שבת , 27 אפריל 2024
פורד ברונקו מסיים את מירוץ באחה 1000. לראשונה מזה עשרות שנים ורושם פרק חדש בתולדות הדגם. צילום: פורד

פורד ברונקו חוזר ל-BAJA 1000

רוני נאק

רכב השטח שלו כולם מצפים הגיע לאבן דרך חשובה לפני כמה ימים עם סיום מוצלח של המהדורה ה-53 במספר של מירוץ הבאחה 1000. זהו פרק חשוב בבנייה של המותג בגלגולו המודרני ובמידה לא מועטה ממשיך את דרכו של הפורד ברונקו המיתולוגי שהתחרה וניצח בבאחה בסוף שנות ה-60'. בהחלט הישג שיווקי חשוב וחכם. בעיקר לאור ההיעדרות של ג'יפ רנגלר מהמירוץ הזה.

לפי פורד נעשה שימוש במנוע ותיבת הילוכים סדרתיים. צילום: פורד

• מה לוקח? רוביקון או ברונקו?

רכב המירוץ, Bronco R Prototype, סיים את אלף המיילים בזמן של 32 שעות בקטגוריה Class 2 הקשוחה. את הכוח, אליבא דפורד, סיפקה יחידת כוח סדרתית לחלוטין: אקובוסט v6 בנפח 2.7ל' (310 כ"ס ו-55 קג"מ) ותיבת הילוכים אוטומטית עם 10 הילוכים. הסיבה היא שהמירוץ שימש כם כניסוי חי לעמידות של יחידת ההנעה הזו ולספק לצוות תובנות באשר לשינויים שיצטרכו להתבצע בגרסאות היצור כדי שיוכלו לעמוד בתנאי שטח קשים. בנוסף, הגיקים של הצוות התעסקו עם הכיול של מערכות בקרת המשיכה והיציבות השונות של GOAT (כמו טריין רספונס של לנד רובר).

יש גביע וגם מסכה. מידע חשוב לפיתוח גרסת היצור וגם כלי עבודה לשיווק. צילום: פורד

פורד תתחיל לייצר את הברונקו באמצע השנה הבאה והוא עתיד להגיע גם אלינו (אם כי לא ידוע בשלב זה באיזור רמת אבזור או מחיר).

Check Also

קיה אוסטרליה: טנדר חשמלי זה לא פתרון

הראשון מתוך תעשיית הרכב שיוצא פומבית נגד דגם חשמלי חדש שחברתו עתידה לשווק. מנכ"ל קיה אוסטרליה מעז להצביע על המלך העירום האם זה יהיה סוף הקריירה שלו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

2 × one =