תומר הדר
רנו קוויד, רכב הכביש שטח הקטן של רנו, שמיועד לשיווק בעיקר במדינות מתפתחות "זכה" בציון גרוע של כוכב אחד מתוך חמישה במבחן ריסוק שערך global ncap- ארגון הבטיחות העולמי המאגד בתוכו בין היתר את euro ncap , ארגון הבטיחות האירופי. כך מודיע היום הארגון.
הקוויד, שמשווק בין היתר בהודו ובדרום אמריקה זומן לבדיקה פעם נוספת, לאחר שבפעם הקודמת קיבל ציון של אפס כוכבים – לרכב שלא היה מצויד כלל בכריות אוויר. הפעם התייצב למבחן רכב שצויד בכרית אוויר אחת, שלא ממש הצליחה להביא את ציון הבטיחות של הקוויד אפילו לרמה סבירה. על פי תוצאות מבחן הריסוק של global ncap, כרית האוויר אכן הגנה על ראשו של הנהג בשעת הדמיית התאונה, אך חזה בובת הריסוק נמחץ על ידי ההגה.
• NCAP אין הנחות בטיחות לטויוטה וקיה!
• טיול לעצי הזית העתיקים בציפורי
לפי global ncap, ברכיה של בובת הריסוק עלולות לפגוע בלוח המחוונים ולהיפגע. חמור מכך, במבחן הריסוק תא הנוסעים כולו קרס, וזאת למרות שרנו ביצעה בו חיזוקים בצד הנהג. חדשות גרועות יותר ממתינות לילדים שיסעו בקוויד מאחור: על פי תוצאות המבחן, מושב הבטיחות לילדים בגיל עד שלוש שנים שמותקן במושב האחורי לא נשאר במקומו והוטח קדימה. הוראות התקנת המושבים שהופיעו ברכב הוגדרו על ידי global ncap כלא ברורות וחגורות הבטיחות האחוריות לא אפשרו התקנה ראויה של מושב בטיחות לפעוטות. אאוץ'