יום חמישי , 12 דצמבר 2024
מבחן אופניים ברגמונט טריילסטר 7.0 PLUS. צמיגים רחבים, קיט אביזרים חכם ושלדה עם מהלך ארוך וזריזות תמרון נאה. המחיר 15,300 שקלים. צילום: רוני נאק
מבחן אופניים ברגמונט טריילסטר 7.0 PLUS. צמיגים רחבים, קיט אביזרים חכם ושלדה עם מהלך ארוך וזריזות תמרון נאה. המחיר 15,300 שקלים. צילום: רוני נאק

מבחן אופניים BERGAMONT TRAILSTER 7.0 PLUS

רוני נאק

צמיגים רחבים הם לא בהכרח דבר טוב בתרבות המערבית. תראו את מלחמות החורמה של מדורי הבריאות והכושר בצמיגים הללו. אבל דווקא באופני ההרים יש למידות ה"פלוס" עדנה וסדרה ארוכה של ביקורות משבחות. אז אחרי שה"פאטי" FATTY עם צמיגי ה-4 אינטש לא הצליחו באמת למצוא אחיזה בשוק הישראלי מגיעים אופני ה-"פלוס" ומצליחים ליצור אדוות של התלהבות בביצה המקומית.

מבחן אופניים ברגמונט טריילסטר 7.0 PLUS. זווית ההגוי חדה ומפצה במידת מה על תמוכות שרשרת ארוכות. לשלדה איזון טוב בין זריזות היגוי ליציבות כיוונית והאיכות הכללית טובה מאד. צילום: ברגמונט
מבחן אופניים ברגמונט טריילסטר 7.0 PLUS. זווית ההגוי חדה ומפצה במידת מה על תמוכות שרשרת ארוכות. לשלדה איזון טוב בין זריזות היגוי ליציבות כיוונית והאיכות הכללית טובה מאד. צילום: ברגמונט

האופניים

ברגמונט – היצרנית – מייעדת את האופניים הללו לשימוש כללי. זה תפקידם על פי היוצר. ושימוש כללי אפשר לפרש בכל מיני צורות, אולם כשרואים שמדובר באופניים עם מהלך מתלים של 145 מ"מ השימוש הכללי הזה משנה את המיקוד לרכיבות שבילים אגרסיביות, סינגלים, סלעים, דרדרות ומדי פעם טיול אתגרי ארוך.

גרסה 7.0 של דגם טריילסטר היא גרסת אמצע הדרך ומאובזרת בהתאם. שלדת אלומיניום עם גיאומטריה שמרנית יחסית המתאימה לאיזון בין יציבות לזריזות תמרון, כמה פיצ'רים אופנתיים ומתלה רב-חיבורי שנותן 145 מ"מ של מהלך. לשחייני בים הפרטים הקטנים אציין כי מדובר בשלדה מאלומיניום 6013 בעלת עובי דופן משתנה – בהתאם לאיזורים נושאי העומס – וכי היא עברה טיפול תרמי. יש בה קרנק פרס-פיט, ניתוב פנימי לכבלים, מיסבים מעובים בזרועות המתלה. הגיאומטריה עם זווית היגוי תלולה יחסית לז'אנר עם 69 מעלות, תמוכות שרשרת באורך 448 מ"מ ודרופ קטן של הקרנק בשיעור של 33 מ"מ בלבד. זו לא הגיאומטריה הכי קיצונית ברוח אופני האנדורו האחרונים – אולם לפי ברגמונט אמורה לתת איזון עדיף בין יציבות לכשר תמרון.

