כארבעה חודשים אחרי שהושקה גרסת הקונספט של מרצדס GLA, חושף היצרן משטוטגרט את גרסת הייצור. מדובר בקרוסאובר קומפקטי, שמבוסס על פלטפורמת ה-A קלאס. עיצובו ממשיך באופן ישיר את קו העיצוב האגרסיבי של דגמי מרצדס החדשים, ובעיקר זה של ה-A קלאס הנוכחית. העיצוב גם מטשטש את הגבול שבין מכונית קומפקטית ורכב שטח, במידה מסוימת כמו פילוסופיית העיצוב של וולבו V40 קרוס קאנטרי, אחד ממתחריו הישירים.
• מבחן רכב מרצדס GLK מול ריינג' רובר איווק
מרצדס GLA הוא המתחרה הראשון של היצרן בתחום הפרימיום של רכבי השטח הקומפקטיים. המתחרים המרכזיים שלו הם ב.מ.וו X1 ואאודי Q3 אבל בסביבה נמצאים גם הוולבו המדובר ובמידה מסוימת גם מיני קאנטרימן.
אצל היצרן מצהירים כי מרצדס GLA משלב באופן טבעי לגמרי בין יכולת כביש ויכולת שטח. המתלים, הממדים והמרכב האווירודינמי נועדו לאפשר נסיעה טבעית בתחום העיר והכבישים הבינעירוניים. תכנון הרצפה, קשיחות המרכב ומערכת חדשה של הנעה לכל הגלגלים עם חלוקת מומנט ממוחשבת, היא אמורה לאפשר נסיעה מפרכת גם מעבר לשבילי עפר סלולים.
יחידות הכוח שמניעות את מרצדס GLA הן לוגמות סולר ובנזין, בנפח 1.6 עד 2.2 ליטר והן מייצרות הספקים שנעים בין 136 כ"ס (לגרסת הדיזל, GLA 200 CDI) ובין 211 כ"ס (לגרסת הבנזין, GLA 250).
ממרצדס ישראל נמסר ל"שטח" כי מרצדס GLA יגיע לישראל במקביל להשקתו באירופה, דבר שייקרה בחודש מאי 2014.