יום שלישי , 19 מרץ 2024
יונדאי סנטה-פה החדש. חמישה או שבעה מושבים, בנזין או דיזל והמון טכנולוגיות חדשות. יונדאי ממשיכה לצעוד קדימה. צילום: יונדאי

יונדאי סנטה פה החדש בישראל. המחיר: החל מ-225 אלף שקלים

 

חמישה או שבעה מושבים, בנזין או דיזל ושלוש רמות גימור לדור השלישי של רכב הפנאי הקוריאני. ומה חדש בהגה שלו?

יונדאי סנטה-פה החדש. שיפור מהותי בכל פרמטר. המחיר מתחיל מ-225 אלף שקלים. צילום: יונדאי

הקוריאנים ממשיכים להוכיח שהם מסוגלים בהחלט לסובב ראשים. יונדאי סנטה פה חדש מגיע לישראל עם עיצוב רענן ותג מחיר שאפתני. הדור השלישי של רכב הפנאי הבינוני-גדול מוצע, להבדיל מבעבר, בשני אורכים שונים, אבל לישראל תגיע רק התצורה הארוכה (בסיס גלגלים 270 ס"מ, אורך כללי 469 ס"מ).

מה חשבנו על היונדאי סנטה פה הקודמת?

אם היה לך יונדאי סנטה פה לאיזה טיול שטח כדאי לצאת?

את הסנטה פה אפשר יהיה לבחור בכמה טעמים. הוא יוצע עם חמישה או שבעה מושבים, עם מנוע בנזין או דיזל ובשלוש רמות גימור שונות. בתחום תיבת ההילוכים אין בחירה – כל הגרסאות מגיעות עם גיר אוטומטי בעל שישה הילוכים.

יונדאי סנטה-פה החדש. חמישה או שבעה מושבים, בנזין או דיזל והמון טכנולוגיות חדשות. יונדאי ממשיכה לצעוד קדימה. צילום: יונדאי

מנוע הבנזין הוא בנפח 2.4 ליטר ומייצר 192 כ"ס (6,300 סל"ד) ומומנט של 24.7 קג"מ ב-4,250 סיבובים. הנתון הרשמי של ההאצה למאה קמ"ש עם המנוע הזה עומד על 10.9 שניות והמהירות המרבית – 190 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת המוצהרת של הבנזין – 11.2 קילומטר לליטר.

למנוע הטורבו-דיזל נפח של 2.2 ליטר, אבל ההספק שלו רב יותר (197 כ"ס ב-3,800 סל"ד) וכך גם המומנט (44.5 קג"מ בין 1,800 ל-2,500 סל"ד). הביצועים בהתאם – ההאצה למאה קמ"ש בסנטה פה מונע הדיזל נמשכת 10.1 שניות והמהירות המרבית כמו הבנזין – 190 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת הרשמית טובה משמעותית: 14.7 קילומטר לליטר.

יונדאי סנטה פה החדש. ארכיטקטורת פנים חדשה, מערך חדש של טכנולוגיות, ומנועים חסכוניים וירוקים יותר. צילום: יונדאי

טכנולוגית כולל רכב הפנאי הקוריאני החדש מערכת היגוי בשם Flex Steer שמאפשרת בחירה בין שלושה מצבי נהיגה ובהתאם מכיילת את אופיו של ההגה. נוסף על כך מצויד הסנטה פה גם במערכת לחניה אוטומטית (ברמת האבזור הגבוהה) ובמערכת בקרת התדרדרות, שמונעת גלישה של כלי הרכב בעת זינוק בעליה.

כל רמות הגימור שעימן מגיע הסנטה פה החדש נשמעות יקרות – פרימיום (Premium), סופרים (Supreme) ועלית (Elite). כל הגרסאות מאובזרות במערכת בקרת שיוט, מושבים אחוריים שמתקפלים לרצפה, בקרת אקלים מפוצלת, מושב נהג חשמלי, מערכת קול עם חיבוריות לנגנים ושליטה מההגה ומלבד גרסת ה-5 מושבים כולן מגיעות גם עם מושבי עור. ברמת הגימור "סופרים" ישנו גם גג שמש פנורמי וב"עלית" – את מערכת החנייה האוטומטית, התנעה ללא מפתח ופנסי קסנון.

יונדאי סנטה פה החדש. גג פאנוראמי ענקי, פנסי קסנון עוקבי פניה, חניה אוטומטית והיגוי אקטיבי - זאת לצד מראה עדכני ופלטפורמה מכאנית חדשה. צילום: יונדאי

מחירו של הסנטה פה מתחיל בכ-225 אלף שקלים (חמישה מושבים, פרימיום, בנזין), עובר בכ-238 אלף שקלים (שבעה מושבים, פרימיום, בנזין), ממשיך ב-250 אלף שקלים (שבעה מושבים, סופרים, בנזין) ומגיע ל-265 אלף שקלים (שבעה מושבים, סופרים-דיזל או עלית-בנזין).

Check Also

מפגש מחשמל עם ג'נסיס ELECTRIFIED GV70

הגרסה החשמלית והחזקה ביותר של ג'נסיס GV70 לוקחת את כל התכונות של ה-SUV היוקרתי ומעלה בחזקת ה-800 וולט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

one + two =