מבחן אופניים ברגמונט טריילסטר 7.0 PLUS. מתלים מרוקשוקס עושים עבודה נהדרת, ויש גם מוט מושב הידראולי. המשקל העצמי גבוה - כמעט 15 ק"ג. צילום: רוני נאק
מבחן אופניים ברגמונט טריילסטר 7.0 PLUS. מתלים מרוקשוקס עושים עבודה נהדרת, ויש גם מוט מושב הידראולי. המשקל העצמי גבוה – כמעט 15 ק"ג. צילום: רוני נאק

העברת ההילוכים היא עסק של 1X11 מ-SRAM עם מעביר GX עם מצמד מאחור ושיפטר GX תואם. הקסטה היא 11-24 שיניים כאשר הגלגלש הקדמי בעל 30 שיניים בשני המקרים מדובר בחלקים של SRAM. המעצורים מגיעים ממאגורה המצוינת. בוכנה יחידה מועכת רוטורים בקוטר 180 לפנים ומאחור. מדובר במאגורה MT4 המיועדים לשימוש כללי וכוללים כמה פיצ'רים מעניינים כמו למשל קליפר העשוי מיציקה אחת אחידה ומכורסמת למשעי. עוד בתחום האיבזור אציין את מוט המושב ההידראולי שמגיע מ-MANITOU (125 מ"מ של מהלך), האיבזור ההיקפי ממותג BGM – מותג הבית של ברגמונט – יוצא דופן כידון נאה ויקר – ANSWER פרו טאפר ברוחב 750 מ"מ

מבחן אופניים ברגמונט טריילסטר 7.0 PLUS. כידון ANSWER וסטם מצויינים. מזלג YARI חביב הקהל ומעצורי מאגורה מגרים. יאמי! צילום: רוני נאק
מבחן אופניים ברגמונט טריילסטר 7.0 PLUS. כידון ANSWER וסטם מצויינים. מזלג YARI חביב הקהל ומעצורי מאגורה מגרים. יאמי! צילום: רוני נאק

קופץ לעין

המתלים שמגיעים מ-רוקשוקס. תמצאו מונארך RT עם שיכוך החזרה ונעילה השולט במהלך המתלה האחורי ובחזית רוקשוקס YARI עם מהלך של 150 מ"מ נעילה ושיכוך החזרה. חבילה מאד סולידית לטעמי. אשר הוכיחה יכולת נהדרת באופניים אגרסיביים רבים ותחליף מוזל וראוי ל-PIKE היקר. סט הגלגלים – מבית BGM – עם החישוקים הרחבים אשר אוחזים בצמיגי שוולבה בקוטר 27.5 אינטש ורוחב של 3 אינטש. סטם וכידון ANSWER – סט מלא של העברת כוח מ-SRAM.

אחד המסלולים שרכבנו על הברגמונט טריילסטר 7.0 פלוס

על השלג עם מונגוס ארגוס

משקל אופני המבחן עמד על 14.7 ק"ג והמחיר הוא 15,300 שקלים לדגם 2017 כמובן

 

רכיבה

היכן רכבנו? היו כמה פרקי רכיבה: השילוש הקדוש של הסינגלים בבן שמן (כחול+ירוק+אדום) אלפיהם הגענו בשני אירועים שונים. נדדתי לחולות של געש ולסינגלים שמובילים לווינגייט, אחרי הגשם וגם יצאתי עם חבורה עליזה לטיול מדהים בואדי קלט (הרבה ירידות, מעט עליות אבל מאד תלולות). החששות הראשונים שלי לגבי התנגדות מוגזמת לגלגול התפוגגו די מהר. והצמיגים השמנים יוצרים מעט יותר אוושה מצמיגי AM רגילים ברוחב 2.4 רגילים. מצד שני תוספת האחיזה בפניות, בבלימה ובדיווש בעליה על דרדרת, סלעים לחים וסתם חלקי טבע אנטיפתים מורגשת ביותר.

מבחן אופניים ברגמונט טריילסטר 7.0 PLUS. צמיגים רחבים, קיט אביזרים חכם ושלדה עם מהלך ארוך וזריזות תמרון נאה. המחיר 15,300 שקלים. צילום: רוני נאק
מבחן אופניים ברגמונט טריילסטר 7.0 PLUS. צמיגים רחבים, קיט אביזרים חכם ושלדה עם מהלך ארוך וזריזות תמרון נאה. המחיר 15,300 שקלים. צילום: רוני נאק

עיקר המשחק כאן הוא עם לחצי אוויר. כשבמקרה הקיצוני אפשר לרדת ל-13 PSI עם מחיר צפוי של היגוי לא הכי מדויק ותחושת "סקוויש" של הישבן. עם לחץ נמוך הצמיגים סופגים את כל הקטנות של השביל ואתם לא תרגישו כמעט כלום בישבן או בידיים. לא מתבייש לומר שבוואדי קלט האופניים האלו שיפרו מאד את איכות החיים שלי באוכף. ולא רק הצמיגים הפכו את הרכיבה שלי לנוחה גם הכידון הנהדר הצליח לבודד את הידיים שלי. אלו בין האופניים הנוחים יותר שיצא לי לרכוב עליהם בשטח.

