יום חמישי , 28 מרץ 2024
אודי Q3 אחרי מתיחת פנים. יותר הספק, פחות צריכה ועוד הילוך לתיבת ההילוכים. צילום: אודי

אודי Q5 המעודכן בישראל, מ-315 אלף שקלים

העדכונים במנועים ובהנדסת האנוש של רכב הפנאי שטח הגרמני, אודי Q5, והפרס שאנחנו שוקלים להעניק למי שיצליח לזהות את העדכונים בעיצוב החיצוני.

אודי Q3 אחרי מתיחת פנים. יותר הספק, פחות צריכה ועוד הילוך לתיבת ההילוכים. צילום: אודי

 

 

בישראל נוחתת הגרסה המעודכנת של רכב הפנאי הגרמני המצליח, אודי Q5. עדכונים אפשר למצוא בעיצוב החיצוני, בתכנון הפנים ובעיקר בתחום ההנעה.

יש לכם עיני נץ? כן? מעולה! אנחנו בטוחים, אם כך, שתצליחו לראות את השינויים בעיצוב החיצוני של ה-Q5, שינויים שיוצאים אל הפועל לרגל יומולדת ארבע של הדגם. פינות הגריל התיישרו, הפנסים הקדמיים והאחוריים הוחלפו בדיסקרטיות וכך גם הפגושים שעודכנו.

אודי Q3 חדש ל-2013. תיגבור חשמלי להגה, MMI ומולטימדיה מעודכנים והילוך שמיני לתיבת ההילוכים. צילום: אודי

בתוך תא הנוסעים השינוי המהותי נמצא בהנדסת האנוש. מערכת השליטה, MMI, תוכננה מחדש אחרי פידבק מהצרכנים. מערך הכפתורים והשליטה עודכן ועכשיו האודי הזה צפוי להיות קל יותר לשליטה, גם תוך כדי תנועה.

זכוכית מגדלת כפולה מונחת על ההגה, שלטובת חיסכון בדלק הוחלף מהידראולי לחשמלי. בקרוב נבדוק אם חדוות הנהיגה הוקרבה לטובת קבוצות הזיהום.

ההיגוי ועוד אי אלו שינויים קטנים משפרים את צריכת הדלק, אבל השיפור המהותי נמצא במערכת ההנעה. מנוע ה-2.0 ל' הבסיסי, טורבו-בנזין-הזרקה-ישירה לא הוחלף, אבל עבר עדכונים שהביאו להתחזקות של 14 כ"ס (לכדי 225 כ"ס) ומומנט שלא השתנה, אבל הוא מושג כעת בטווח גדול – 1,500-4,500 סל"ד. הגיר האוטומטי, שמונה הילוכים, שופר גם הוא. בסופו של דבר המנוע התחזק אבל צריכת הדלק הרשמית שלו דווקא השתפרה ב-10% לערך.

אודי Q5 חדש ל-2013. דומה אבל שונה. גם המחיר, יותר כוחות סוס פחות ליטרים לק"מ. צילום: אודי

מנוע הבנזין הגדול, 3.2 ליטר, הוחלף במנוע חדש, V6 בנפח 3.0 ליטר, שלהבדיל מהמנוע הקודם זוכה בתיבת הילוכים אוטומטית בת שמונה הילוכים. המנוע הזה (272 כ"ס) מעט חזק מקודמו (270 כ"ס), המומנט שלו טוב משמעותית (40.8 קג"מ ב-2,500-4,780 סל"ד לעומת 33.6 קג"מ ב-3,000-5,00000 סלו טוב משמעותית ם, בתיבת הילוכים אוטומטית בת שמונה הילוכים. 0 סל"ד) והוא גם קל יותר ב-35 ק"ג. כך יוצא שגם במקרה של מנוע הבנזין הגדול – הוא חזק וחסכוני מקודמו, הפעם בכ-14%.

בהיצע ה-Q5 גם מנוע טורבו דיזל עם 177 כ"ס וגיר רובוטי כפול מצמדים בן שבעה הילוכים.

מחירי המחירון של רכב הפנאי הגרמני יורדים בכמה אחוזים עם השקת הדגם המעודכן. גרסת הדיזל היא הזולה ביותר ב-315 אלף שקלים. הבנזין הקטן עולה 323 אלף שקלים והגדול – 356,500 שקלים. נציין שבמהלך השנה האחרונה, לקראת העדכון, אפשר היה להשיג את ה-Q5 מחוץ למחירי המחירון, בפחות מ-300 אלף שקלים.

Check Also

JAECOO מביא את בשורת האורבני שטח החדשה!

JAECOO ששיווקו יחל בחודשים הקרובים , מביא בשורה לכל המצפים לרכב פנאי בעל ערך מוסף גם מעבר לכביש. עשיר בטכנולוגיות שיעזרו להכיר ולהגיע למחוזות חדשים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

10 + nine =