ניר בן זקן
"לובנסקי" יבואנית סיטרואן הכריזה היום על הרחבת היצע דגמי הקקטוס עם מנועי טורבו בנזין וטורבו דיזל מחוזקים. לטענתה צמד המנועים ימלא דרישה של חלק מהלקוחות לביצועים טובים יותר ממנוע הבנזין 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטר שנמכר עד כה.
הראשון הוא גרסה בעלת מגדש טורבו למנוע הבנזין המוכר בנפח 1.2 ליטר שמפיק 110 כ"ס ב-5,500 סל"ד (28 כ"ס יותר) ו-20.9 קג"מ ב-1,500 סל"ד (8.9 קג"מ יותר, 1,250 סל"ד מוקדם יותר). הביצועים השתפרו עם 9.3 שניות במיאוץ ל-100 קמ"ש (קיצוץ של 3.6 שניות) ו-188 קמ"ש מרביים (21 קמ"ש יותר), בעוד צריכת הדלק הרשמית עומדת על 18.5 ק"מ לליטר (3.2 ק"מ פחות לכל ליטר בנזין).

• מבחן השוואתי קרוסאוברים ידניים
המנוע השני הוא טורבו דיזל, 4 צילינדרים בנפח 1.6 ליטר המפיק 100 כ"ס ב-3,750 סל"ד ו-25.9 קג"מ ב-1,750 סל"ד. את המיאוץ ל-100 קמ"ש יסיים לוגם הסולר תוך 10.6 שניות בדרך ל-183 קמ"ש מרביים. צריכת הדלק הרשמית היא הטובה ביותר מבין כל דגמי קטגורית הקרוסאוברים; 29.4 ק"מ לליטר בעוד קבוצת הזיהום היא 4 כמו בצמד מנועי הבנזין.
שני המנועים ישודכו לתיבת הילוכים ידנית עם 5 יחסים. תיבה אוטומטית תוצע רק לקראת סוף השנה. המחירים; 97 אלף שקלים לטורבו בנזין ו-104 אלף שקלים לטורבו דיזל. נכון להשקה וכל עוד שערי היורו יישארו כפי שהם כיום מבטיחה "לובנסקי" כי המחירים יהיו 90 אלף שקלים לטורבו בנזין ו-97 אלף שקלים לטורבו דיזל. גרסת הבנזין האטמוספרית תימכר ב-85 אלף שקלים, 4,000 שקלים פחות מבעבר.
רשימת האבזור זהה לגרסה המוכרת וכוללת מסך מגע בגודל 7" עם שליטה מההגה, בלוטות' ו-USB, בקרת שיוט, חישוקים קלים בקוטר 16" ו-6 כריות אוויר.

מאז הושק לפני כחצי שנה נמכרו כ-450 יחידות, מספר מרשים נוכח היעדר תיבת הילוכים אוטומטית. לדברי היבואנית הרחבת ההיצע והורדת המחיר תאפשר להם למכור בשנה הבאה יותר מאלף קקטוסים בשנה הבאה.
מתי אמורה להגיע לארץ הגירסה האוטומטית. והאם יש קקטוס 4על 4 .
"תיבה אוטומטית תוצע רק לקראת סוף השנה"