יום שלישי , 19 מרץ 2024

אופניים של מכוניות

על האמת להאמר ואין אמת גדולה מזו שכל מכונית משתפרת עם אופניים על מנשא גג אירודינאמי. רק הצימוד של שני אלו יחד יוצר מייד הקשר תודעתי אשר אשפי השיווק של עולם הרכב מאד ערים ומודעים לו. והיום, יותר מתמיד המסר הסביבתי, ה-WELLNESS (אורח החיים הבריא) והתחבורה האורבאנית החשמלית – כולם עוברים יפה מאד בעזרת אופניים ואופניים חשמליים.

בגדול, מאד, אפשר למצא שני עולמות של "אופניים של מכוניות". הראשון, תכליתי וכלכלי ביסודו: מותג הרכב – וותיק, נחשב ועם עולם ערכים מוגדר שרבים רוצים להיות חלק ממנו – מוכר את הזיכיון להשתמש בשם ליצרן אופניים. הציניקנים יקראו לזה "אופני מדבקה" והפעם הם די יצדקו שכן זולת השם על השלדה ותג המחיר הגבוה יותר, האופניים האלו יהיו זהים לכל אופניים אחרים שבפארק.

1.1tent

העולם השני מעניין הרבה יותר. בו יצרני הרכב משתמשים באופנים כמפגן טכנולוגי או כדי להעביר מסר עיצובי חדש. כך למשל תוכלו לראות את האופניים של אלפא רומאו, את להטוטי הקרבון של האופניים מפורשה ואת מערכת ההנעה המיוחדת של אופני ההרים מאודי. מדובר לרוב באופני תצוגה, או במקרים בודדים במכסות יצור מאד קטנות, אקסקלוסיביות ויקרות להחריד.

ריכזנו לכם כמה אופניים שלטעמנו בולטים ושונים. המכנה המשותף הוא שכולם ממותגים על ידי יצרני הרכב או סדנאות רכב עיליות ומרביתם חשמליים ברוח החזון התעבורתי של עולם הרכב.

smart BRABUS ebike

BRABUS e-Bike

סדנת BRABUS מוכרת היטב לכל חובבי הרכב כמי שמסוגלת להוסיף המון שרירים למכוניות של מרצדס, אבל לא רק. בשנים האחרונות הם "מעסים" גם את הסמראט הקטנה ומוסיפים לה – במיטב המסורת – יותר סטייל, יותר כוח ויותר אקסקלוסיביות. האופניים האלו הוצגו בצמוד לסמארט ברבוס חשמלית והם נועדו להעביר את המסר כי תחבורה חשמלית יכולה להיות לא רק כיף אלא ממש מלהיבה ודינאמית. על ההנעה החשמלית מופקד מנוע בין 500 וואט (שזה בערך 0.7 כ"ס) – למרות ההספק הגבוה האופניים ניתנים לרישוי (באירופה כאופנוע) ומסוגלים להגיע למהירות מירבית של 45 קמ"ש. לרוכב יש יכולת לבחור כמה סיוע הוא רוצה לקבל מהמנוע החשמלי והוא משתמש בבורר על הכידון כדי לבחור בין ארבע רמות של סיוע ממונע. המחיר כ-5,000 אירו

porsche (2)

Porsche Bike RS

אם אתה לא יכול להתרחק מהפורשה שלך אפילו לרגע – האופניים האלו אמורים להעניק – בדרכם – את האיכויות של דור המכוניות האחרון מהיצרן הגרמני. פורשה ניסתה להקרין את הדינאמיות ואת האיכויות שלה באמצעות שלדת הקרבון מעוצבת ברוח מכוניות הספורט, רכיבי קצה של שימאנו עם רכיבי XTR מטיטאניום, מעצורים קלי משקל של MAGURA וגלגלי 29 אינץ מדהימים של Crankbrothers. פורשה הטמיעה בשלדה קוד QR שמיועד לתת הגנה מסויימת מגניבה ולהקל על רישום האופניים כגנובים במידה וזה יקרה (אלא אם יכסו את הקוד במדבקה…). המחיר 5,900 אירו בבוטיקים של פורשה. המשקל הכולל – 9.0 ק"ג בלבד.

kia e-bikes_002

Kia Pedelec

אופניים חשמליים שנועדו לחזק את מסר התחבורה הירוקה של KIA. מדובר בקו של אופניים חשמליים בגרסאות הרים ועיר. למנוע תפוקה של 250 וואט וטווח של 40 ק"מ. האופניים פותחו במרכז המו"פ של הקבוצה בקוריאה כשהבשורה היא שלדת מונוקוק ממתכת אשר רק נראית כמו שלדת קרבון אבל היא מפגן יכולת לשיטת הכבישה וייצור חלקי המרכב של היצרן. השלדה מתחילה כלוח מתחת בהמשך הוא עובר סדרה של מכבשים ולבסוף ריתוך על ידי רובוטים – "כדי להגיע לתקנים ולאיכויות של עולם הרכב" כך לפי קיה. בפינת הטריוויה נציין כי קיה יצרה אופניים בקוריאה עוד בשנות ה-40'. בשלב זה מדובר באבי טיפוס בלבד לפני יצור כך שאין מחיר.

