יום חמישי , 28 מרץ 2024
מבחן רכב רנו קדג'אר. עם דיזל חזק אך חסכוני ואיכויות רבות הוא יהיה אלטרנתיבה מאד מעניינת לרכבי הפנאי שטח מקוריאה. צילום: רוני נאק
מבחן רכב רנו קדג'אר. עם דיזל חזק אך חסכוני ואיכויות רבות הוא יהיה אלטרנתיבה מאד מעניינת לרכבי הפנאי שטח מקוריאה. צילום: רוני נאק

מבחן רכב רנו קדג'אר 1.5 dCi

 

  • פנאי שטח קומפקטי
  • בסיס מכאני משותף עם ניסאן קשקאי
  • החל מ-139,900 שקלים (בנזין)
  • דיזל 1.5ל' 110 כ"ס
  • צריכת דלק במבחן 18.2 ק"מ/ל'

 

רוני נאק

אין מה להאריך הפעם בהקדמות מייגעות על מקור השם הפרסי של הדגם הזה או על ההיגיון השיווקי – ואפילו צורך דוחק – שיהיה דגם של קרוסאובר בליין המוצרים של כל יצרן רכב מערבי כיום. עם צמיחה של עשרות אחוזים בסגמנט – זה ברור לגמרי מדוע רנו זקוקים – ויפה שעה אחת קודם – לרכב פנאי בסגמנט לוהט יותר מרגלי צפרדעים על מחבת פריזאית.

מבחן רכב רנו קדג'אר. עם דיזל חזק אך חסכוני ואיכויות רבות הוא יהיה אלטרנתיבה מאד מעניינת לרכבי הפנאי שטח מקוריאה. צילום: רוני נאק
מבחן רכב רנו קדג'אר. עם דיזל חזק אך חסכוני ואיכויות רבות הוא יהיה אלטרנתיבה מאד מעניינת לרכבי הפנאי שטח מקוריאה. צילום: רוני נאק

רנו קדג'אר

למרות האווירה הפרסית והאקזוטית של שם הדגם, רנו קדג'אר מגיע אליו מקו היצור של רנו בספרד. וכמו הדודן שלו, ניסאן קשקאי, הוא חולק את ארכיטקטורת CMF המודולארית של רנו-ניסאן (קונספט דומה לזה של MQB מקבוצת פולקסווגן), אשר תשרת לכל אורך ורוחב שדרת הדגמים של שני המותגים, מהניסאן ג'וק הבא, דרך רנו מגאן שתגיע, לדור הבא של דא'ציה דאסטר ועוד רבים אחרים – אפילו מובילות הנוסעים רנו אספאס וסניק. זה אולי פחות "אקזוטי" משלדה שפותחה במיוחד עבור הדגם הזה, אבל זה מאפשר להפחית עלויות באופן דרמטי – משהו שאתם כבר רואים על תג המחיר.

מבחן רכב רנו קדג'אר. תא הנוסעים מעוצב בניקיון ומכוון לתת חלל רב. הוא נתמך בחומרים איכותיים, ונעימים למגע. איכות ההרכבה טובה למדי. צילום: רוני נאק
מבחן רכב רנו קדג'אר. תא הנוסעים מעוצב בניקיון ומכוון לתת חלל רב. הוא נתמך בחומרים איכותיים, ונעימים למגע. איכות ההרכבה טובה למדי. צילום: רוני נאק

מדובר בתצורה של מנוע קדמי המותקן לרוחב עם הנעה קדמית ואופציה להנעה כפולה. המתלים הם תמוכות מקפרסון בחזית וקורת רוחב עם מוט מייצב מאחור. על ההנעה מופקד מנוע טורבו דיזל 1.5ל' אשר מפיק 110 כ"ס ב-4,000 סל"ד ו-25.5 קג"מ ב-1750 סיבובים לדקה. ואם העסק נשמע לכם מוכר, זה אותו מנוע כמו ב- קפצ'ור דיזל (שם עם 90 כ"ס), אותו המנוע כמו בפלואנס דיזל (גם 110 כ"ס) ואותו מנוע כמו במגאן דיזל (עם 110 כ"ס) וגם בדאצ'יה דאסטר הנהדרת עם תפוקה של 110 סוסים. והמסר הוא – אם טרם חלחל – שמדובר ביחידת כוח אמינה ועמידה עם שימוש נרחב בשלושה מותגי רכב שונים. בחו"ל קיימת גם גרסת דיזל 1.6ל' עם 130 כ"ס ו-32 קג"מ (והנעה כפולה) אשר אצלנו תוכלו למצוא אותה בניסאן אקסטרייל החדש ובקשקאי.

