יום שלישי , 19 מרץ 2024
מנשא אופניים YAKIMA מרוזן ומינץ. עולה 880 שקלים לחברי המועדון ובעל תכונות ייחודיות. צילום: תומר פדר
מנשא אופניים YAKIMA מרוזן ומינץ. עולה 880 שקלים לחברי המועדון ובעל תכונות ייחודיות. צילום: תומר פדר

בדקנו – מנשא אופניים YAKIMA SUPER JOE PRO 3

זו עובדה מצערת אבל רובנו חיים בערים. וכדי להגיע לשטח עלינו לשנע את האופניים לפעמים קילומטרים רבים. אם זה לפגוש את החברים בסינגל התורן, לצאת לסוף שבוע של פורענות בערבה או סתם לפרוק מתחים.

מנשאי האופניים המיועדים לתא המטען מתחלקים – מאד בגדול – לשניים: זולים מאד ויקרים מאד. אלו הזולים אפשר למצוא בחנויות הנוחות, חנויות הצעצועים ורשתות "הום (השלם את החסר)" השונות. מחירם נע באזור ה-200 שקלים. לעומתם יש מותגים כמו SARIS שלהם מנשאי תא מטען מעוצבים וחכמים מאד אבל עולים מעל 1,000 שקלים. את ה"דלתא" אפשר בהחלט לראות, ולחוש, כשבודקים מקרוב ומשווים בין המוצרים.

עתה נוסף לקלחת מנשא אחורי – איכותי – חדש מתוצרת YAKIMA חברה אשר כמו TULE ו-RHINO מתמחה בפתרונות נשיאה למגוון רחב של יישומים. מתוך המבחר שלהם בחרנו לבדוק את YAKIMA SUPER JOE PRO 3 שמשווק על ידי רוזן ומינץ  ועולה 880 שקלים לחברי המועדון.

מדובר אם כן במנשא אופניים לתא המטען אשר מסוגל להתאים לכל הפרופילים של מרכבי המכוניות (סטיישן, הצ'בק או סדאן). התאמתו נעשית באמצעות שתי "נאבות" QuickTrigger אשר נשלפות בסיבוב (לא צריך להבריגן החוצה) ומשחררות פין נעילה. אותו מנגנון משמש אחר כך לקיפול מהיר של המנשא לטובת הכנסתו לתא המטען או לאחסנה. צינורות בחתך מלבני, עם שוליים מעוגלים, מבטיחים יכולת נשיאת עומס וקשיחות ואכן על-פי היצרן מסוגל המנשא לשאת עד 3 זוגות אופניים או עד 40 ק"ג. בנקודות המגע עם הרכב תמצאו כריות גדולות עם ריפוד מוצק למדי שנועדו להגן על הפחחות והצבע של המכונית.

האופניים נחים על עריסות אשר תומכות בשלדה ורצועות גומי עבות חובקות את הצינורות בעוצמה חזקה ככל שתוכל למשוך. זרוע חביקה נוספת מתחברת למוט המושב ומונעת מהאופניים להתנודד, אם ברוח או מתנודות הרכב על הכביש.

סידור הרצועות אינו יוצא דופן במבנהו אבל הוא פשוט ומהיר התאמה. שתי רצועות קבועות (מסומנות TOP) ועוד שתי רצועות (side. bottom) להן מותחן משותף לכל צד. התעייפתם מההעמסה? תמצאו בקצה של כל זרוע פותחן בקבוקי בירה מקורי – אהבנו!

המשקל הריק של מנשא האופניים עומד על קצת יותר מ-8 ק"ג.

מנשא אופניים YAKIMA מרוזן ומינץ. הנאבות המיוחדות - באפור - מאפשרות התאמה מהירה לכל רכב וקיפול מהיר. רואים היטב את העריסות אשר אוחזות היטב בשלדת האופניים. צילום: תומר פדר
מנשא אופניים YAKIMA מרוזן ומינץ. הנאבות המיוחדות – באפור – מאפשרות התאמה מהירה לכל רכב וקיפול מהיר. רואים היטב את העריסות אשר אוחזות היטב בשלדת האופניים. צילום: תומר פדר

אנחנו בילינו כמה חודשים עם המנשא הזה כשהוא עוזר לנו להביא אופניים שמנים לצילומים בהר אודם המושלג, המון נסיעות לוגיסטיקה למשוך ולהחזיר אופני בחינה ויותר מפעם אחת להעמיס יותר מזוג אחד על הרכב.

רוב הזמן המנשא היה מחובר לזנבה הענוג של מאזדה לאנטיס (כן כן…), אבל לא אחת התחבר גם לירכתיים אציליים יותר של מיצובישי אאוטלנדר, ואפילו וולוו V40.

