שבת , 20 אפריל 2024
קאיין דיזל
קאיין דיזל: משרד התחבורה הגרמני חושש לזיהום אוויר מוגבר.

יבואנית פורשה בישראל מזמנת בעלי קאיין דיזל לריקול מחשש לזיהום אוויר

רוני נאק

 

אורכיד, יבואנית פורשה מזמנת בעלי פורשה קאיין דיזל ישראלים לריקול. מדובר בבעלי קאיין 6v שמנועיהם חשודים כמזהמים. לפי הודעתה הרשמית של אורכיד: " הרינו להודיע לכל לקוחותינו בעלי רכב מתוצרת פורשה מדגם קאיין בעלי מנועי דיזל בנפח 3.0 ליטרים מתאריך יצור 2014 עד 2017 כי יצרנית הרכב פורשה הודיעה על הצורך לבצע קריאת שירות חוזרת לרכב מדגם האמור לצורך עדכון תוכנה עליו הוחלט עם הרשויות כאמצעי מתקן לאי סדירויות בתוכנת בקרת המנוע והעבירה את הממצאים ל KBA" (משרד התחבורה הגרמני).

 

כזכור, חברת פולקסווגן הואשמה ואף הודתה בהתקנת "תוכנת דיזלגייט" ברכבים בעלי מנועי דיזל בנפח 3.0 ליטרים

https://www.automag.co.il/vw-%D7%9E%D7%A9%D7%9C%D7%9E%D7%AA-%D7%9E%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%9D/

המותקנים גם בפורשה קאיין.

במקביל, בצידו השני של הגלובוס, קונצרן פולקסווגן יפצה בעלי טוארג וקאיין דיזל ב232 מיליון דולר. כך מפרסמים אמצעי תקשורת בקנדה. כזכור, לפני כשלוש שנים פרצה פרשת "דיזלגייט" במהלכה התגלה שפולקסווגן התקינה בדגמי דיזל מסוימים מכשירים שנועדו "להתל" במבחני זיהום אוויר ולאפשר למכונית לפלוט פי כמה וכמה מעבר לגבול המותר. אך פרשת דיזלגייט עצמה הלכה והסתעפה למספר דגמים שונים של מנועי דיזל, בהם גם מנוע ה 3.0 משושה הבוכנות המותקן בין היתר בפולקסווגן טוארג- וגם בפורשה קאיין, אוכלוסיה ש, איך נאמר בעדינות, יכולה בהחלט להרשות לעצמה עורך דין טוב.

טוארג דיזל
פולקסווגן טוארג דיזל: הקנדים יקבלו פיצוי

במסגרת ההסכם יפוצו 20 אלף בעלי קאיין, אאודי Q7 וגם פולקסווגן טוארג בהם מותקן מנוע הדיזל הנפוץ של קונצרן פולקסווגן, בכפוף לאישור סופי מבית המשפט הקנדי. לפי הודעתה הרשמית של פולקסווגן קנדה: "זהו ציון דרך חשוב בדרך להיטיב עם כל לקוחותינו המחזיקים ברכבי דיזל שהושפעו על ידי הפרשה בקנדה".

אאודי Q7
פיצוי בניחות מייפל: בעלי Q7 קנדים יקבלו פיצוי נאה מפולקסווגן

בין היתר, בית המשפט הקנדי הושפע ככל הנראה ממקרה דומה שאירע אשתקד בארה"ב, כאשר פולקסווגן הסכימה לפצות את בעליהם של 80 אלף רכבים בעלי מנוע 3.0 ליטרים בסכום אגדי של 1.2 מיליארד דולר.

 

Check Also

אגרת הרישוי לרכב חשמלי מתייקרת מאד

מדינת ישראל מכניסה את נהגי הרכב החשמלי מתחת לאלונקת המיסים. החל מה-1 לינואר 2025 הטבת אגרת הרישוי תבוטל ותיישר קו לפי 7 קבוצות הרישוי הנהוגות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

nineteen − one =