תומר הדר
שברולט סילבראדו, בגרסת הדיזל, תזכה בשנה הבאה לשדרוג, הן של העיצוב החיצוני והן של הביצועים, הודות למערכת יניקה חדשה, שתותקן בכל דגמי הסילבראדו המצוידים במנועי הדורמאקס של GM.
לפי שברולט, מדובר במערכת שמיועדת לאפשר למנוע לשמור על טמפרטורות עבודה נמוכות גם בתנאי נסיעה קשים. במישור הוויזואלי, ההבדל הניכר ביותר בין הסילבראדו הנוכחי והדגם החדש, שיגיע ארצה בשנה הבאה, הוא פתח היניקה הענק שיותקן על מכסה המנוע.
לפי שברולט, 60% מנפח האוויר שמנוע הדוראמקס צורך יסופק כעת מן הסביבה הישירה שמחוץ לתא המנוע, כלומר המנוע יוזן באוויר קר, שמייעל את הפעילות. 40% נוספים מנפח האוויר יסופקו לסילבראדו באמצעות פתח יניקה שימוקם מאחורי הפגוש הקדמי. על מנת שהסילבראדו יוכל לתפקד היטב גם בתנאי גשם ושלג, פתח היניקה מתוכנן כך שיכיל "מלכודת מים" שתבטיח שהמנוע ישאב אוויר קר – ולא מים קרים.