תומר הדר
רק בשבוע שעבר דיווחנו לכם על ריקול ישראלי לג'יפ גראנד צ'רוקי, בעקבות אותה פרשה מפורסמת שבמסגרתה גילו בעלי גראנד צ'רוקי שהם רק חשבו שידית ההילוכים נמצאת במצב PARK, בעוד שבפועל היא נמצאת במצב שמאפשר לרכב להידרדר- והשבוע כבר מגיע שלב הנתונים.
• בקטנה על הטנדר החדש של פיאט – FULLBACK
על פי פרסומי מכשירי תנועה, יבואנית ג'יפ, מדובר במספר מפתיע של רכבים: לא פחות מ-1,101 גראנד צ'רוקי הנוסעים בכבישי ישראל, מן השנים 2014 ו-2015. הודעתה הרשמית של מכשירי תנועה לא בדיוק ממחישה את מהות הבעיה ולמעשה מסירה את האחריות מחברת ג'יפ. לפי ההודעה: "הקריאה נובעת מן האפשרות שהנהג ישכח לשלב את ידית ההילוכים למצב חניה (P )".
בפועל, מבנה ידית ההילוכים והבקרות האלקטרוניות הם אלה שמונעים מן הנהג לשלב את ידית ההילוכים במצב P. על פי מכשירי תנועה, התיקון כולל התקנת פיצ'ר שבמסגרתו כאשר דלת הנהג נפתחת, הרכב ישלב בעצמו את ידית ההילוכים במצב P.