אין אופציה בישראל להנעה כפולה והורדת הכוח לגלגלים הקדמיים נעשית דרך תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים (רטובה) עם שישה יחסי העברה. (גרסת הבנזין אשר צפויה להגיע בחודש הבא תצויד ב-7 הילוכים).

מבחן רכב רנו קדג'אר. עם דיזל חזק אך חסכוני ואיכויות רבות הוא יהיה אלטרנתיבה מאד מעניינת לרכבי הפנאי שטח מקוריאה. צילום: רוני נאק
מבחן רכב רנו קדג'אר. עם דיזל חזק אך חסכוני ואיכויות רבות הוא יהיה אלטרנתיבה מאד מעניינת לרכבי הפנאי שטח מקוריאה. צילום: רוני נאק

רכב המבחן היה ברמת איבזור "דינאמיק" ובמחיר של 154,000 שקלים (139,900 מתייחס לגרסת הבנזין הבסיסית "לייף"). הרכב כלל גג פנוראמי עצום, מערכת מוליטמדיה RLINK עתירת פונקציות ומעוברתת לגמרי, לוח מחוונים LCD מלא, בקרת אקלים מפוצלת, חיישני תאורה, גשם, ומערכות בטיחות מתקדמות רבות ובהן סטייה מנתיב, אזהרת שטח מת, קריאת תמרורים, חיישנים היקפיים ומצלמת חניה חכמה (עם פסי הכוונה) וכל המערך הרגיל של בקרת יציבות/משיכה ו-6 כריות אוויר. הציון במבחן הריסוק – 5 כוכבים.

תא הנהג מעוצב באופן נקי ומינימאליסטי. אלמלא איכות החומרים הטובה, רנו הייתה מסתכנת בגדרה "דל" אלא שהשימוש במשטחים רכים למגע ובעלי טקסטורה נעימה (להלן "עור פיל") הופכים את החוויה לאירוע שהוא מצד אחד אסתטי ונעים ומצד שני יוצר תחושת חלל ומרחב גדול.

מבחן רכב רנו קדג'אר. מולטימדיה מקורית מעוברתת ויעילה מאד של רנו. ערכות צבעים ונושא רבות לבחור מהן וחבילת בטיחות מתקדמת. צילום: רוני נאק
מבחן רכב רנו קדג'אר. מולטימדיה מקורית מעוברתת ויעילה מאד של רנו. ערכות צבעים ונושא רבות לבחור מהן וחבילת בטיחות מתקדמת. צילום: רוני נאק

לוח המחוונים הוא מסך LCD עם כמה "ערכות נושא" לחיווי ולצבע התצוגה. כל המערכת מעוברתת במלואה וזה ממש חביב. מסך מגע 7 אינטש, מאפשר ניהול מלא של הגדרות הרכב והמשתמש הרבות, וכן בחירה של שמע, טלפון והגדרות של חלק ממערכות הבטיחות המתקדמות יותר.

גלגל הגה שמנמן וקטום נושא בחזיתו מיתוג רב של בקרת השיוט, מחשב הדרך וטלפון. באופן שמעולם לא הבנתי אצל רנו, גם כאן מיתוג מערכת השמע נמצא על "לווין" נפרד על עמוד ההגה ומתג כיבוי והפעלת בקרת השיוט הוא אי שם למטה ליד בלם החניה החשמלי ובמיקום נהדר שהטלפון הנייד ילחץ עליו לכיבוי.

