יום חמישי , 28 מרץ 2024
www.yanastancheva.com
www.yanastancheva.com

מירוץ מכוניות: האתגר הפולני

כתב: ניר בן זקן

רז הימן והלל סגל (צוות פויינטר – M3), שיחגגו השנה עשור לשיתוף הפעולה בניהם, הם הישראלים המצליחים ביותר בספורט המוטורי. מתוך 13 המירוצים הבינלאומיים בהם השתתפו יחדיו, רשימה מפוארת שכוללת את ראלי הפרעונים, דרך המשי, דקאר ועוד, רק בפעם אחת לא חזרו עם גביע מהפודיום. באחת המדינות הבודדות בעולם שספורט מוטורי מוקצה בחסות הבירוקרטיה מדובר בהישג חסר תקדים.

רז והלל צילום רוני נאק
רז והלל צילום רוני נאק

כזכור לאחר רז והלל שניצחו בשנה שעברה את המירוצים ביוון ובבולגריה רז והלל הצהירו כי יחפשו אתגרים חדשים לשנת 2015. הראשון שבהם הוא "בראסלאו פולין" מאותו בית היוצר של ה"בראסלאו בלקן" אותו ניצחו בשנה שעברה. בדומה למרוצים אחרים בהם השתתפו גם הפעם הם יהיו הישראלים הראשונים להתחרות במירוץ מרתון במערב אירופה שיהווה אתגר בשל תנאי השטח הבלתי מוכרים. כבעבר הם ינהגו ברכב המירוץ מבניה עצמית שמלווה אותם בעשר השנים האחרונות, "הצוללת הצהובה" המתבסס על שלדת צינורות, מנוע טורבו דיזל של ב.מ.וו ומערכת הנעה של מיצובישי פאג'רו. "זה חלק מרכזי ברוח ההרפתקנית שמניעה אותנו, לכבוש טריטוריה חדשה ולהתמודד מול תנאי דרך ומתחרים שאנחנו לא מכירים. למרות שזה מקטין את סיכויי ההצלחה, היציאה אל הלא נודע מאתגרת ומספקת לנו את ה"דרייב" כדי להמשיך ולעסוק בספורט הזה." אמר רז והוסיף "למרות זאת, המטרה שלנו היא לנצח את המירוץ".

אביב ויזהר_צילום - רוני נאק
אביב ויזהר_צילום – רוני נאק

הצוות הישראלי השני כולל את אביב קדשאי ולצידו הנווט יזהר ערמוני. קדשאי מהוותיקים בענף היה הישראלי הראשון שהשתתף וסיים מירוץ בינלאומי בראלי הפרעונים ב-1990 (עם סוזוקי DR Big שהותאם למירוץ על פי תמונה ממגזין), היה הראשון שהשתתף וסיים את ראלי דקאר המפרך על גבי אוכף אופנוע ב-1996 (עם קוואסקי KLX650)והראשון שעשה אותו במכונית (ב-1999 לצידו של הלל סגל כנווט בטויוטה לנד-קרוזר 80). קדשאי וערמוני השתתפו במתכונתו הדרום אמריקאית של הדקאר ב-2009 ו-2011 אך בשני המקרים נאלצו לפרוש. בשנה שעבר השתתפו בראלי יוון אך שורה של תקלות טכניות ברכב המירוץ שלהם ה"דזרט וורייר", שנבנה בסדנת המרוצים Rally Raid בבריטניה, מנעו מהם להתמקם בחבורת החוד. בחצי שנה האחרונה עבר רכב המירוץ אוברול כללי והשבחה של חלק מהמכלולים שאמורים לפתור את חבלי הלידה איתם התמודדו בעבר. "אם לא נבצע טעויות בנהיגה ובניווט והאוטו יפגין אמינות, גם התוצאה תהיה טובה יותר מהמירוצים הקודמים. אנחנו נתחיל לאט כדי להשתפשף כי לא התחרינו בכלל בשנה האחרונה, אבל אנחנו ממש לא באים לטיול שטח." אמר אביב בנוגע לשאיפותיו בתחרות.
המירוץ יוזנק ביום שבת ה-27 ליוני בסמוך ללייפציג גרמניה יחצו 2,200 קילומטרים אל קו הסיום שבוע לאחר מכן בדראבסקו שבצפון פולין. אנחנו נלווה את שני הצוותים מקרוב ונעדכן על ההתפתחויות במהלך המירוץ.

Check Also

בשורה לבעלי לנד רובר ויגואר

1,450 שקלים בלבד. חבילת טיפול מוזלת לבעלי דגמי לנד רובר ויגואר. מוצרי מגנטי-מרלי - שהיא גם ספקית OEM של יצרנים רבים עכשיו בחברת המזרח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

16 + one =