שבת , 27 אפריל 2024
הכירו את VOOTTO - מטהר אוויר חדשי לחללים סגורים. צילום: רוני נאק

הכירו את VOOTTO

רוני נאק

כמו שעידן רכבי הבעירה הפנימית מגיע לקיצו עם המהפכה החשמלית, כנראה שגם ימיו של עץ הריח ברכב כבר ספורים. הכירו את VOOTO, מכשיר ייחודי שפותח בישראל בעל יכול יוצאת דופן לטהר את האוויר בחללים סגורים. במקרה שלנו החללים הסגורים הם מכוניות ובמקרה שלי זהו "דרור" הפורסטר הקלאסי שבע הקרבות והקילומטרים. המשימה שעמדה בפני ה-VOOTTO שקיבלתי לניסוי הייתה בעלת שני אתגרים מרכזיים (אולי שלושה בעצם): לסלק את הארומה של "רכב ישן בן 15", להתמודד עם הניחוח התוסס של בגדי רכיבה מיוזעים בתוך רכב סגור וגם לוודא שהוא לא מרוקן את המצבר בימים שהרכב עומד בחניה ללא התנעה.

הכירו את VOOTTO – מטהר אוויר חדשי לחללים סגורים. צילום: רוני נאק

מה זה המכשיר הזה?

לפי מפתחי החברה המכשיר הזה משתמש בטכנולוגיה שפותחה באוניברסיטת בר אילן במשך כ-14 שנים ואפילו הוכרזה על ידי ארגונים בינלאומיים כפורצת דרך. לפיה, המכשיר מסוגל ללכוד ולהשמיד 99.97% מחומרים מזהמים, חיידקים ו-וירוסים באוויר שמוזרם דרכו על ידי מפוח פנימי. למכשיר כמה מצבי פעולה שונים ואף קפסולות של ריחות שונים שניתן לבחור מהם. את VOOTTO אפשר לחבר לשקע 12v שברכב או לשקע חשמל לטיפול באוויר בחלל של חדר או מקלט. המחיר הרשמי ללקוח עומד על 590 שקלים והוא משווק ברשתות החשמל השונות ואונליין.

ניסוי

חלפו כמה שבועות מאז שה-VOOTTO מצא את מנוחתו בתא המטען אחרי שבחרתי קפסולת ריח "רכב חדש" וחיברתיהו לשקע 12V שבתא המטען. לתקע של המכשיר יש יציאות USB שימושיות וסביב הכתר שלו יש טבעת LED עדינה המוסיפה יוקרתיות לסובארו העתיק שלי. הנסיעה הראשונה הייתה בתפוסה מלאה לאילת. יציאה לפנות בוקר עם 3 נוסעות שנוחרות בקול רם וכבישים חשוכים וריקים. תענוג. תוך דקות מהרגע שהנסיעה החלה כבר אפשר היה לחוש בריח העדין והנעים שיוצא מן המכשיר ובשום שלב לאורך שעות הנסיעה הארוכות המכונית לא הרגישה חנוקה או לא נעימה בגלל. להיפך. בהחלט של-VOOTTO היה חלק מרכזי בשיפור חווית הנסיעה במכונית. הריח שהופץ היה נעים גם אם צריך מעט דמיון כדי לחשוב שזה ריח של רכב חדש.

הכירו את VOOTTO – החזיק מעמד היטב בתא מטען עמוד ציוד וללא רחמים. צילום: רוני נאק

כמה ימים אחרי החזרה יצאנו לרכיבה. המכשיר מצא מקומו בפינה מוגנת מהאופניים והציוד הרב שנדחס לרכב ונסענו. בסיום הרכיבה כל הביגוד המיוזע הוחלף ונזרק לתיק שבמכונית. אחסוך מכם את הארומה שנוצרת ביום חם בתוך המכונית אבל בגדול זה דומה לאוהל של טירונים בגולני אחרי תיזוזים (רגע, עוד מותר בכלל לתזז בצבא?) – לפחות בשעתי. אני חייב להודות שבשלב הזה ה-VOOTTO היה שקוף מבחינתי, לא זכרתי שהוא שם, אבל דקות מתחילת הנסיעה, האווירה בפורסטר התבהרה, ערפל הקרב נמוג ויחד עמו גם הסירחונות של הביגוד המיוזע.

הכירו את VOOTTO – נראה טוב, מוסיף לאווירה ולא נוכח בזכות פעולה שקטה לגמרי. צילום: רוני נאק

האתגר השלישי, זה של המצבר, גם הוא עבר ללא דרמות. אין בריחת זרם בכלל כשהרכב כבוי. שילוב של ניתוק ההצתה המנתק גם את שקע הכוח ושל המתג במכשיר עצמו – מבטיחים שתמצאו מצבר בריא ומוכן להתנעה גם אחרי כמה ימים דוממים של מנוחה מתחת לבניין.

במבחן התוצאה

מבחינתי העסק הזה עובד יפה מאד. העלים את ריח הרכב הישן מחלל המכונית וגם התמודד בהצלחה עם ריחות לא נעימים בתוך הרכב. גם ריחות החודרים פנימה, כמו של רכב דיזל חולף או מזבלה סמוכה לכביש, מסוננים לטעמי ביעילות ובמהירות. אין לי את היכולת להעריך עד כמה יעיל חיסול וסינון החיידקים והווירוסים – אבל מבחינתי זה WIN. ה-VOOTTO עובד, עומד בהבטחות החברה וגם זה כבר דבר נדיר בימינו. ל"דרור" יש חבר חדש.

הכירו את VOOTTO – לדרור יש חבר חדש. צילום: רוני נאק

 

Check Also

סובארו פורסטר החדש – החל ב-206 אלפי שקלים

סובאר פורסטר כמעט כל-חדש בישראל (למעט המנוע) ומציע יותר מהכל - גם מחיר כניסה גבוה יותר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

three × 5 =