טויוטה ראב 4 החדש לא מצליח להשיג את רמת הבטיחות האופטימלית בכל מבדקי הבטיחות. איגוד הבטיחות האמריקאי המחמיר, IIHS, ערך לרכב הפנאי, טויוטה ראב 4, סדרת מבדקי בטיחות ובאחד מהם דורג הרכב בציון הנמוך ביותר האפשרי – עלוב (Poor).
- מבחן ריסוק טויוטה ראב 4. תוצאה "עלובה" לראב 4 החדש במבחן ריסוק של IIHS. למכוניות שיוצרו אחרי אפריל 2013. צילום: IIHS
המבחן המדובר הוא מבחן ריסוק חזיתי ובו פוגע רק קצה המכונית (25% מהחזית) במכשול קשיח. האתגר הרציני בפיתוח רכב שיהיה עמיד במבחן הזה, בכך שרק מעט מחלקי הרכב נאלצים לשאת אנרגיה רבה שעשויה להיות קטלנית.

מעט מאוד כלי רכב הצליחו עד כה להצטיין במבחן הזה. בתחום רכבי הפנאי, רק סובארו פורסטר החדש הצליח להשיג במבחן את הציון המרבי "טוב" (Good) ולצידו מיצובישי אאוטלנדר שהשיג דירוג אחד פחות, "מתקבל על הדעת" (Acceptable). כל שאר רכבי הפנאי שנבדקו במבדק של קצה המכונית דורגו ב"גבולי" (Marginal, ב.מ.וו X1, הונדה CR-V, מאזדה CX5, ניסאן רוג שאינו נמכר בישראל וגם ג'יפ רנגלר) או ב"עלוב" (ביואיק אנקור, פורד אסקייפ – שנקרא בישראל "קוגה", יונדאי טוסון – ix35, ג'יפ פטריוט וגם קיה ספורטאז').
מלבד מבחן הריסוק החזיתי לקצה הגוף, בשאר מבדקי הבטיחות הצליח טויוטה ראב 4 החדש להשיג את מירב הנקודות. הן במבחן החזית המקובל, הן בהדמיית הפגיעה מהצד ומאחור והן במבדק העמידות בפני התהפכות השיג טויוטה ראב 4 את הציון "טוב". היות שכך זכה רכב הפנאי בתווית "הבחירה הבטיחותית הטובה ביותר" (Top Safety Pick), וזאת לעומת "הבחירה הבטיחותית הטובה ביותר +" (Top Safety Pick+) שבה זכו סובארו פורסטר וגם מיצובישי אאוטלנדר, בזכות הישגם במבדק הנוסף. יצוין שהדגמים הנבדקים במבחני ה-IIHS הם הדגמים האמריקאים, עם מפרט שעשוי להיות שונה מהמפרט של כלי הרכב שנמכרים בישראל.