תא הנהג מרווח למדי וגם הראות החוצה ממנו טובה. קורה A צרה ולא מסתירה ומכסה המנוע הקמור מעביר מסר של כוח ודינאמיות שאהבתי. המושבים רחבים ומרווחים למדי. היו מי שלא הגיבו היטב לסוג הבד שנבחר, אני לא מצאתי בו פגם או גירוד גם בימים חמים ובגדים קצרים. כן מצאתי שאני לא מצליח להגיע לזווית משענת נכונה. כאילו חסר חריץ שמצד אחד המשענת זקופה מדי ומצידו האחר שוכבת מדי.

ערכות הנושא וגווני הצבע של לוח המחוונים:

בסיס הגלגלים הארוך מאפשר חלל רב מאחור ואכן כך המצב בכל ממד. רגליים, מותניים, כתפיים וראש. גם שלושה בוגרים ישבו שם בנוחות לפרק זמן קצר. שניים ממש ייהנו מנסיעה נעימה, משענת נוחה ובסיס שאינו רך או קשה מדי. הייתי רוצה מעט יותר תמיכה לרגל ומרווח מעט קטן יותר בין סף הכניסה לרצפה. גם שריד של מנהרת גל ההנעה (שאינו) תופס חלל מתא הנוסעים שיכול היה להיות מנוצל טוב יותר.

מאחור תמצאו תא מטען גדול ומרווח למדי. יש בו שתי קומות הטענה עם מדף חכם ביניהן. אוזני עגינה, שקע מתח ותאי משנה נוספים. גם מסתיר המטען הנגלל עושה רושם כאיכותי ומוצק למגע ובפעולה.

מבחן רכב רנו קדג'אר. עם דיזל חזק אך חסכוני ואיכויות רבות הוא יהיה אלטרנתיבה מאד מעניינת לרכבי הפנאי שטח מקוריאה. צילום: רוני נאק
מבחן רכב רנו קדג'אר. עם דיזל חזק אך חסכוני ואיכויות רבות הוא יהיה אלטרנתיבה מאד מעניינת לרכבי הפנאי שטח מקוריאה. צילום: רוני נאק

נהיגה

טרטור הדיזל אינו מפתיע בעצם קיומו. והוא הולך והופך לשקוף ככל שמתחילים לנסוע ולזוז וככל שנוקפים הקילומטרים ועוברות השעות מאחרי ההגה. המנוע מפיק 25 וחצי קג"מ מסל"ד מאד נמוך – רק 1750 סיבובים – וזה מתורגם באופן מיידי, על ידי התיבה הרובוטית לתנועה. פעולת התיבה הרובוטית – כפולת מצמדים ורטובה – טובה למדי ולרוב חלקה וזורמת. יש טובות ממנה, אבל התיבה הזו,אשר משרתת כבר בכמה דגמים של רנו, הוכיחה עמידות טובה ועדיפה. אם יש טענה, וזה בולט בעיקר בעיר במעבר מגלישה להאצה ולהיפך, זה מהלך דוושה ארוך מדי. וזה יוצר אשליה של השהייה ונרפות – אשר נובעת מתכנות מערכת הניהול. זה אמנם יפריע רק לפיינשמקרים שבינינו, ובכל זאת.

מבחן רכב רנו קדג'אר. לתא המטען נפח של 472 ליטרים, אשר נוצלו היטב - כמו גם מרווח הגחון של 20 ס"מ. צילום: רוני נאק
מבחן רכב רנו קדג'אר. לתא המטען נפח של 472 ליטרים, אשר נוצלו היטב – כמו גם מרווח הגחון של 20 ס"מ. צילום: רוני נאק

איכות הנסיעה בעיר טובה מאד. המתלים עובדים נהדר ובעצמם מבודדים יפה וסופגים מהמורות בגדלים, זוויות ומהירויות שונות. מנגד, נוצרת מעט תהודה על פני השיבושים הגדולים ביותר – אבל זה שוב, בקצוות. בעיר הפריע בעיקר מחסור בשדה ראיה לאחור. קו החלון התחתון מתרומם לקראת הירכתיים והופך לבסוף לצוהר זעיר בין קורות C ו-D. הופך אותך למשתמש כבד בשירותי מצלמת וחיישני החניה.

