יום שישי , 28 יולי 2017
דף הבית » חדשות » ניסאן רוכשת את השליטה במיצובישי
ניסאן רוכשת את השליטה במיצובישי
תוצאה של מהלך פיננסי נכלולי או פשוט להיות במקום הנכון ובזמן הנכון? ניסאן משתלטת על מיצובישי. צילום: מיצובישי

ניסאן רוכשת את השליטה במיצובישי

תומר הדר

פרשת הזיהום של מיצובישי (שהודיעה השבוע שיתכן שזיוף תוצאות מבחני צריכת הדלק תקף גם לדגמים שנמכרו מחוץ ליפן) מסתעפת לכיוון חדש ומעניין, שעלול להשפיע על עתידן של שתי יצרניות רכב, אשר מוכרות את מרכולתן גם בישראל: ניסאן היפנית, החברה שמלכתחילה דיווחה לשלטונות על פרשת הזיהום של מיצובישי, מיהרה השבוע לחוש לעזרת מיצובישי – ולרכוש 34% ממניות מיצובישי, בסכום של 237 מיליארד יין (כ-2.2 מיליארד דולר). המשמעות היא שניסאן היא כעת בעלת המניות הגדולה ביותר במיצובישי. ההסכם בין שתי החברות ייחתם ב-25 במאי וניסאן תמנה במסגרתו ארבעה דירקטורים במועצת המנהלים של מיצובישי. ללא הזרמת הכספים של ניסאן, מיצובישי (שככל הנראה מודעת לגודלו של המשבר אליו נכנסה ולמימדיו שעוד לא נחשפו) עלולה לא לשרוד.

תוצאה של מהלך פיננסי נכלולי או פשוט להיות במקום הנכון ובזמן הנכון? ניסאן משתלטת על מיצובישי. ניסאן קאשקאי (בצילום) יופיע גם עם מיתוג מיצובישי? צילום: ניר בן זקן

תוצאה של מהלך פיננסי נכלולי או פשוט להיות במקום הנכון ובזמן הנכון? ניסאן משתלטת על מיצובישי. ניסאן קאשקאי (בצילום) יופיע גם עם מיתוג מיצובישי? צילום: ניר בן זקן

מבחן רכב טויוטה לנדקרוזר

מה זה BARO COOK?

הצהרתו של קארלוס גוהן, נשיא רנו ניסאן, חושפת מעט מתכניותיה של ניסאן לגבי מיצובישי: לפי גוהן, הברית החדשה תאפשר הוזלה של עלויות רכש של חלפים – שיהיו משותפים לדגמים של שתי החברות, שיתוף של פלטפורמות-כלומר בעתיד החברות ייצרו דגמים שיחלקו שלדות וצמצום של עלויות – לנוכח העובדה שדגמים של ניסאן ייוצרו במפעלים של מיצובישי ולהיפך. גוהן גם הדגיש כי מיצובישי אינה צפויה להיעלם-לדבריו ניסאן "תשמר את המותג מיצובישי". את עיקר ההשפעה של מהלך כזה יחושו לקוחות החברות במספר שווקים. ביפן ובמזרח הרחוק, ניסאן אינה נהנית כיום מנתח שוק מהותי, בעוד שמיצובישי, המתמחה במכוניות מיקרו ובמכוניות כדוגמת האטראז' מחזיקה בנתח שוק מהותי וגם במתקני יצור בתאילנד. מעבר לכך, מיצובישי מחזיקה בידע טכנולוגי רב, בעיקר בתחום הנעת ה-PHEV, ידע בו צפויה ניסאן להשתמש.

מנשאי אונפניים ועוד

מנשאי אופניים ועוד

ברמה הישראלית, לפחות כעת, הצרכנים אינם צפויים לחוש בשינוי כלשהוא, את הפאג'רו והאאוטלנדר ימשיכו הצרכנים לרכוש מכלמוביל ואת הקשקאי מקבוצת קרסו. מהלכים בסדר גודל כזה אינם גורמים להעברה של זיכיונות ברמת השוק הישראלית בטח שלא בשלב הראשון.

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*

http://bit.ly/2opbTV6