לספר רכב דיגיטאלי, מרכז שירות ואפילו רשת WIFI פנימית לחלל הרכב. המערכת זמינה גם באנגלית, ערבית ורוסית וכוללת חבילת DATA ל-12 חודשים.

טנדר מיצובישי טרייטון. כלי קשוח לעבודה אבל גם יודע להיות בטיחותי ולפנק. צילום: שטח
טנדר מיצובישי טרייטון. יביא במהירות ובטיחות צוות עבודה לאתר. צילום: שטח

עבודת שטח

אחת הסיבות העיקריות לבחור בטנדר 4X4 – היא היכולת שלו לנוע בשטח. אולם לא כל הטנדרים נבראו זהים – יש טובים יותר כמו זה. כדי להיות "טוב" בשטח צריך כמה דברים: מתלים בעלי מהלך ארוך, מערכת הנעה שתדע לספק כוח לכל הגלגלים ומערכות בקרת משיכה כדי להבטיח שהאחיזה תישמר בכל מצב. מיצובישי טרייטון מסמן "V" בכל הסעיפים. קפיצי עלה ארוכים במיוחד מאחור (מתלים נפרדים וקפיצי סליל לפנים) יוצריך מהלך מתלה ארוך במיוחד וגיהוץ טוב של השטח. לזה צריך להוסיף את רכיב הפיתול המתוכנן של השלדה אשר תורם רבות גם הוא להדבקת הצמיגים לקרקע. כך שנסיעה מנהלתית בדרכי עפר ושבילי שדות היא דבר קל פשוט – כמה פשוט? לסובב את ברז תיבת ההעברה למצב 4X4 HIGH (אפשרי גם תוך כדי תנועה) ולהמשיך למעבה היער.

טנדר מיצובישי טרייטון. כלי קשוח לעבודה אבל גם יודע להיות בטיחותי ולפנק. צילום: שטח
טנדר מיצובישי טרייטון. עם LOW קצר, נעילות דיפ' ומהלך מתלים ארוך יחסית יש לטרייטון יכולת מצויינת בשטח. צילום: שטח

כשהעסק מסתבך טיפה אם למשל מגיעים למעלה מסולע או שנתקלים בשביץ מחורץ עמוקות – כדאי לנעול את הדיפ' המרכזי על ידי סיבוב נוסף של הברז או אפילו לבחור במצב LOW. ב-LOW נקבל הפחתה של 2.566 וזה אומר הרבה יותר כוח שיורד לגלגלים ומאפשר להתמודד עם שיפועים תלולים או מורדות מפחידים ודרדרתיים. אם בכל זאת מתרחשת הנפת גלגלים לאוויר – יש עוד אמצעי אחד: נעילת דיפ' אחורית. פריט מקורי ממיצובישי שלרוב אין למצא ונמכר כתוספת מאד יקרה באפטרמארקט. ממה להזהר בשטח? ברכב ההדגמה כדאי היה לשמור על מדרגות הצד הנמוכות ועל הפגוש האחורי. ואם מתוכננת לטרייטון שלכם עבודת שטח רבה היינו ממליצים על מעבר לצמיגי שטח קשוחים.

 

בחירה קלה

הטרייטון DAKAR SE שבצילומים עומד בראש ההיצע ומחיר 245,900 שקלים (ללא אגרת רישוי) אותם אפשר לשלם במגוון מסלולי מימון. אבל ההיצע של טרייטון מתחיל ב-194,900 שקלים לגרסת הבסיס ועם מנעד עולה של חבילות איבזור והנעה ככל שעולים במחיר. לכל משימה יש את הטרייטון המתאים לה ביותר. בסופו של יום זהו שותף לעבודה עם אמינות מוכחת, הנתמך ברשת שירות נרחבת ומקצועית של כלמוביל, ועם קשיחות שלא תעניש אותך גם בנסיעות רגילות ואפילו בטיול שטח מזדמן או בגרירה אופנוע ים לכנרת. הרי בשביל מה אנו עובדים כל-כך קשה?

טנדר מיצובישי טרייטון. כלי קשוח לעבודה אבל גם יודע להיות בטיחותי ולפנק. צילום: שטח

טנדר מיצובישי טרייטון. מלא כרימון ביכולת ופינוקים. צילום: שטח

תוכן מקודם

צפו גם בזה

בצילום כל מה שאדום זה חלק ממערכת החיווט בבנטלי בנטאיגה. צילום: בנטלי

הסוף לצמות החוטים – טסלה פורצת דרך

טסלה רושמת פטנט שיכול לעשות מהפכה אמיתית ביצור הגלובאלי של מכוניות - ועם יתרונות רבים לנו המשתמשים

One comment

  1. עדיף לרשום כי מדובר בתוכן שיווקי.
    מבחן זה לא וזה מאכזב. לפחות פסקה או שתיים על תפקוד הטנדר מעבר למחוזות האספלט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

2 + 5 =