שבת , 27 אפריל 2024
מי ענקית הטכנולוגיה שמאחרי הרכב החשמלי סקייוול. צילום: עמית אגרונוב

SKYWELL – מי מאחרי מותג הרכב המצליח?

שוק הרכב העולמי וגם שוק הרכב הישראלי חווה כיום "מתקפה" של יצרני רכב סינים, יצרנים שרובם מייצרים מכוניות חשמליות וחלקם כבר משווקים את המכוניות החשמליות שלהם מחוץ לסין. ואולם, לא כל יצרני הרכב הסינים דומים בדיוק כפי שלא כל יצרני התה דומים או כל יצרני הריהוט או המחשבים. חלק מיצרני הרכב הסינים קיימים פחות מחמש שנים ואילו חלקם נוסדו עוד בשנות השמונים. חלקם מייצרים רק מכוניות חשמליות והוקמו למטרה זו כתוצאה מחזון של מהנדסים, מיליונרים ולפעמים אפילו סינים שהיו עובדים לשעבר אצל יצרניות הרכב הגדולות וחלקם הם למעשה חלק מתאגידים תעשיתיים ענקיים שצברו ידע במשך עשרות שנים – והמכוניות החשמליות הן עוד נדבך בפעילות הגלובאלית ארוכת השנים שלהם.

מכוניות מגיעות לנמל אילת. אילוסטרציה. צילום: SMR

אין זה סוד שכיום עבור לא מעט לקוחות בישראל שמעוניינים במכונית חשמלית במחיר עממי, בחירה ביצרן רכב סיני הפכה לפעולה טבעית, אבל בפועל הישראלים לא באמת יודעים הרבה על יצרני הרכב שאת התוצרת שלהם הם רוכשים. וזה טבעי, מכיוון שמדובר בחדירה מאוד משמעותית של מכוניות עממיות ממדינה שהישראלים לא דוברים את שפתה והתרבות שלה זרה לנו. ומטבע הדברים, כפי שבסין יש יצרנים ענקיים של טלויזיות, מצלמות, אפילו רהיטים, כך יש גם יצרנים ענקיים של רכבים, כאלה שלא התחילו בכלל את דרכם ביצור רכב אלא בתחומים אחרים, בדיוק כפי שיצרני הרכב היפנים לא התחילו כולם את דרכם ביצור של מכוניות וגם לא יצרני הרכב האירופים, רק שבסין יש את היכולת לעשות דברים הרבה יותר מהר ולפתח את המוצרים בזמן שיא. רק חשוב לדעת היטב שאם קונים רכב חשמלי חדש של יצרן סיני-חשוב לוודא שבאמת מדובר ביצרן סיני גדול ומבוסס שנהנה מגב חזק. פשוט כדי להגן על ההשקעה שלכם.

SKYWELL יצרנית רכב חשמלי עם גב של ענקית אלקטרוניקה. צילום: עמית ארגונוב

במקרה של SKYWELL, רכב הכביש שטח החשמלי שמעל אלף יחידות ממנו כבר נוסעות בכבישי ישראל, הסיפור החל אי שם בשנת 1988 עם הקמת ענקית האלקטרוניקה הסינית SKYWORTH. כלומר זו לא טעות: השורשים של SKYWELL למעשה החלו לפני מעל 30 שנים וההתחלה היתה בכלל בציוד אלקטרוניקה. כך,  SKYWORTH החלה את דרכה כיצרנית של ציוד תעשייתי אלקטרוני אך נכנסה במהרה לפלח שוק שהלך וגדל בשנות התשעים: יצור טלויזיות.

כך תתכננו נסיעה ארוכה ברכב חשמלי

כך, בשנת 1992 קבוצת SKYWORTH נוסדה באופן רשמי בהונג קונג, כאשר עיקר הדגש הושם על יצור טלויזיות וציוד לוייני. משם פעילותה של SKYWORTH הלכה וגדלה: בשנת 1994 הוקמה SKYWORTH RGB ובשנת 1996 הוקמה "העיר האלקטרונית של SKYWORTH" בשנזן, כינוי למפעל ענק אשר יצר טלויזיות, מכשירי DVD וציוד בידורי אחר. לדוגמה: כיום SKYWORTH מייצרת אפילו מצלמות ונתבים, אך הצעד המשמעותי ביותר הגיע בשנת 2000 עם הנפקתה של SKYWORTH בבורסה בהונג קונג. רק 17 שנים מאוחר יותר, לאחר ש SKYWORTH הפכה לאחת החברות הגדולות בעולם בתחום האלקטרוניקה נכנסה SKYWORTH לראשונה לתחום התחבורה החכמה בשנת 2017, עם הקמת SKYWELL NEW ENERGY, חברה אשר עוסקת ביצור ושיווק, מחקר ופיתוח של רכב חשמלי – ואילו בשנת 2020 הוצג לראשונה רכב כביש שטח מהפכני:5 SKYWELL ET.