התאמת המנשא לפרופילים המשתנים של המכוניות קלה מאד בזכות נאבות QuickTrigger שלו. פשוט לסובב, להתאים את הכריות למבנה הרכב ולנעול. כדאי להקפיד ששתי הזרועות יקבלו את אותה הזווית (יהיו על אותה השן) ולוודא שהמנגנון ננעל. התאמת הרצועות קלה גם היא ויש במארז גם מתאם למכוניות חסרות מסגרת חלון (למשל הונדה סיוויק הצ'בק).

לרווח הקטן שבין הזרועות יש יתרונות וחסרונות. יתרונו בכך שהוא מאפשר העמסה קלה של אופני שיכוך מלא ומצליח להשתחל לתוך שלדות קטנות יחסית. חסרונו שהוא יוצר בסיס צר יחסית, וזה מתבטא ביותר נידנודים ממה שאנו רגילים להם אפילו ממנשאים זולים-אך-רחבים.

קשירת האופניים פשוטה וקלה למדי. אפשר להתלונן על הגומיות הקשות שצריך למתוח ממש בכוח כדי לעגן את האופניים בעריסות שלהם. מצד שני לראות את אופני השיכוך המלא שלך מתגלגלים על הכביש דרך המראה הפנימית זה יגרום לתלונות רמות יותר – ושיפור מיידי של הצרפתית השגורה בפיך. אהבתי את החבק השלישי אשר מונע נידנוד – רעיון יפה, ומבוצע היטב אשר גם פועל כמפורסם.

כשמגיעים ליעד ופורקים את האופניים, קל מאד לסלק את המנשא. כל מה שצריך זה לשחרר את שני האבזמים של רצועות הצד/גובה – לסובב את נאבות QuickTrigger והמנשא מתקפל מעצמו לתוך תא מטען זערורי אפילו של סוזוקי אלטו (הסוזוקי מובא כדוגמה לרכב זעיר ואין לקבל אמירה זו בשום הקשר אחר – ברור?!).

מנשא אופניים YAKIMA מרוזן ומינץ. הקונץ של כל הקונצים! פותחן בקבוקי שתיה (בירה לגדולים) הם פריטים סטנדרטיים במנשא האופניים הזה. צילום: רוני נאק
מנשא אופניים YAKIMA מרוזן ומינץ. הקונץ של כל הקונצים! פותחן בקבוקי שתיה (בירה לגדולים) הם פריטים סטנדרטיים במנשא האופניים הזה. צילום: רוני נאק

אם היינו טורחים לראות את סרטון ההדרכה של היצרן ייתכן שהיינו מנקים את כריות ההגנה של המנשא ואת נקודות המגע עם הרכב. כך אולי היינו מונעים או לכל הפחות מצמצמים שחיקה ושפשופים שנוצרו בנקודות המגע. אפשרו אחרת היא להשתמש במגן (שגם הוא זמין ברוזן מינץ) הנקרא RACKON. המגן עולה כ-100 שקלים נוספים. יתרונו בהגנה מצויינת על הפחחות של הרכב והוא גם מצטיין בהסתרת לוחית הרישוי ולכן! מומלץ לתלות לוחית רישוי על האופניים באופן גלוי לעין פן תקבלו דו"ח משוטר התנועה הידידותי.

בשורה התחתונה. מנשא האופניים הזה מציע פתרון טוב למי שרוצה מנשא ארעי-אך-איכותי אשר יספק בטחון ונוחות כשאתם נושאים לשטח אופני הרים יקרים. האיכות הכללית שלו טובה הרבה יותר מאלו של המנשאים ב-200 שקלים והוא לבטח יאריך ימים מאלו. יחד עם זאת, הוא זול בכ-15% מהמנשאים היקרים ביותר מהסוג הזה. שווה. להשיג בכל סניפי רוזן ומינץ

 

Check Also

מצמן הרצליה – פתיחה מחדש בחמישי הקרוב

בואו לחגוג את הפתיחה של חנות הדגל בהרצליה. מגוון רחב של הטבות לאופניים, אבזור וציוד, רכיבות מבחן, שתיה וכיבוד

One comment

  1. הגומיות נקרעות.
    היבואן לא מחזיק גומיות במלאי – "תזמין בעצמך מחו"ל"
    באתר הייצרן סט גומיות חלופיות עולה 8$ אבל הם לא שולחים לארץ.
    אפשר לקנות באמזון אבל המחיר כלל המשלוח יוצא כמעט 200שח!!!
    בקיצור, אין תמיכת יבואן במוצר ולכן ממליץ לא לקנות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

13 + 18 =