יום חמישי , 28 מרץ 2024
כמה רכבי שטח חילצה שגריר מתחילת השנה? מי שכח את המפתחות נעולים ברכב? צילום: רוני נאק
כמה רכבי שטח חילצה שגריר מתחילת השנה? מי שכח את המפתחות נעולים ברכב? צילום: רוני נאק

נתוני שגריר חושפים: כמה רכבי כביש שטח מתקלקלים?

תומר הדר

רכבי כביש שטח מהווים 7.9% מתוך כלל החילוצים שחברת שירותי הדרך "שגריר" ביצעה במהלך המחצית הראשונה של שנת 2016 – כך עולה מנתונים רשמיים שמפרסמת היום החברה.

בסך הכול, מונה מאגר הנתונים של שגריר כ-890 אלף מנויים המקבלים מן החברה שירותי גרירה, השכרת רכב ומתן רכב חלופי. על פי נתוני שגריר, במהלך מחציתה הראשונה של 2016 סיפקה חטיבת שרותי הדרך של החברה כ-140 אלף שירותים, מתוכם 58% שירותי גרירה ו42% התנעות ותיקוני דרך. מניתוח התקלות לפי סוג הרכב, עולה שלצד "נתח השוק" הצנוע יחסית של רכבי הכביש שטח, הכוכבות האמיתיות הן המשפחתיות. בסך הכול, 44.1% מכלל החילוצים שביצעה שגריר במחצית הראשונה של השנה היו של מכוניות משפחתיות. 16% היו של מכוניות סופר מיני. ורכבי הכביש שטח והשטח, כאמור, נמצאים במקום השלישי עם 7.9%. אחריהם נמצאים טנדרים וטנדרונים עם 7.0% מכלל החילוצים ואחריהם מיניוואנים עם 6.4%. מכוניות מנהלים נמצאות אחריהם עם 5.9% מכלל החילוצים ומכוניות המיני הקטנות אחריהן – עם ארבעה אחוזים מכלל החילוצים.

התקיעה בערבה

• זוכרים את השלג?

מניתוח סוגי התקלות עולה כי התקלה הנפוצה ביותר היא כשל של מערכות חשמל. בסך הכול, 31.1% מן הרכבים שחולצו נתקעו עקב תקלה חשמלית. 18% חולצו עקב תקלת מנוע או תקלה במחשב הרכב. בנוסף, 13.9% חולצו עקב תאונה, ניסיון גניבה או שריפה. נתון משעשע נוסף מגלה כי 0.3% מן הרכבים ששגריר חילצה נדרשו לטכנאי שיפתח את הרכב מכיוון שהמפתח נאבד, או לסירוגין ננעל במכונית. עוד עולה מניתוח הקריאות לשירות של שגריר כי 440 נהגים נתקעו בכביש כתוצאה ממילוי סוג דלק לא מתאים לעומת 411 בחציון מקביל אשתקד – גידול של 7%. 413 קריאות התקבלו כתוצאה מאורות דולקים שהושארו וגרמו לריקון מצבר – קיטון של 7%.  299 נהגים נעלו את המפתחות בתוך הרכב בלי יכולת לפתוח אותו לעומת 341 בחציון מקביל אשתקד – קיטון של 12%. 166 נהגים חולצו מהשטח ומדרכים שאינן סלולות אל מול 204 בחציון מקביל אשתקד – קיטון של 19%. 134 רכבים נגררו לאחר שעלו באש לעומת 144 בחציון מקביל אשתקד, קיטון של כ- 7%.  105 קריאות התקבלו כתוצאה מאיבוד המפתחות ו- 92 נהגים התקשרו לקבלת עזרה לאחר שנהגו עד טיפת בדלק האחרונה ברכב, לעומת 65 בחציון מקביל אשתקד, גידול של 42%.

צילום אילוסטרציה: שגריר
צילום אילוסטרציה: שגריר

מניתוח התפלגות צריכת שירותי שגריר לפי ארץ יצור הרכבים, עולה כי רכבים יפניים ממשיכים להוביל את רמת האמינות עם צריכת שירות נמוכה, 15.8% יזמינו שרות פעם בשנה לעומת 17.4% בחציון מקביל אשתקד, שיפור של 10%, במקום השני מדורגים רכבים קוריאניים, 17.8% לעומת 20.7% בחציון מקביל אשתקד, שיפור של כ- 14%, לפני רכבים אמריקאים 25.4% לעומת 26.7%, שיפור קל של כ- 5%  ואירופאיים עם 29.3% לעומת 32.2% בחציון מקביל אשתקד, שיפור של 9%.

Check Also

JAECOO מביא את בשורת האורבני שטח החדשה!

JAECOO ששיווקו יחל בחודשים הקרובים , מביא בשורה לכל המצפים לרכב פנאי בעל ערך מוסף גם מעבר לכביש. עשיר בטכנולוגיות שיעזרו להכיר ולהגיע למחוזות חדשים

One comment

  1. פוסט חלש מאד. אם הכתב היה טורח לחפש ולהוסיף את שיעור רכבי השטח מתוך כלל כלי הרכב הקיימים, היינו מבינים אם הם מתקלקלים יותר מהשאר או פחות. כל מה שהיה לו לומר הוא שלרכבי שטח יש נתח שוק "צנוע" …. נו, באמת, עכשיו מה יש לנו לעשות עם הנתונים הגולמיים האלה? עיתונות רדודה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

18 − 9 =