SKYWELL יצרנית רכב חשמלי עם גב של ענקית אלקטרוניקה. צילום: עמית ארגונוב

מה הופך את SKYWELL, גם כיום, לאחד המותגים היציבים ביותר בשוק הרכב הסיני והעולמי? הסיבה פשוטה מאוד: גב כלכלי חזק. SKYWELL מהווה חלק מתאגיד SKYWORTH שלא זו בלבד שצבר מאגרי ידע עצומים בתחום האלקטרוקניה ונהנה מיציבות ארוכת שנים בשוק העולמי- SKYWELL גם מחזיקה כיום כיצרנית רכב בידע שצברה הן בשוק הרכב הסיני והן בשוק הרכב העולמי. מכיוון ש SKYWELL מהווה חלק מחברת ענק אשר נסחרת בבורסה, היצרנית הסינית הציגה לאחרונה את תכניות היצור שלה לשנים הקרובות אשר כוללות התפשטות משמעותית עד שנת 2025. לפי עיקרי התוכנית, בשנת 2025 תייצר SKYWELL כרבע מיליון רכבים בשנה, כלומר יותר רכבים ממה שנמכר בשנים מסוימות בכל שוק הרכב הישראלי. רשימת המדינות שאליהן תתרחב SKYWELL כוללת את ארצות הברית, מכסיקו, מדינות רבות באיחוד האירופאי וגם כמובן ישראל. הזרוע של SKYWELL עוד נטויה כשבאופק גרסאות נוספות ל-ET5 רב המכר וגם דגמי SUV חשמליים נוספים בקבוצת רכב אחרות.

תוכן מקודם

Check Also

הממשל הסיני מזהיר: אתם מייצרים יותר מדי מכוניות

אחרי שנים של תמריצים וסובסידיות, כשברקע טענות שהממשל הופך את הרכב החשמלי לנשק מול המערב – מישהו במפלגה הקומוניסטית עוד שניה ילחץ על הבלמים

2 comments

  1. אכן מדובר בכתבה ממונת ואכן סקיוול רכב מאוד נחמד אבל אתם נופלים ב דברים:
    1. במחיר
    2. במבחני הבטיחות

    אם טסלה Y עולה החל מ 224 אלף ש"ח (טסלה 3 עולה החל מ 05 אלף) – אין שום הצדקה למכור סקיוול במחיר כזה.
    טסלה זה חברה שהפכה למותג מוכח בשוק הרכבים החשמלים וסקיוול יש עוד דרך ארוכה להגיע לזה.
    טסלה בבעלות אמרקאית ולא סינית – יתרון חשוב מאוד, יש על מי לסמוך
    טסלה Y הרכב הנמכר ביותר באירופה
    טסלה עברה מבחני ריסוק בציון הכי גבוה שיש לאומת סקיוול שכשלה.
    ביצועים – כ"ס, תאוצה, טווח – טובים משמעותית בטסלה.
    נוחות – למרות שסקיוול רווח מאוד מרווח טסלה Y עולה עליו גם בפרמטר הזה.

    לדעתי מחיר ראלי לסקיוול היקר מקסימום 190 אלף ואז אין ספק שהוא יצליח בארץ ויוכל לתת פיט לטסלה.

  2. מי קבע שאם נמכרו ממנו 1000 יחידות הוא מוצלח?
    להזכיר לכם כמה מכוניות דלתא נמכרו בארץ? הוזמנו 6,500 מכוניות תוך חודש.
    ונחזור לסקיוול: עד היום לא עשו לרכב מבחן בטיחות אירופאי. מעניין למה.
    וזה עוד לפני שאתם מציינים שבמבחני הבטיחות הסיניים הוא נכשל כישלון חרוץ!
    הציבור מסתכל בקנקן ולא במה שיש בו, או יותר נכון- שאין בו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

20 − 3 =