יום שישי , 29 מרץ 2024
פולקסוואגן CrossBlue. רכב פנאי חדש שייכנס לרווח שבין פולקסוואגן טוארג לפולקסוואגן טיגואן. צילום: VW

פולקסוואגן קרוס-בלו, בין טוארג לטיגואן

בין רכבי הפנאי שנחשפו בתערוכת דטרויט, נראה שהחשוב ביותר נושא בחזיתו סמל כרום עגול. את פולקסוואגן קרוס-בלו (Volkswagen CrossBlue) אפשר לראות בסך הכל כעוד קרוסאובר קונספט, אבל הוא מפגין מספר חידושים חשובים שיגיעו מהיצרן בקרוב.

פולקסוואגן CrossBlue. רכב פנאי חדש שייכנס לרווח שבין פולקסוואגן טוארג לפולקסוואגן טיגואן. צילום: VW

לתיאום נסיעת מבחן בפולקסוואגן

לאן נסע בסוף השבוע?

ראשית, פולקסוואגן קרוס-בלו הוא קונספט ולא כלי רכב בייצור סדרתי, אבל רמת העיצוב והירידה לפרטים אינם מותירים הרבה מקום להתלבטות: נראה שרכב הפנאי הזה בדרך לייצור. המשמעות היא שבפולקסוואגן ירחיבו את היצע רכבי הפנאי משניים כיום (פולקסוואגן טיגואן, פולקסוואגן טוארג) לארבעה – לצד פולקסוואגן קרוס-בלו תימכר גם גרסת הפנאי של האפ! הקטנה, פולקסוואגן קרוס-אפ!, שעליה כתבנו כאן לאחרונה.

ההערכה היא שהכניסה החדשה של פולקסוואגן היא לפלח שוק שנמצא בין הטיגואן והטוארג, עם מרווח נאה ואפשרות לשאת שישה או שבעה נוסעים בשלוש שורות. בתחום הזה יוכל פולקסוואגן להתחרות בכלי רכב כמו יונדאי סנטה פה וגם פורד אקספלורר. תא הנוסעים של פולקסוואגן קרוס-בלו מתוכנן באופן שימושי, עם אפשרויות להסטה וקיפול של המושבים ועם תא מטען בגודל שמיש.

פולקסוואגן CrossBlue. שבעה מושבים. קטן יותר מטוארג, גדול יותר מטיגואן ועם הנעה דיזל-היברידית. צילום: VW

פולקסוואגן קרוס-בלו מבוסס על פלטפורמת ה-MQB החדשה והמגוונת של הקבוצה, שעליה מבוססת בין היתר פולקסוואגן גולף החדשה. אורכו של הקונספט לשטח עומד על כחמישה מטרים (499 ס"מ) רוחבו 201 ס"מ וגובהו 173 ס"מ.

פוקסוואגן CrossBlue. דיזל-היברידי בין טוארג וגדול יותר מ-טיגואן. ייענש אצלנו בשל אופי תקנות אוויר נקי. צילום: VW

החידוש החשוב השני של פולקסוואגן קרוס-בלו גלוי פחות. מערכת ההנעה של היצרן חובב מנועי הבנזין המסורתיים (עם טכנולוגיה מתקדמת של הזרקת דלק ואוויר) מהפכנית, בעיקר במונחים שלו. מנוע טורבו דיזל מחובר לשני מנועים חשמליים וביחד כל המערך מייצר 305 כ"ס ומומנט מרשים של למעלה מ-71 קג"מ. על כל הקונסטרוקציה שולטת תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמד, DSG, עם שישה הילוכים.

פולקסוואגן CrosBlue. רכב תצוגה אשר מציג את המראה העתידי של רכבי הפנאי של פולקסוואגן ומבשר את קו מערכות ההנעה העתידיות של היצרן הגרמני. מערכות הנעה אשר סביר כי יגיעו גם ב-טוארג וב-טיגואן. צילום:VW

ביצועי ההאצה (7.2 שניות ל-97 קמ"ש) מרשימים יותר מנתון המהירות המרבית (204 קמ"ש). צריכת הדלק נאה ביותר יחסית לקרוסאובר גדול וחזק: כ-15 קילומטר לליטר בממוצע. עם זאת, כלי הרכב ייאפשר שימוש בחשמל בלבד לטווח של כ-23 קילומטרים, כך שלנסיעות עירוניות בלבד אפשר יהיה לחמוק משימוש בתחנת דלק.

את מערכת ההנעה הדיזל-היברידית אנחנו עשויים לפגוש בכלי רכב שונים של פולקסוואגן. את פולקסוואגן קרוס-בלו, אם להאזין בין השורות של בכירי פולקסוואגן, אפשר להעריך כי נראה בייצור בתוך זמן קצר מאוד, יחסית, כלומר – בתוך שנה-שנתיים.

Check Also

הרכב הנמכר באירופה – אינו חשמלי

האירופאים מפנים עורף לרכב חשמלי? דאצ'יה סנדרו העממית היא המכונית הנמכרת ביותר באירופה מזה חודשיים ברצף, טסלה Y במקום השני ופולקסווגן גולף בשלישי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

19 − 12 =