יום חמישי , 28 מרץ 2024
פולקסווגן טוארג רחוק מהמדבר עם אנדריי לאונטייב על הבייקל הקפוא. צילום: פולקסווגן
פולקסווגן טוארג רחוק מהמדבר עם אנדריי לאונטייב על הבייקל הקפוא. צילום: פולקסווגן

וידאו – 1000 ק"מ על הקרח בפחות מ-20 שעות

כתב: ניר בן זקן

משחר ההיסטוריה רדף האדם אחרי שבירת שיאים וכיבוש פסגות חדשות והפופולאריות של אתרי השיתוף החברתיים; פייסבוק, טוויטר, יוטיוב וכו' רק האיצה את התופעה מאפשרת לחברות מסחריות להשתמש בהם כמנוף לקידום מכירות. זה מה שהביא את החטיבה הרוסית של פולקסוואגן לנסות לשבור את השיא בנסיעה רצופה על הקרח, רגע לפני שהוא מפשיר עם בוא הקיץ.
הלוקישן שנבחר הוא ימת באיקל שבדרום סיביר, סמוך לגבול עם מנגוליה. אגם המים העתיק בעולם ואחד מאתרי מורשת אונסק"ו הוא גם השביעי בגולדלו עם עם 636 ק"מ לאורך ו-79 ק"מ ומכיל את כמות הנוזלים הגדולה ביותר מבין אגמי המים המתוקים. בחורף הטמפרטורות מגיעות למינוס 19 מעלות שיוצרת שכבת קרח עבה, אבל עם 1,642 מטרים של עומק (ימת ביאקל היא גם אגם המים העמוקים ביותר) מדובר בצלילה ארוכה באם משטח הקרח ייסדק.

באופן מפתיע לביצוע המשימה נבחר דווקא הטוארג הבסיסי בהיצע (TDIV6 204 כ"ס) נטול חבילת השטח האופציונאלית ועם קפיצי פלדה סטנדרטיים. השינוי היחיד הוא בצמיגי משלין לאטיטוד X-Ice North 2+ בהם צויד וישווקו החל מהחורף. לטענת מישלין הם מספקים אחיזה טובה יותר בשלג (שיפור של 10 אחוזים בבלימה ו-15 אחוזים בהאצה) ובקרח (שיפור של 5 אחוזים בבלימה ו-10 אחוזים בהאצה) לעומת הדגם הקודם. מאחורי ההגה התיישב נהג המירוצים אנרייד לאונטיב (מקום שלישי באליפות רוסיה בראלי רייד 2013) כשלצידו נהג המשנה אלכסנדר ברומייסטר, מדען המתמחה בחקר הימה ושימש מתוקף היכרותו עם המקום כנווט.

פולקסווגן טוארג חדש - מיקום חדש. על הקרח בימת בייקל הקפואה בסיביר. צילום: פולקסווגן
פולקסווגן טוארג חדש – מיקום חדש. על הקרח בימת בייקל הקפואה בסיביר. צילום: פולקסווגן

בתום 19 שעות ו-16 דקות הם חצו את האגם מאז יצאו מנקודתו הדרומית ביותר לצפונית ביותר הם חזרו לנקודת ההתחלה קובעים מהירות ממוצעת של 46 קמ"ש כולל עצירות התדלוק בעוד מהירותם הממוצעת כשהיו בתנועה הייתה 69 קמ"ש. "נהגנו לאורך כל הביאקל, דרך סדקים, תלוליות קרח ושלג בעוד מזג האוויר השתנה 24 פעמים במהלך הדרך" סיכם לאונטיב את ההישג.

Check Also

JAECOO מביא את בשורת האורבני שטח החדשה!

JAECOO ששיווקו יחל בחודשים הקרובים , מביא בשורה לכל המצפים לרכב פנאי בעל ערך מוסף גם מעבר לכביש. עשיר בטכנולוגיות שיעזרו להכיר ולהגיע למחוזות חדשים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

3 × five =