כתב: ניר בן זקן
ה-CX5 היה הראשון בדגמי מאזדה לאמץ את שפת העיצוב "קודו" (הרגש של התנועה) שכיום מאפיינת את כל דגמי היצרן מהירושימה. גם 3 שנים לאחר שהחתים דרכון בפעם הראשונה בנמל אילת הוא עדיין אחד מהקרוסאוברים הנאים והמרשימים בקטגוריה, מה שמהווה גם את הסיבה להיותו מרבי המכר של הקטגוריה (שני במסירות ב-2013 ו-2014 למיצובישי אאוטלנדר בעל 7 מקומות). בתערוכת לוס אנג'לס בסוף שנה שעברה חשפה מאזדה מתיכת פנים קלה שכעת נוחתת בישראל.
עיקר השינוי החיצוני נוגע לחזית בעלת גריל בצורת פסים כונסי אוויר גדולים ומודגשים בפגוש הקדמי ויחידות תאורה חדשות. בפנים הותקנה מערכת MZD CONNECT הכוללת צג מידע צבעוני בגדול 7" עם מערכת הפעלה מלאה בעברית כולל העתקה של ספר הטלפונים, מצלמת רוורס וצמד שקעי USB, צבעו של צג בקרת האקלים המפוצלת הוחלף מכתום לאפור, גימורים דמויי מתכת מצליחים להפיג מעט את הקודרות של תא הנוסעים לעומת השחור ששלט בו בגרסה הקודמת.
לרשימת האבזור נוספו בלם יד חשמלי, חיישני אורות וגשם ובקרת התנגשות עירונית (SCBS) המסוגלת לבלום בצורה עצמאית ולמנוע תאונה או לצמצם נזקים במהירות של עד 30 קמ"ש. לגרסת "פרימיום" הבכירה נוספו תאורת לד מלאה ומערכת לניתור עצמים בשטחים המתים עם התראה צולבת לנסיעה לאחור.
כבעבר ה-CX5 יוצע עם צמד יחידות כוח שקיבלו חיזוק קל; 2.0 ליטר בגרסת הנעה קדמית עם 165 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-21.4 קג"מ ב-4,000 סל"ד (תוספת של 10 סוסים ו-1 קג"מ) ו-2.5 ליטר בגרסת הנעה כפולה עם 192 כ"ס ב-5,700 סל"ד ו-26.1 קג"מ ב-4,000 סל"ד (תוספת של 4 סוסים ו-0.6 קג"מ). נוסף לכך מצב "ספורט" המחדד את תגובת המצערת ותיבת ההילוכים.
המחירים נותרו על כנם החל מ-166,500 לגרסת "אקזקיוטיב" הבסיסית ועד 217 אלף שקלים לגרסת "פרימיום" הנעה כפולה הבכירה.