חבילת המתלים והבלמים הסטנדרטית מצוינת. אין לי יותר מדי הערות לגבי אלו למעט הצורך להשקיע את הזמן ובסבלנו לכיול הראשוני של המתלים. עם צמיגים כה רכים אתם יכולים ללכת דווקא על כיול קשה יותר שיעזור לספוג דרופ או סלע גדול. אחרי ההרצה הראשונית למעצורים הייתה עוצמת נשיכה חזקה ומינון נהדרים – שליטה מושלמת בסף הנעילה. זה מפתיע שדווקא מאגורה היצרנית של המעצורים, מייעדת את המערכות האלו MT4 לשימוש מאד מתון (עיר ושבילים לפי האתר של היצרן). הם עשו בסך הכל עבודה טובה ובכל זאת כרוכב בלמים ידוע – הייתי רוצה קצת יותר נשיכה בחזית.

קיטורים

הצמיגים הגדולים לא מאפשרים להשתמש במנשאי האופניים הצרים יותר. שלי מגיע עד 2.4 – כך שביליתי עם האופניים בתוך המכונית. בלחץ נמוך דיוק ההיגוי ערטיאלי משהו שכל מי שרכב על צמיג חצי מפונצ'ר בוודאי מכיר. המשקל. עם כמעט 15 ק"ג המשקל של האופניים הללו מורגש היטב בטיפוס. וחבל לאופניים שהצמיגים ויחסי ההעברה הקצרים הופכים אותם למטפסים מעולים.

גריפים דקים שהציקו לי בטיול הארוך – פחות בגיחות היער המהירות והקצרות. ותצחקו עליי. הגרפיקה של המדבקות הכחולות על שלדה שחורה לא רק שהקשתה עליי לצלם את האופניים היא לא עשתה לי את זה. אבל זה כבר בתחום הסובייקטיבי.

מבחן אופניים ברגמונט טריילסטר 7.0 PLUS. צמיגים רחבים, קיט אביזרים חכם ושלדה עם מהלך ארוך וזריזות תמרון נאה. המחיר 15,300 שקלים. צילום: רוני נאק
מבחן אופניים ברגמונט טריילסטר 7.0 PLUS. צמיגים רחבים, קיט אביזרים חכם ושלדה עם מהלך ארוך וזריזות תמרון נאה. המחיר 15,300 שקלים. צילום: רוני נאק

סיכום

כאופני שבילים אגרסיביים האופניים הללו עומדים בהגדרות היצרן – אשר הלך על בטוח עם חבילת מתלים ואיבזור מאד דוגרית, מוכחת ועמידה. הצמיגים הרחבים אכן מספקים המון אחיזה נוספת שתרגישו בכל ירידה דרדרתית, טיפוס או פניה חלקלקה. אני חושש שלטרק ארוך או מסע XC ממושך ההתנגדות של הצמיגים תעיק יותר מהשיפור היחסי בנוחות. אם אתם מחפשים כלי לפורקן יצרים פרוע של שעתיים/שלוש לפני שהילדים קמים בשבת בבוקר. זה זה.

האם הם יוכלו להחליף את האופניים שלכם? זה כבר עניין צרכני כשנגלה בעתיד האם אופני ה"פלוס" אינם רק אופנה חולפת והמצאה של אנשי שיווק אלא הדבר הבא באבולוציה של אופני ההרים.

 

Check Also

יונדאי סטאריה הייבריד החל ב-289,900 שקלים

שלום דיזל אהלן הייבריד. יונדאי סטאריה הוואן העתידני למראה מחליף מערכת הנעה ומציע 8 או 9 מקומות וגם גרסת וואן מסחרית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *