יום שישי , 19 אפריל 2024

בואינג 787 – רצף התקלות ממשיך

תקלות בבואינג 787. בואינג 787 של QATAR AIRWAYS - כמו זה שבצילום נאלץ לנחות נחיתת חירום בעקבות כשל חמור במערכת החשמל. צילום: בואינג

"ל-787 אין יותר תקלות מהמקובל והרגיל בכלי טיס חדש" הייתה תגובתו של ג'ים מקנרני מנכ"ל בואינג בתגובה לאירוע הבטיחות האחרון הקשור למטוס החדש של החברה.

רוצה להיות טייס ליום אחד?

האירוע התרחש אתמול ה-7 לינואר כשעשן החל לעלות מ-787 (אשר נמצא בשירות כחודש בלבד) אשר הגיע מטיסה נון-סטופ מטוקיו לבוסטון. מכונאי דיווח על עשן בקבינה כ-15 דקות אחרי שהנוסעים ירדו מהמטוס. כשהגיע למקום צוות הכיבוי הקבינה כבר הייתה מלאה בעשן סמיך ולהבות גלויות בערו בתא המצברים של ה-APU (יחידת כוח המספקת חשמל למערכות המטוס בעת חניה). האש כובתה ללא נפגעים.

שריפה בבואינג 787. 15 דקות אחרי הנחיתה בבוסטון - מטיסה מטוקיו - פרצה אש בתא המצברים של בואינג 787 המופעל על ידי JAPAN AIRLINES. אירוע בטיחות חמור חמישי בפחות מחודש. צילום: בואינג

בצי ה-787 החדש נרשמו לאחרונה כמה תקלות חשמל חמורות. ב-4 לדצמבר טיסה של חברת יונטייד לניוארק ביצעה נחיתת חירום בעקבות כשל בספק הכוח; ב-13 של אותו החודש, 787 של קאטר נחת נחיתה לא מתוכננת בשל אותה תקלה ורק ארבעה ימים מאוחר יותר, ב-17 לחודש, 787 שני של יונייטד סבל מאובדן כוח במערכת החשמל ונאלץ לנחות שלא ביעד.

Check Also

קריאת תיקון לבעלי פורד אקספלורר

515 בעלי פורד אקספלורר בישראל יזומנו למוסכים לבצע ריקול בשל חשש לכשל בבורג קריטי בסרן האחורי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

two × 2 =