כתב: ניר בן זקן
כמעט עשור לאחר שהגיח לאוויר העולם אודי חושפת תמונות ופרטים ראשונים על רכב הפנאי הגדול שלה, ה-Q7 לקראת ההשקה הרשמית בתערוכה החשובה ביותר עבור קהל היעד העיקרי, בדטרויט שתפתח את שעריה באמצע חודש ינואר.
העיצוב הפך רבוע יותר ופחות דינמי, אגרסיבי ומוחצן מהדגם הקודם שעוצב על ידי וולטר דה סילביה (שאחראי לאלפא 147, 156, פולקסוואגן שירוקו ו-CC סיאט לאון וכיום ראש מחלקת העיצוב של קונצרן פולקסוואגן) ונראה כגרסת XXL ל-Q3 עם גריל ענק גריל משושה ענק ויחידות תאורה משולבות לד בחזית. מהעבר השני הוא חותך את הרוח טוב יותר מקודמו עם מקדם גרר של 0.32 (שני בטיבו רק ל-X5 החדש שמתהדר בנתון 0.31) בין היתר תודות לפתחי אוורור הנסגרים חשמלית בנהיגת שיוט.
ה-Q7 הוא הדגם הראשון של הקונצרן לעשות שימוש בפלטפורמת MLB החדשה (שתשמש בעתיד בסיס גם לטוארג, לקאיין החדשים ולרכב השטח החדש של בנטלי) העושה שימוש בפלדה בחוזק מתיכה גבוהה וחלקי אלומיניום (מכסה המנוע, דלתות הצד ודלת תא המטען) תורמים לדיאטה של 325 ק"ג בהשוואה לדגם הקודם. עם אורך/רוחב/גובה של 174/197/505 ס"מ הוא קצר ב-37 ס"מ, צר ב-1.5 ס"מ וגם בסיס הגלגלים, 299 ס"מ, התקצר בסנטימטר אחד.
• מבחן השוואתי אודי RSQ3 נגד כל העולם
למרות הכיווץ במימדים תא הנוסעים ישמור על תצורת שבע מקומות ואודי מבטיחה שיפור במרווח הרגליים, הכתפיים והראש ליושבי השורה השנייה והשלישית. עיצוב הפנים מתיישר עם הקו החדש של אודי הנקי מכפתורים ומזכיר יותר קוקפיט של מטוס נוסעים מודרני עם מסך דיגיטאלי בגודל 12.3" המשמש כלוח שעונים המציג שלל נתונים על פי בחירת הנהג, ידית הילוכים בצורת מצערת של מטוס (כמו ב-A8) ומסך תצוגה נשלף בגודל 8.3" הנשלט בחוגת ה-MMI המפעילה שלל מערכות.
בשלב ראשון יוצע ה-Q7 עם צמד מנועי V6 בנפח 3.0 ליטר; טורבו דיזל עם 272 כ"ס ו-61.2 קג"מ (תוספת 27 סוסים ו-5.1 קג"מ לעומת הדגם הקודם) ובנזין עם מגדש על (סופרצ'ארג'ר) שנותר כבעבר עם 333 כ"ס ו-44.9 קג"מ. צמד המנועים משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית עם 8 יחסים ולהנעה כפולה קבועה "קוואטרו" המעדיפה את הציר האחורי (חלוקת כוח ביחס 40/60) לטובת התנהגות כביש ספורטיבית.
ה-Q7 יוצע בשווקים מסוימים עם מנוע 2.0 ליטר טורבו עם 252 כ"ס וגרסה מחולשת לטורבו דיזל V6 עם 218 כ"ס. לקראת סוף השנה תוצג גרסת פלאג-אין הייבריד המשדכת בין מנוע V6 טורבו דיזל למנוע חשמלי המקבל כוח מצברי ליטיום המפיק יחדיו 373 כ"ס ו-71.4 קג"מ ומאפשרים נסיעה של 56 ק"מ ללא שימוש במנוע הבעירה הפנימית ונתון תאוצה ל-100 קמ"ש ב-6.3 שניות (0.3 שניות מהר יותר מגרסת הדיזל הבכירה).
באירופה ה-Q7 צפוי להיות משווק החל מהאביב הקרוב וככל הנראה יעשה עליה לקראת סוף 2015.