Alfa4C bike4

Alfa Romeo C4

לא אתם לא טועים. האופניים האלו נושאים את אותו השם כמו ה-C4 המלהיבה של יצרנית הרכב. האופניים האלו מיוצרים ברישיון על ידי Ducale שהיא יצרנית אופניים נחשבת בפני עצמה והם תרגיל בעיצוב כמוצר משלים מושלם לרכב העל הקומפקטי של אלפא. וכמו המכונית גם האופניים שואפים למשקל המזערי ביותר. בתחום העיצוב הצדודית יוצרת את הספרה "4", חתך הצינורות את האות "C" ובתוך כך גם מציינים את שלדת הקרבון בעלת חצאי-צינורות (חתוכים לאורך) הסדרתית הראשונה. המפרט ממשיך עם רכיבי קצה אקזוטיים של קומפניאולו והמשקל הכולל 6.9 ק"ג. המחיר עשוי להגיע עד 9,000 אירו. אם המלאי לא נגמר בינתיים.

abarth

Montante Abarth

כאן אנו נוגעים כבר במישור של האקזוטי. מותג אבארט הוא מותג של אורח חיים לא פחות משל מכוניות ספורט ובמקרה הזה יצרן אופני הבוטיק האיטלקי MONTANTE ייצר מהדורה מוגבלת של אופניים עירוניים בעבודת יד כמובן. האופניים מציינים את שנת ה-50 לאבארט 595 הראשונה, דגם שהיה מכונן בהיסטוריה של הסדנה הזו. לאופניים שלדת כרומולי, סינגלספיד, מעצור דיסק מכאני בחזית, צבע לבן בגוון אבארט המזוהה וכמובן את לוגו העקרב. רק 50 יחידות יוצרו ובהתאם לרוח האקסקלוסיבית – אין מחיר.

Mercedes-Benz Christmas Stars 2013

Mercedes Benz

אלו אופני הליכה לעולל שפשוט לא יכול בלי הבנץ שלו. אופני הליכה הם האמצעי היעיל והנכון ביותר ללמד ילדים לרכוב על אופניים אבל זו תהיה פאדיחה אמיתית אם מתוך תא המטען של ה-SLS שלכם תשלפו מותג נחות. מה יאמרו האימהות בגינה? כדי לסתום תפיות ולהתאים את האופניים למפתח יש לכם אופניים שלא רק ממותגים מרצדס אלא ששלדת העץ צבועה בצבעי קבוצת הפורמולה 1 ועם כיתוב "" Mercedes-Benz Motorsport שלא יהיה ספק מה תהיה המכונית הראשונה של הינוקא. המחיר: 130 אירו.

Audi e-bike Woerthersee

Audi e-bike Wörthersee

אולי המקוריים והמלהיבים מהחבורה הזו – האופניים של אודי משלבים ממש לא במקרה את ערכי המותג העתידיים של אודי: עיצוב, קישוריות, הנעה חשמלית והרבה טכנולוגיה. האופניים חוקרים את הגבולות של מה שאפשר ליצור כיום בתחומים של עיצוב, הנדסת חומרים ואפילו קישוריות חברתית. מעין פיוז'ן של אופני-פארקים עם אייפד אייר. שלדת הקרבון שוקלת רק 1.6 ק"ג. המנוע החשמלי שתול בשלדה ומניע את הגלגל האחורי עם שרשרת. הספקו 2300 וואט והוא מוזן מסוללה של 48 וולט. לאופניים כמה תוכניות (לבחירה מאפליקציה בספארטפון כמובן), מהירות מירבית של 80 קמ"ש וטווח של בין 50 ל-70 ק"מ תלוי בשימוש ובתכנית. המשקל הכולל עומד על 21 ק"ג. ברוח הדיגיטאלית מאפשרת אפליקציה הקלטה של הרכיבה, שיתוף חברתי ואפילו קבלת ניקוד על ביצוע מוצלח של תרגילים אותם תוכל לשתף עם רוכבי אופניים נוספים של אודי דרך הפייסבוק ולאתגר אותם. מאחר שמדובר באב-טיפוס ומפגן יכולת, אפשר להמשיך לחלום.

Check Also

מרצדס GLC קופה החדשה. היברידית בחצי מיליון שקלים. צילום: מרצדס

מרצדס GLC קופה החל ב-489,900 שקלים

יבואנית מרצדס מתחילה לשווק את גרסת הקופה של דגם GLC עם שתי יחידות הנעה היברידיות וחבילת שטח כאופציה. המחיר כחצי מיליון שקלים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

two × one =