מבחן רכב רנו קדג'אר. עם דיזל חזק אך חסכוני ואיכויות רבות הוא יהיה אלטרנתיבה מאד מעניינת לרכבי הפנאי שטח מקוריאה. צילום: רוני נאק
מבחן רכב רנו קדג'אר. עם דיזל חזק אך חסכוני ואיכויות רבות הוא יהיה אלטרנתיבה מאד מעניינת לרכבי הפנאי שטח מקוריאה. צילום: רוני נאק

דיאנמית

מחוץ לעיר רנו קדג'אר מבריק. זמינות הכוח ממכרת, וגם עם הכוח של המנוע, הוא מקבל גיבוי מתיבת הילוכים שהיא מכפיל כוח למנוע הזה. אפשר לשייט עם הרכב במהירות מגוחכת, וסל"ד נמוך מבלי לשרוף יותר מדי סולר, או לחילופין לשייט באופן חסכוני באופן בלתי סביר – ולכסות מרחקים גדולים במהירות ובזול. 16.4 ק"מ לליטר היה ממוצע צריכת הדלק בשלושת ימי המבחן אשר כללו מגוון רחב של כבישים, תרחישים, טיול ארוך לצפון, כבישים מפותלים בשפלה ועוד קילומטרים רבים בתוך הכרך והפקקים.

אהבתי את עוצמת הבלמים, חדות התגובה ויכולת המינון. לא תהיו זהירים הם יתגלו כחזקים ומפתיעים מדי. פעמים רבות מצאתי עצמי עוצר הרבה לפני קו העצירה המתוכנן. גם ההיגוי שימח אותי עם משקל ודיוק טובים למדי ומעט מאד "טורק סטיר" – פידבק שנגרם מהזרמת הכוח דרך הגלגלים הקדמיים.

מבחן רכב ניסאן קשקאי דיזל

• אופניים של מותגי רכב?!

מצא חן בעיניי איזון השלדה והריסון שלה לאורך ולרוחב. תדחקו בקדג'אר והוא יצא לתת היגוי נשלט בקלות ומרוסן למשעי על ידי בקרת יציבות, שלא ניתנת לניטרול. רוב הזמן השלדה מאוזנת מאד, התגובה להרפיה והעברת משקל נכונה וטבעית ויחד עם ההיגוי והבלמים הטובים אפשר ליהנות מנהיגה. צוננין? מהלך ארוך של המצערת…זוכרים?

מבחן רכב רנו קדג'אר. עם דיזל חזק אך חסכוני ואיכויות רבות הוא יהיה אלטרנתיבה מאד מעניינת לרכבי הפנאי שטח מקוריאה. צילום: רוני נאק
מבחן רכב רנו קדג'אר. עם דיזל חזק אך חסכוני ואיכויות רבות הוא יהיה אלטרנתיבה מאד מעניינת לרכבי הפנאי שטח מקוריאה. צילום: רוני נאק

• לחץ להורדת המפרט המלא

סיכום

אין שטח? נכון. מעבר לשבילים כבושים אין לרנו קדג'אר בגרסה הזו כל טענה לשטח. מרווח הגחון מאפשר תנועה בטוחה יחסית על שבילי יער מפולסים אבל לא הרבה יותר מזה. זוויות המרכב לא מתאימות ובינינו זה יהיה די מאולץ.

מבחינות רבות רנו קדג'אר היא המכונית הנכונה בתזמון הנכון. האיכויות טובות מאד, האיבזור נהדר, ויש ברנו קדג'אר יתרון יחסי שאין למתחרים מקוריאה, יפן או אירופה – מנוע דיזל במחיר סביר אשר מציג צריכת דלק שטובה מהיברידיות רבות. הנקודות לחובה הן מעטות וקטנות ביחס לנקודות הזכות הרבות אשר שמות את רכב הפנאי המעניין הזה כמעט בנישה משלו ובוודאי שווה התייחסות רצינות אם אתם בשוק.

Check Also

JAECOO מביא את בשורת האורבני שטח החדשה!

JAECOO ששיווקו יחל בחודשים הקרובים , מביא בשורה לכל המצפים לרכב פנאי בעל ערך מוסף גם מעבר לכביש. עשיר בטכנולוגיות שיעזרו להכיר ולהגיע למחוזות חדשים

One comment

  1. ירון הולנדר

    יופי של צילומים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

seventeen + six =