יום שני , 29 מאי 2017
דף הבית » חדשות » דירוג בטיחות ראוי לציון לסובארו
דירוג בטיחות ראוי לציון לסובארו
סובארו מקבלת דירוג בטיחות מירבי וציון לשבח בזכות מערכת בטיחות אקטיבית שלא מוצעת בישראל. צילום: סובארו

דירוג בטיחות ראוי לציון לסובארו

רוני נאק

IIHS בארה"ב הוא מלכ"ר הנתמך על ידי חברות הביטוח הגדולות בארצות הברית. במשך שנים רבות מאפיין IIHS את דרגות הבטיחות של כל המכוניות הנעות על כבישי ודרכי אמריקה – מעין מקבילה של ENCAP שאנו מכירים ממבחני הריסוק למכוניות בתקן האירופאי שמגיעות לישראל. פעמים רבות, אנו נראה ציון של IIHS לדגם שמגיע אלינו עוד לפני או במקום שהוא נבחן בבדיקות ENCAP.

לפני כיומיים העניק ה-IIHS ציון לשבח ודירוג של Top safty pick+ לסובארו אאוטבק ולסובארו פורסטר (וגם לגאסי – B4  אצלנו) בזכות מערכת EyeSight. לדברי ה-IIHS זו המערכת הראשונה אשר משתמשת רק באמצעים אופטיים – ללא מכ"מ אקטיבי וקורן (מצלמות סטריאוסקופיות – אם אתם ממש חייבים לדעת) כדי להפעיל מערך בטיחות אקטיבי ומתקדם. בין המערכות מדובר בבקרת שיוט אקטיבית, בלימת חירום אוטונומית (עם זיהוי מורחב של הולכי רגל, רוכבי אופנים ואופנוענים), ובקרת סטייה מנתיב.

מערכת EYESIGHT של סובארו מוותרת על מכ"מ אבל מצליחה לזהות הולכי רגל, ורוכבי אופניים ואופנועים בנוסף למכוניות. צילום: סובארו

מערכת EYESIGHT של סובארו מוותרת על מכ"מ אבל מצליחה לזהות הולכי רגל, ורוכבי אופניים ואופנועים בנוסף למכוניות. צילום: סובארו

בעוד שבשוקי אירופה מוצעת מערכת EyeSight אצלנו היא לא קיימת בהיצע. תקבלו מובילאיי אבל אין מערכות אקטיביות כמו כאלו שיש למצא היום במכוניות כבר מרמת מחיר של 136 אלפי שקלים (מכירים קיה נירו? אולי יונדאי איוניק?). ל"שטח" נודע על מגבלה שהטיל היצרן על היבואן הישראלי לגבי המערכת הזו. אם זה אכן המצב הרי שעד שביפן לא תשתנה הגישה לא נקבל את המערכת הזו אצלנו. אולם לאור היותה זמינה ב-EU זה נראה מעט אפעס לא אמין.

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*

http://bit.ly/2opbTV6