תומר הדר
תכלס, כולנו רוצים בסופו של דבר לחזור לג'יפ CJ. אותו סוס ברזל אמין, ישן וותיק, עם שלדת סולם נטולת גינונים, מנוע 6 צילינדרים טורי ובשרני ו-LOW אגרסיבי. אלא שההתרפקות הנוסטלגית אינה לוקחת בחשבון אי אלו פגמים אישיותיים מובנים של ה-CJ, כגון מחסור מסוים בכוח (עבורנו…עבורנו…) מתלים פרימיטיביים ורמת נוחות של נאקה הורמונאלית.
גם האנשים הטובים של MOPAR מודעים היטב להיבטי הנוסטלגיה שמצויים בהתנגשות חזיתית עם היבטי הפרקטיקה, ולכן בתערוכת SEMA מציגה ג'יפ את ה-CJ66 – ג'יפ רנגלר שהוא למעשה CJ. או ג'יפ CJ שהוא למעשה רנגלר? בכל מקרה, השלדה של ה-66 היא שלדה מודרנית לחלוטין, של רנגלר JK כולל 2 סרני דנה 44 נעולים שנבנו בהתאם למפרט של מופאר, אך המרכב הוא מרכב של ג'יפ CJ, חדש מן הקופסה כמובן, שהותאם לשלדת הרנגלר.
ההגבהה צנועה יחסית , 2 אינץ' אך הצמיגים רחוקים מצניעות: 35 אינץ' כמובן. בפנים מקבל CJ רנגלר צמד מושבי דודג' וייפר ועוד כמה נגיעות חביבות כגון תאורת LED בפנים וגם בחוץ וכלוב התהפכות. לגבי מנוע ה-6 צילינדרים הטורי הישן והחביב, הוא הותקן בפח האשפה של מופאר. כדי לא לעשות בושות, ה-66 אינו מתהדר בכלל במנוע שישה צילינדרים מסוג כלשהוא, אלא במנוע V8, המי כמובן שמשודך לתיבה ידנית בעלת שש מהירויות. ואימרו אמן.