תומר הדר
סקודה, כך נדמה, הפכה לאחרונה להיות טיזרית. החברה הודיעה כבר לפני מספר חודשים על הצגתו של רכב הכביש שטח הבכיר שלה; קודיאק, ושחררה מאז לא מעט תמונות שלו, בשטח, במרוץ אופניים, במקלחת, בסלון, בבית קפה עם חברות, בקניות בקניון, בסרט בקולנוע, בתור למועדון, מקיאה בסמטה אחרי מסיבה, קונה אמל"ח מתא מטען של קאפריס קלאסיק, בשחור/לבן ממצלמות אבטחה של פיצוציה… רק שיש בעיה אחת: סקודה עד כה לא חשפה באמת תמונות של הקודיאק – היא תמיד הקפידה לחשוף תמונות של רכבים רעולי פנים.

כעת, סוף סוף, סקודה עושה לכולם טובה וחושפת תמונות אמיתיות של הקודיאק. אלא שגם אלה לא בדיוק תמונות של הקודיאק, אלא של חלקים של קודיאק. לדוגמה גג. או פנס. אחרי שנתגבר על העובדה שסקודה מצליחה, נאמר זאת בעדינות, לעלות על העצבים, נתמקד גם במה שהיא מפרסמת לצד התמונות: מידע טכני.
אז לפי סקודה, נפח תא המטען של הקודיאק גדול למדי: 720 ליטרים. עם מושבים אחוריים מקופלים, מדובר ב-2,065 ליטרים. הקודיאק יציע, כך טוענת סקודה, שבע אפשרויות שונות לסדר את מושבי הרכב, כולל אפשרות לקפל באופן מלא, או חלקי את שורת המושבים השלישית. מערכות הבטיחות של הקודיאק, שסקודה חושפת לראשונה, יכללו מצלמות המקרינות על מסך בתוך הרכב את סביבתו של הקודיאק, כולל שטחים שהנהג אינו מסוגל לראות, מערכת אשר מסוגלת להשתלט על ההיגוי לצורך תמרוני חניה כאשר הקודיאק גורר מטען ומערכת סייען לבלימה.

הקודיאק, לפחות באירופה, יוכל גם להתקשר באופן עצמאי לשירותי חירום כאשר הרכב מעורב בתאונה בה נפתחו כריות האוויר. וזהו. אז תודה (באמת ת ו ד ה) על הטיזינג סקודה. ב-1 בספטמבר נתראה, כשתחשפי את הקודיאק סוף סוף באופן רשמי.